بازدید 9486

ماهی های رودخانه مشکین شهر تلف شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: هزاران قطعه ماهی در رودخانه نیمه خشک قره سو در مشگین شهر به علت خشکسالی و بهره برداری زیاد آب این رودخانه برای اراضی کشاورزی تلف شد
کد خبر: ۴۲۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۲ 05 August 2014
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: هزاران قطعه ماهی در رودخانه نیمه خشک قره سو در مشگین شهر به علت خشکسالی و بهره برداری زیاد آب این رودخانه برای اراضی کشاورزی تلف شد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره حفاظت محیط زیست استان اردبیل ،سیدرضا موسوی افزود: این ماهیان شامل ماهی سیاه ، سس ماهی ، ماهی برکه ای ، شاه کولی و کپور ماهی معمولی هستند.

وی گفت: بخش عظیمی از رودخانه قره سو که از رودخانه های دائمی استان است به دلیل برداشت آب برای مصارف آبیاری خشک شده است.

رودخانه قره سو از پیوند رودهای پرآب متعدد دیگر تشکیل می شود و با 285 کیلومتر طول و حدود 554 میلیون متر مکعب متوسط آبدهی سالانه طویل ترین و پرآب ترین رودخانه داخلی استان اردبیل است.

رودخانه قره سو از رشته کوه تالش (باغرو) در شرق اردبیل سرچشمه می گیرد و در مسیر خود با عبور از دشت اردبیل آب های جاری این قسمت از جمله بالخلیو چای را جمع آوری و دامنه های شمالی توده سبلان را دور زده و در شمال غرب مشگین شهر در محل کوجنق ، آب رودخانه اهرچای را نیز دریافت کرده و با یک انحراف قائم به سمت شمال جریان می یابد و نام دریورد (دره رود) می گیرد و سرانجام در اصلاندوز مغان به رودخانه مرزی ارس تخلیه می شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر