بازدید 4715

انتقاداتی بر درآمدهای مالیاتی دولت

نتیجه در پیش گرفتن سیاست‌های افزایش مالیات، سوق پیدا کردن فعالیت‌های اقتصادی به سمت لایه‌های پنهان اقتصاد، خروج سرمایه‌ها از بخش‌های مولد و تقویت انگیزه‌ها برای فعالیت‌های دلالی و واسطه‌گری است.
کد خبر: ۴۲۳۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹ 07 August 2014
رئیس مجمع واردات در رابطه با مشکلات اقتصادی که از ناحیه مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده برای بنگاه‌های بخش خصوصی ایجاد شده، اظهار کرد: دولت باید با کاهش مالیات فعالیت‌های تولیدی و تجاری، نهضت ترغیب عمومی به فعالیت‌های مولد را پایه‌ریزی کند، نه اینکه با تکیه بر درآمدهای مالیاتی، سودآوری بخش خصوصی را کاهش داده و به اصطلاح از دسترنج کارگران و سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی ارتزاق کند.

به گزارش دنیای اقتصاد، محمدحسین برخوردار اضافه کرد: نتیجه در پیش گرفتن سیاست‌های افزایش مالیات، سوق پیدا کردن فعالیت‌های اقتصادی به سمت لایه‌های پنهان اقتصاد، خروج سرمایه‌ها از بخش‌های مولد و تقویت انگیزه‌ها برای فعالیت‌های دلالی و واسطه‌گری است. وی ادامه داد: عملا قدرت رقابت بازرگانان شناسنامه‌دار در مواجهه با تجارت پنهان و زیرزمینی کاهش پیدا کرده است.

به گفته این عضو هیات رئیسه اتاق تهران، نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده فشار نقدینگی بر تولید و تجارت شناسنامه‌دار را دو چندان می‌کند. زیرا گاهی تجار کالاهای وارداتی خود را به صورت نسیه یا اقساطی به فروش می‌رسانند، ولی موظفند مالیات بر ارزش افزوده آن را نقدا و یکجا پرداخت کنند. وی اظهار کرد: در شرایط تعادل اقتصادی مالیات بر ارزش افزوده یک سیاست انقباضی ضدتورمی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس