بازدید 21979

فرودگاه مهرآباد باید از تهران برود

براساس قوانین بین‌المللی هیچ فرودگاهی نباید داخل فضاهای شهری فعالیت کند و هواپیماها مجاز نیستند هنگام نشستن و برخاستن از روی منازل و مناطق مسکونی عبور کنند. براساس همین قوانین فرودگاه‌ها در همه دنیا بيرون از شهرها ساخته مي‌‌شوند
کد خبر: ۴۲۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹ 11 August 2014
هواپیمای ایران آنتونوف ١٤٠ دیروز چند کیلومتر بالاتر از فرودگاه مهرآباد، یک شهرک مسکونی را پشت سر گذاشت و در پادگان ارتش سقوط کرد. شاهدان عینی می‌گفتند هواپیما پیش از سقوط درحال برخورد با یکی از ساختمان‌های شهرک آزادی بود که خلبان دوباره اوج گرفت تا شاید چند صد متر آن طرف‌تر هواپیما را در فضای باز پادگان ارتش بر زمین بکوبد بلکه فاجعه سقوط قربانی کمتری بگیرد. ٩‌سال پس از حادثه هواپیمای c١٣٠، حادثه خونین دیروز نشان داد فرودگاه مهرآباد برای تهران تنها آلودگی صوتی و زیست‌محیطی ندارد، مرگ و حادثه هم دارد. 

به گزارش شهروند، براساس قوانین بین‌المللی هیچ فرودگاهی نباید داخل فضاهای شهری فعالیت کند و هواپیماها مجاز نیستند هنگام نشستن و برخاستن از روی منازل و مناطق مسکونی عبور کنند.  براساس همین قوانین فرودگاه‌ها در همه دنیا بيرون از شهرها ساخته مي‌‌شوند به همین دلیل هم حدود ٦٠‌سال قبل فرودگاه مهرآباد را در حاشیه پایتختِ آن زمان ساختند.  تهران اما توسعه پیدا کرد و ساختمان‌ها و شهرک‌ها فرودگاه را در خود محصور کردند. از ١٠‌سال پیش یعنی همان زمانی که فرودگاه امام خمینی(س) افتتاح شد زمزمه‌ها برای کم کردن فعالیت فرودگاه مهرآباد به راه افتاد تا ‌سال ٨٩ که اساسا طرحی در مجلس شورای اسلامی برای انتقال فرودگاه مهرآباد آماده شد و در دستور کار نمایندگان قرار گرفت؛ طرحی که سازمان حفاظت محیط‌زیست هم از آنها حمایت کرده بود. در این طرح دولت موظف شده بود که تا ‌سال ٩٢ نسبت به انتقال این فرودگاه به خارج از تهران اقدام کند.

آن روزها بحث بر سر این بود که فرودگاه مهرآباد پس از انتقال از تهران به فضای سبز و محیط عمومی و تفریحی برای شهروندان تهرانی تبدیل شود. این طرح اما در مرحله بررسی در کمیسیون‌های مجلس ماند و در دستور کار مجلس هشتم قرار نگرفت.  بعدها استانداری تهران وارد ماجرا شد و مرتضی تمدن، استاندار وقت تهران اعلام کرد که پیشنهاد انتقال فرودگاه مهرآباد به خارج از تهران را به دولت ارایه کرده‌اند.  آن زمان گفته می‌شد که پیش‌شرط انتقال فرودگاه مهرآباد و همچنین انتقال همه پروازها به فرودگاه امام خمینی(س) راه‌اندازی مترو تا ایستگاه امام خمینی است حالا اما هرچه هست، فرودگاه مهرآباد هنوز همان جای همیشگی در همسایگی خانه‌های تهران نفس می‌کشد.

حالا «حسین طلا»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت انتقال کامل فرودگاه مهرآباد از تهران تأکید می‌کند و می‌گوید: «بحث حمل‌ونقل چه در مورد فرودگاه‌ها و چه در مورد قطارهای زیرزمینی از فضاهای شهر کاملا خارج شده است. هم به دلیل عوارض زیست‌محیطی که برای ساکنان شهرها ایجاد می‌کند و هم به دلیل خطرات و حوادثی که می‌تواند ایجاد کند. به هر جایی که سفر کنید حتی شهرهایی که به اندازه تهران توسعه‌یافته نیستند هم فرودگاه‌ها را از شهرها خارج کرده‌اند.  ما حتما باید به سمتی برویم که سریع‌تر زمینه انتقال و خروج فرودگاه مهرآباد از تهران فراهم شود.

به گفته «طلا»، پس از افتتاح فرودگاه امام خمینی(س) بخشی از پروازهای مهرآباد به آن‌جا منتقل شده و حالا هم دولت می‌تواند و باید زمینه انتقال کامل این فرودگاه را فراهم کند. او با تأکید بر این‌که انتقال فرودگاه مهرآباد ضرورتی است که دولت راسا می‌تواند درباره آن تصمیم بگیرد، ادامه داد: «انتقال فرودگاه مهرآباد درواقع اقدامی اجرایی و در حوزه اختیارات و تصمیم‌گیری‌های دولت است و درست نیست مجلس در مواردی که با تصمیم هیأت وزیران پیش می‌رود قانون بگذارند اما اگر در همین موضوع انتقال فرودگاه منع قانونی وجود داشته باشد می‌توانند از مجلس بخواهند که در این زمینه اقدام کنیم.» 

پیش از این در دولت احمدی‌نژاد که بحث اختلافات دولت و شهرداری تهران در اوج بود مدیران دولتی می‌گفتند فرودگاه مهرآباد را زمانی از تهران بیرون می‌برند که شبکه مترو تا فرودگاه امام خمینی(س) توسعه پیدا کرده باشد، حالا اما اعضای شورای شهر تهران ازجمله دکتر«اقبال شاکری»، رئیس کمیته عمران شورا معتقد است که انتقال فرودگاه مهرآباد به این دلیل انجام نشده که زیرساخت‌ها در فرودگاه امام خمینی(س) هنوز آماده نیست.

او دراین‌باره می‌گوید: «هفته گذشته در جلساتی که در ارتباط با برج آزادی داشتیم بحث ساماندهی و همچنین انتقال بخشی از فعالیت‌های فرودگاه مهرآباد هم مطرح شد اما به‌طورکلی اگر فرودگاه مهرآباد تاکنون به‌طور کامل منتقل نشده اگر اشکالی باشد از زیرساخت‌های خود فرودگاه است. به نظر می‌آید انتقال کامل فرودگاه مهرآباد به فرودگاه حضرت امام و توسعه ترمینال ٢ و ٣ باید اتفاق بیفتد و تا آن زمان امکان انتقال نخواهد بود چراکه زیرساخت‌هایی ازجمله بانک‌ها، فضای مسافربری و پارکینگ‌ها الان آمادگی لازم را ندارند. در این بین توسعه مترو تا فرودگاه حضرت امام(س) هم یکی از شروط است اما شرط لازم است و شرط کافی نیست. امیدواریم با این نیازهای روزافزون ازجمله حوادثی که جان و سلامت شهروندان وزارت راه و شهرسازی و مجموعه دولت سریع‌تر شرایط را برای انتقال فرودگاه از تهران آماده کنند.  براساس برنامه پنج‌ساله شهرداری تهران فرودگاه‌ها، پادگان‌ها و در مجموع کاربری‌هایی که به‌عنوان صنایع و مشاغل مزاحم شناخته می‌شوند باید از تهران بروند. در مورد برخی از آنها مثلا ساماندهی ترمینال‌ها شهرداری تهران خودش اختیار دارد و می‌تواند راسا اقدام کند اما درباره فرودگاه جابه‌جایی آن با دولت است و در این زمینه شهرداری هم می‌تواند به دولت کمک کند.»

حقانی: مهرآباد حتما باید از تهران برود

از نگاه «محمد حقانی»، رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران فرودگاه مهرآباد حتما باید از تهران برود چراکه این فرودگاه کلکسیونی از مشکلات را در تهران ایجاد کرده است.  او با بیان این‌که هواپیماهایی که امروز در ناوگان حمل‌ونقل هوایی استفاده می‌شود از نوع هواپیماهای غول‌پیکر هستند و به همین دلیل فرودگاه باید حتما از فضاهای شهری فاصله داشته باشد، ادامه داد: «از نظر سوانح هوایی سقوط احتمالی این هواپیماها می‌تواند به کشته و مجروح شدن صدها نفر منجر شود.  از سوی دیگر خود هواپیماها هم زمانی که داخل شهرها هستند با مشکلاتی مواجه‌اند ازجمله برخورد با پرنده‌هایی که عمدتا در شهرها و حومه آن پرواز می‌کنند. همین چند هفته پیش یکی از هواپیماها مجبور به فرود اضطراری به همین دلیل شد.»

به گفته حقانی هر هواپیمایی هنگام برخاستن چندهزاربرابر یک خودرو آلودگی تولید می‌کند و تهران الان با توجه به مشکل آلودگی هوا از یک سو، افزایش ترافیک و همچنین مشکلات ناشی از آلودگی صوتی در نواحی مجاور فرودگاه عملا نمی‌تواند تا مدت‌زمان زیادی پذیرای فرودگاه مهرآباد باشد و این فرودگاه درواقع الان مصداق یکی از کاربری‌های مزاحم و آلاینده است که قطعا باید از تهران برود.

از همان سالی که هواپیمای c١٣٠ سقوط کرد و هنگام سقوط با یکی از ساختمان‌های شهرک پرواز برخورد کرد بحث خطرهای ادامه فعالیت فرودگاه مهرآباد در شرایطی که حاشیه آن به فضاهای مسکونی تبدیل شده، بیشتر مطرح شد اما این تنها مشکلی نیست که ماندن فرودگاه مهرآباد در تهران برای شهر ایجاد کرده. ترافیک سنگین و همچنین نقشی که این فرودگاه در آلودگی هوای تهران دارد مشکلات دیگری است که رفتن مهرآباد از تهران را اجتناب‌ناپذیر می‌کند. کارشناسان می‌گویند هر فروند هواپیما در هر بار نشست و برخاست معادل آلودگی سه‌هزار خودرو، آلودگی تولید می‌کند و به این ترتیب فرودگاه مهرآباد یکی از متهمان آلودگی هوا در تهران است. 

پیش از این «محمود رسولی‌نژاد»، رئیس شرکت فرودگاه‌های کشور گفته بود انتقال مهرآباد از تهران به‌زودی ممکن نیست.  البته او تأکید کرده بود که برنامه‌های بلندمدت و نیز یک برنامه پنج‌ساله برای انتقال فرودگاه مهرآباد از تهران تدوین شده اما به گفته او این فرودگاه دست‌کم تا یک دهه دیگر میهمان تهران خواهد بود؛ میهمانی که تهران را با مشکلات بیشتری مواجه می‌کند. دکتر «رضا رستمیان»، کارشناس برنامه‌ریزی شهری معتقد است تهران توان این را ندارد که تا ١٠‌سال دیگر فرودگاه مهرآباد را با مجموعه مشکلات ترافیکی و زیست‌محیطی تحمل کند.  او به «شهروند»، می‌گوید: «١٠‌سال زمان زیادی برای انتقال یک فرودگاه است آن هم فرودگاهی که الان مجموعه‌ای از مشکلات را برای تهران ایجاد کرده که هر کدام از آنها به تنهایی می‌تواند دلیلی برای انتقال فرودگاه باشد.» به گفته او زمانی که فرودگاه مهرآباد در تهران ساخته شد عملا خارج از محدوده شهری و سکونتگاهی تهران قرار داشت اما به تدریج تهران توسعه پیدا کرده و الان فرودگاه مهرآباد را ساختمان‌های مسکونی محاصره کرده‌اند. اگر قرار بود فرودگاه مهرآباد به کارش ادامه دهد اصولا نباید اجازه می‌دادند کاربری‌های مسکونی در اراضی پیرامونی مهرآباد ایجاد شوند اما حالا که ایجاد شده و این همجواری سلامت مردم را در خطر قرار داده ماندن فرودگاه مهرآباد در تهران قابل دفاع نیست. شرکت کنترل کیفیت هوا پیشتر اعلام کرده بود کودکانِ مادران ساکن در محدوده‌ای که تحت‌تأثیر آلودگی صوتی ناشی از فرودگاه مهرآباد هستند وزنِ کمتری نسبت به سایر کودکان دارند حالا اما بحث فرودگاه مهرآباد از تاثیرات زیست‌محیطی و نقشی که در آلودگی هوای تهران دارد گذشته و حوادث هوایی خطرناک آن هم بیخ گوش زندگی روزمره شهر گریبان تهران را گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۸
انتشار یافته: ۵۵
اول دوشان تپه، بعد قلعه مرغي و حالا هم نوبت مهرآباد است كه از تهران خارج شود. فكر مي كنم با اين روند گسترش تهران چند سال ديگر فرودگاه امام هم بايد جمع شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
افسوس كه پس از وقوع سوانح به ياد حل مشكل مي افتيم كه دير است
بعدش هم فراموش مي شه تا حادثه بعدي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
بله درست است.باید حاشیه تهران مشخص شود
اینطور که پیش میروند تهران تبدیل به یک کشور میشود نه شهر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
من، اما، نظر ديگري دارم!
مي ميرم براي اين كاربرد غلط و از نظر شما، رمانتيك اما!
هر هواپیمایی از شرق تبریز میخواد رو باند بشینه،تقریبا در تمام طول شهر پرواز می کنه...
من نميدونم چرا پروژه فرودگاه قم رو كمك نميكنن تا زودتر افتتاح بشه ؟
بعد از فرودگاه امام خميني بهترين نقطه فرودگاه بين المللي قم هست كه الان تا حد زيادي پيشرفت داشته .
خيلي راحت ميتونن پروازها رو بين فرودگاه امام و قم تقسيم كنن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
سعید خان لابد بچه قم هستی که میخواهی از فرودگاه قم استفاده شود! ولی فکر نمیکنی مردم تهران که استفاده کننده عمده فرودگاه هستند، چقدر راهشان دور میشود و در مضیقه و مشکل قرار میگیرند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
آخه نابغه... طرف می خواد از تهران بره مشهد... یک ساعت پرواز داره... دوساعت رانندگی کنه برسه به جایی که باید هواپیما سوار شه؟ آخه چرا فقط نوک دماع تون رو می بینین... لابد می فرمایید که هواپیما سوارنشن و همه با اتوبوس و ناوبری امن قطار و جاده طی مسیر کنن؟!! که به جای تو هوا روی زمبن آتیش بگیرن؟!! تا کی می خواهید به جای پیدا کردن راه حل درست ، کلا مساله رو پاک کنین.... تا کی واقعا؟!!!
طاهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
چرا منفی میدی . لااقل از این جهت نگاه کن که سبب اشتغال چندصد نفر میشن . کل درامدها تو پایتخته یه کمی هم یه فکر شهرهای دیگه باشن عیبی داره
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
دیگه کم مونده از تهران بیایم قم سوار هواپیما بشیم بریم اصفهان چه طور هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
توجه کنید که فرودگاه هیسرو لندن در انگلستان که یکی از بهترین و شلوغ ترین فرود گاه جهان است هم اکنون چسبیده به منطقه مسکونی قرار دارد و بسیاری از هواپیماها موقع فرود در این فرود گاه از روی منازل مسکونی به فرود گاه نزدیک می شوند و در برخی مواقع مسافران از پنجره هواپیما فاصله بسیار کم تا سقف منازل را مشاهده میکنند. نکته ای که در اینجا از اهمیت زیاد برخوردار است کیفیت هواپیما ، به روز بودن تجهیزات نصب شده جهت ناوبری و همچنین کیفیت بالای ناوبری برج مراقبت فرودگاه است در حالیکه قرار گرفتن هواپیما در شهر یا خارج شهر از درجات اولویت بعدی قرار دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
عزيزم همين فرودگاه دبي خودمون رو چرا نميگي؟
ناشناس
| Kenya |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
ما مشکل فرودگاه نداریم مشکل ابوطیاره ها هست که علاقمندند به سقوط ازاد ؟؟
همانطور خودتون گفتید فرودگاه مهر ابدا در حاشیه شهر بوده وساخت وساز های غیر مجاز باعث شده که العان تو بافت باشه پس تمام ساخت وساز های دوروبرشو تا شعاع 2 کیلومتری باید خراب کنید...همین العانم زمین های دوروبر فرودگاه امما داره فروخته میشه وساخته میشه 20 سال دیگه لابد فرودگاه امام رو هم میخواید جابجا کنید..در مورد الودگی صوتی..در فرودگاه های پیشرفته جهان سیستمی روی هواپیماها نصب شده شاید هم در فرودگاه نصب شده که شما صدای حرکت هواپیما رو نمیشنوی.....بهتره ماهم درست کنیم
ببخشيد ها
خيلي ببخشيد ها!!
فرودگاه يك سازه سرمايه اي با عمر بي نهايت است ...
معقول اين بود كه نمي‌بايست اجازه مي‌دادند غده شهر سرطاني تهران از آن سو رشد كند!! خانه هاي قارچي سر بر آورد!!
البته گفتيم غده شهر و سرطان!! يعني كار از دست كسي بر نمي‌ياد!! پول را عشق است!! پووول!
فرودگاه پیام کرج گزینه مناسبتری نسبت به فرودگاه امام خمینی است لطفا بررسی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
فکر بدی نیست. مترو هم داره
کو گوش شنوا
از اول بايد از اين رشد ناموزون (توسعه فيزيكي بدون توجه به نوع كاربري هاي منطقه) جلوگيري مي شد براي ساخت يك فرودگاه هزينه هاي هنگفتي صورت مي گيرد. اگر تا چند سال آينده دركنار فرودگاه امام بافت مسكوني شكل بگيرد بازهم صحبت از انتقال فرودگاه به جاي ديگري است.
همه رو گفتید تازگی هم در محدوده فرودگاه پلیس راهنمایی رانندگی خیابان های اطراف رو جوری پیچ وا پیچ کرده که برای شاغلین این محدوده دردسرهای فراوان درست کردند و بار ترافیکی رو افزایش دادند
انهای که با انتقال فرودگاه مهراباد مخالف هستند اگر راست میگویند یک هفته بیایند در تهرانسر ساکن باشند ببیند وقتی از ساعت 4 صبح هواپیماها از این منطقه رد میشوند جه صدای وحشتناکی دارند حالا خطر سقوط بماند .تور و به خدا به داد این منطقه برسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
شما جاتون رو عوض كنيد دوست عزيز. مثلا بريد آرياشهر.
اميد
| United States of America |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
حالا چه كسي تهرانسر را به خانه سازي و سكونت مردم اختصاص داده بماند...!
شما رابه خدا فرودگاه را به جای دیگر منتقل کنید از ساعت 4 صبح تا 12 شب این هواپیماها ببیند در منطقه تهرانسر جه صدای دارند حالا خطر سقوطش به کنار.مردم تهرانسر ازاین صداها دیوانه شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
هيچ ارزوني بي حكمت نيست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
مگه مجبور بودین اونجا خونه بخرین؟
منظورتون از همه جای دنیا کجاست.
الان فرودگاه دبی به عنوان دومین فرودگاه دنیا ( از لحاظ تعداد پرواز) در وسط شهر ساخته شده. و هنگام نشستن و برخاستن هم از روی مناطق مسکونی عبور میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
فرودگاه دبي از كي تا حالا به لحاظ تعداد پرواز دومين فرودگاه دنياست نابغه؟!
پارسال براي اولين بار، به لحاظ ترافيك مسافري بين المللي هفتم شد كه امسال به دليل تعميرات باند عمرا بتونه تكرار كنه!!
این فرودگاه قبلا در حاشیه تهران قرار گرفته بود و نه در داخل شهر تهران. شهرسازی و سیاست های غلط و سودجویانه باعث رشد پهنه شهر به اطراف فرودگاه و حتی بعد از فرودگاهه در اتوبان و جاده مخصوص کرج شد. شما بیزحمت سیاست های ساخت و ساز شهری را که تهران را به کرج وصل کرده اصلاح کن وگرنه حتی در خیلی از نقاط پیشرفته دنیا هم فرودگاه ها با شهرها درآمیخته اند
باز یه اتفاقی افتاد و باز چند روزی در حد حرف چند تا راهکار ارائه میشه و میره تا خدای نکرده اتفاق بعدی...
خدایا ما خودمون رو به خودت می سپریم... فقط و فقط به خودت...
هههههههه. اینجا ایران است. جان انسان ارزشمند نیست
بازهم پاک کردن صورت مسئله مطرح شده است
ساکنان اطراف فرودگاه تا عمر دارند دعاگوی بانیان انتقال فرودگاه مهرآباد خواهند بود چرا که فقط این ساکنان مشقات و رنجهای وجود این فرودگاه را درک می کنند
فرودگاه مهرآباد بايد هرچه سريعتر از تهران برود همچنين كارخانه هاي آلاينده واقع در غرب تهران
هم فرودگاه دبی و هم فرودگاه هیترو لندن در داخل شهر قرار دارن
خیلی هم فعال تر و بزرگتر از فرودگاه مهراباد هستن
فرودگاه مهرآباد را از تهران ببرند بیرون تا هواپیما هایمان با خیال راحت در منطقه امن سقوط کنند؟ همین؟
فعلا داغ هستند . چند روز دیگر یادشان می رود و تا حادثه ای پیش نیاید به فکر سلامتی مردم نیستند . دیروز اگر هواپیما به شرکت شیشه مینا می خورد و مخزنهای گاز آن می ترکید و با توجه به اینکه در خیابان بغلی آن همزمان یکشنبه بازار برگزارشده بود حوادث ناگواری پیش می آمد که با جانفشانی خلبان از وقوع این حادثه جلوگیری شد . مسئولین دقت نمایند همیشه شانس یار نیست .اگه خدای ناکرده این اتفاق می افتاد نه تنها شهرک آزادی بلکه تهرانسر هم دچار حادثه می شد و هزاران نفر جانشان را از دست می دادند.
متروی شاهد تا فرودگاه امام خمینی را سریعتر راه اندازی کنید..............
گیرم که فرودگاه انتقال پیدا کرد ، آیا با انتقال فرودگاه خطر سقوط هواپیماهای فرسوده هم از بین میره ؟ بجای انتقال فرودگاه که هزینه زیادی داره بهتره چند فروند هواپیمای بوئینگ و ایرباس نو دست اول بخریم تا دیگه اینقدر شاهد از دست رفتن جان هموطنانمان نباشیم .
باسلام بنده یکی از ساکنین مناطق غرب تهران یعنی تهرانسر هستم تا کنون چندین بار مشکل مردم این منطقه ومناطقی که متاسفانه در مسیر خطوط هواپیمایی قرا دارند را با شما در میان گداشته ایم اما متاسفانه اقدامی نشد که نشد!عاجزانه خواستاریم با مسولین فرودگاه مهر اباد بابت پرواز های نا امن گاه وبی گاهی که آسایش وزندگی همه ما را مختل کرده است صحبت کنید وقرار بود مطایق با استانداردهای بین المللی ای پروازهای این فرودگاه تعطیل و به فرودگاه امام منتقل شوند اما روز به روز ما شاهد هواپیما های قدیمی وغول آسایی هستیم که واقعا دیوار صوتی را می شکنندوومخل زندگی وخواب ماها هستند همانطور که قبلا توسط مسئولین نیز تایید شده است عامل وقسمت عمده هوای کثیف وسرطان زای تهران همین هواپیما هستند جرا کسی به فکر مردم نیست؟اگر هواپیمای طبس برروی شهرک آزادی یاتهرانسر که مسیر اصلی این پروازهاست سقوط می کرد تلفات چندبرابر می شد؟واقعا خدا را شاکریم که مردم به گناه این شهرک ها حداقل دیروز آسیبی ندیدند.وبا عبور هر هواپیما تن وبدنمان بلرزد که نکندقربانی سقوط هواپیمای بعدی ما باشیم!حداقل کاری کنند که مسیر پروازهاعوض شود.هواپیماها از روز اتوبان ها عبور کنند.حداقل مردم فرصت کافی برای فرار یا پناه کرفتن در آن مکان ها را دارندضمن اینکه گاه وبی گاه تن وبدنشان از شدت صدای مهیب این غول ها نمی لرزد.لطفا پیگیری کنید
وضع فرودگاه تبريزازتهران بدتراست !فقط ازروي مناطق مسكوني مي گذرد
لطفا ناوگان هوایی کشور های دیگه رو با ماها مقایسه نکنید اوان هم تحریم نیستن هم چول رسیدن وخریدن هواپیمای نو دارندپرواز هواپیماهای فرسوده ایران هر روزه جان عده ای را نهدید می کند ومتاسفانه تدبیری نیست برای انتقال این فرودگاه پر خزر.لطفا این بار پیگیری کنید
سلام
حالا این فرودگاه به فضای سبز و پارک تبدیل شه باز خوبه. تبدیل به ساختمان و آپارتمان نشه که یه عده بساز بفروش سودجو بیان اونجا بسازن بعد قیمت خون رو روش بذارن. به فضای سبز تبدیل شه با یه استخر بزرگ وسطش مثل شهر من لاهیجان.
خیلی جالبیم. نه؟ تا بحث آلودگی هوا و زلزله میشه میگن بایستی پایتخت از تهران بره. تا همواپیما سقوط میکنه میگن باید فرودگاه منتقل بشه. 2 ماه بعدش که آبها از آسیاب افتاد همه چی منتفی میشه.
مشکل اصلی ناوگان فرسوده هواپیماییه ، بعدش محل فرودگاه. ما بهترین فرودگاه رو هم اگه خارج از شهر بسازیم بازم این مینی بوس هی پرنده ای که داریم سقوط میکنن!
:-)
مشکل اصلی ناوگان فرسوده هواپیماییه ، بعدش محل فرودگاه. ما بهترین فرودگاه رو هم اگه خارج از شهر بسازیم بازم این مینی بوس هی پرنده ای که داریم سقوط میکنن!
:-)
عزیزان! اگه همین الآن فرودگاه مهرآباد تعطیل بشه و از فرودگاه امام استفاده بشه مسئولین مجبور میشن که با سرعت بیشتری فرودگاه امام رو توسعه بدن!!
الآن یه فرصت خوبه. رسانه‌ها نباید اجازه بدن که دو سه روز دیگه این اتفاق هم به دست فراموشی سپرده بشه و دوباره همین آش و همین کاسه. پس تا تنور داغه بچسبونین!!!!
خوب زمینی داره این فرودگاه حیفه مردم اشتفاده کنند .فرودگاه بیرون بره چه ساخت و سازی بکنیم ...
با سلام . شما اول به فكر ناوگان فرسوده هوايي باشيد كه هر چند وقت فاجعه اي رخ ميدهد بعد تقصيرات را گردن فرودگاه مهر اباد بيندازيد . فرودگاه مهر اباد يكي از پيشرفته ترين فرودگاههاي خاورميانه هم از لحاظ تجهيزات و هم از لحاظ موقعيت مكاني است قصور و كوتاهي سازمان هواپيمايي كشوري در كنار گذاشتن اين هواپيماهاي مستهلك و خراب رابا عوض كردن موضوع اصلي به فرودگاه مهر اباد به عنوان مقصر نسبت ندهيد كه ديگه مردم نميپذيرند. اميدوارم اين صحبت ها منتشر گردد و دوباره حذف نشود.
پروازهای فرودگاه مهرآباد تهران به این دلائل باید در اسرع وقت به فرودگاه امام منتقل بشود :


1_ ایجاد آلایندگی شدید هواپیماها بویژه هنگام فرود و صعود در نتیجه خطر بروز سرطانها و آسم و ....

2_ایجاد آلایندگی شدید وسائط نقلیه تردد کننده مسافربر فرودگاه در این مسیر

3_ خطر سقوط هواپیما بر سر ساختمانهای شهر و مسیرهای تردد عابران و وسائط نقلیه

4_ ایجاد ترافیک شدید وسائط نقلیه تردد کننده مسافربر فرودگاه در این مسیر

5_ تولید آلایندگی شدید صوتی و آزار دهنده اعصاب و روح و روان هواپیما بویژه به هنگام فرود و صعود


6_ خطر سقوط هواپیما به علت مزاحمت نور شهر _ ریزگردها و دود ها

کوروش درخشان
وقتی هواپیما داره توی مهرآباد فرود میاد همیشه این فکر رو می کنم که اگه همین الان هواپیما بیفته روی این خونه هایی که زیر پامون هستن چی میشه؟؟؟؟ و بعدش از ترس مو به تنم سیخ میشه و سعی میکنم بهش فکر نکنم!
متاسفانه مشکل بافت فرسوده وسیستم نا کارامد حمل ونقل میباشد
در شهر اصفهان در فلكه فيض يك فرودگاه وجود دارد كه براي پروازهاي آموزشي استفاده مي شود و نمي دانم چرا اصرار دارند از روي شهر پرواز كنند.شايد منتظرند حادثه اي پيش بيايد تا فكر بكنند
آیا کسی به این سوال پاسخ میدهد که در صورتی که در تهران یک فرودگاه نباشد در حالی که اکثر امکانات پزشکی کشور در تهران است در صورت بروز حادثه ای خدای ناکرده مثل زلزله بم چگونه میشود چند هزار مصدوم را به سرعت به بیمارستان رساند؟ یا خدای ناکرده در صورت بروز حادثه ای در تهران چگونه میشود به سرعت به تهران کمک رساند؟
با سلام
جایگاه حقوق شهروندی در اکثر کشورهای جهان معلوم و در حال اجرا می باشد. در کشور ما چطور آیا جایگاهی دارد یا نه؟ اهالی ساکن در اطراف فرودگاه از جمله اهالی تهرانسر، شهرک آزادی ، فرهنگیان، استقلال و ... از بچه تا بزرگسالان می بایست برای آسایش بقیه در طول شبانه روز چه در بیداری و چه در زمان خواب و چه در زمان کار و کلاس درس و ... ، آلودگی صوتی فراوان، دودی بسیار بالا و همچنین خطرات جانی ناشی از بلند شدن و نشستن هواپیماهای سبک، سنگین و جنگی را تحمل نمایند و زمانی که اینچنین اتفاقی بیفتد تا مسولین جنجال کنند و بعد از یک مدتی دوباره ساکت شوند و به فراموشی سپرده شود و دوباره متخلفین کار خود را ادامه دهند (همانند طوفان تهران) . در هر صورت مسولین ما یاد نگرفته اند پاسخگو باشن و فقط فرافکنی کرده و صورت قضایا را پاک کرده و یا به نفع خود تمام می کنن.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی