بازدید 4929

آتش به جان پارک ملی لار افتاد

وسعت این پارک در حدود 30 هزار هکتار است و محدوده پارک ملی لار فاقد نقاط مسکونی دائمی (شهر و روستا) است و در حاشیه و حریم آن نیز نقاط شهری و روستایی وجود ندارد، اما این یکی از زیست بوم های مهم عشایری است، که عشایر دوره ییلاقی خود را در آن سپری می کنند.
کد خبر: ۴۲۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶ 09 August 2014
معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند از آتش سوزی در پارک ملی لار خبر داد.

اکبر مردانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ظهر امروز طی تماس های از بروز حریق در پارک ملی لار با خبر شدیم که در برای مدیریت و مهار آتش سوزی نسبت به اعزام نیروهای امدادی اقدام شد.

وی با بیان این که نیروهای اعزام شده مربوط به حفاظت محیط زیست، آتش نشانی و هلال احمر شهرستان دماوند هستند، افزود: برای کنترل این حادثه هلال احمر دماوند، آتش نشانی شهرداری های دماوند، رودهن، آبسرد، کیلان و آبعلی و همچنین نیروهای مردمی که بالغ بر 150 نفر بودند به همراه 15خودروی امدادی برای اطفاء حریق به پارک ملی لار اعزام شدند.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری دماوند با بیان اینکه بخش عظیمی از حادثه صورت گرفته مربوط به حوزه مازندران است، خاطر نشان کرد: نیروهای امدادی با هدف کنترل و مهار آتش در محدوده جغرافیایی دماوند اعزام شدند که طی اعلام صورت گرفته، پیش بینی می شود تا یک ساعت آینده آتش مهار شود.

مردانی بیان کرد: در صورت نیاز آمادگی کامل جهت اعزام نیروهای بیشتر به منطقه را داریم.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به شرایط جوی پارک ملی لار و وجود باد شدید در این منطقه، جهت مهار آتش نیازمند بالگرد بودیم که با هماهنگی صورت گرفته توسط ستاد مدیریت بحران استانداری تهران، این مهم نیز مرتفع گردید.

این مقام مسوول گفت: با تأکید و دستورات ویژه ˈناصر محمودی فردˈ، فرماندار شهرستان دماوند تمامی دستگاهها اجرایی در شهرستان در صورت نیاز بیشتر به امداد رسانی اقدام خواهند نمود.

وی عامل اصلی بروز این حادثه را در حال حاضر نامعلوم اعلام کرد و افزود: احتمال می رود با توجه به شرایط تفریحی این منطقه، سهل انگاری و عدم توجه مسافران موجب آتش سوزی در این منطقه شده باشد.

لازم به ذکر است، پارک ملی لار که دارای اکوسیستم های کوهستانی است، نزدیک دامنهٔ جنوب غربی دماوند و در حوزه استحفاظی سازمان حفاظت محیط زیست ایران قرار گرفته است.

این پارک در سال 1354 به پارک ملی مبدل شد و بر اساس تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست از سال 1361 به منطقه محافظت شده ارتقا یافت.

وسعت این پارک در حدود 30 هزار هکتار است و محدوده پارک ملی لار فاقد نقاط مسکونی دائمی (شهر و روستا) است و در حاشیه و حریم آن نیز نقاط شهری و روستایی وجود ندارد، اما این یکی از زیست بوم های مهم عشایری است، که عشایر دوره ییلاقی خود را در آن سپری می کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار