بازدید 5504

مردم کاهش تورم را احساس نمی‌کنند

تورم و گرانی در گفتار و تعاریف پایین آمده ولی در عمل مردم بهبودی مشاهده نمی کنند چرا که ملک مصرفی، اجاره بها، نان، گوشت و شیر مردم ارزان نشده است؛ بنابراین نتوانستیم تورم را برای مصرف کنندگان به طور واقعی پایین آوریم.
کد خبر: ۴۲۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳ 06 August 2014
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه دولت تنها تورم را در ظاهر کاهش داده است، گفت: قیمت نان، شیر، گوشت و اجاره بها پایین نیامده و بنابراین کنترل تورم تنها در حد یک حرف است.

اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه فعالان اقتصادی به دولت تدبیر و امید، امید بسته اند، گفت: اگر چه این امید وجود دارد اما تدبیر در مورد تورم، گرانی و رکود تورمی هنوز کارساز نشده و دولت سعی می کند این موانع را برطرف کند اما هنوز تلاش وی کارساز نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین افزود: تورم و گرانی در گفتار و تعاریف پایین آمده ولی در عمل مردم بهبودی مشاهده نمی کنند چرا که ملک مصرفی، اجاره بها، نان، گوشت و شیر مردم ارزان نشده است؛ بنابراین نتوانستیم تورم را برای مصرف کنندگان به طور واقعی پایین آوریم.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر به دلیل اینکه تورم توام با رکود است و بانکها سخت گیری های زیادی دارند دولت باید نسخه دیگری برای اقتصاد اعمال کند چرا که اگر بخواهیم تورم را با تداوم رکود پایین آوریم ورشکستگی می آورد و این کار به مصلحت نیست بلکه باید با رونق تولید و اقتصاد تورم را کنترل کرده و رکود را بشکنیم.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران خاطرنشان کرد: تورم در ظاهر به خاطر رکود پایین آمده است در حالی که در عمل چنین اتفاقی رخ نداده و با تعاریف هم نمی توان قیمت ها را پایین نگه داشت بلکه رونق تولید این اتفاق را رخ می دهد و البته تولید تزریق اعتبار می خواهد.

به گفته عسگراولادی دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نیز اشتباه دیگری صورت داده که علاوه بر اینکه بر نرخ تورم اضافه کرده، این سیاست را همچنان ادامه می دهد.

وی افزود: کارگری که تا پیش از دریافت یارانه نقدی در زمین کشاورزی خود مشغول به کار بوده به دلیل تعدد فرزند، یارانه قابل توجهی دریافت می کند و همین امر وی را از کار کردن بازداشته است. در حالیکه دولت باید این سیاست را اصلاح کند.

عسگراولادی با انتقاد از عدم پرداخت یارانه تولید گفت: دولت فعلا قصد ندارد یارانه تولید را بپردازد و بسته ای که برای خروج از رکود نیز تدوین کرده در حد تعارف است و با عمل فاصله دارد.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: حرف های زیبایی در بسته دولت برای خروج از رکود به چشم می خورد در حالی که به نظر می رسد تنها در حد تعارف است بلکه دولت باید هر چه زودتر سرمایه بانک ها را اضافه کرده و مسئله فروش نفت را حل کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر