بازدید 16169

ایرانی‌ها غمگینند؟

در سال 2013 موسسه گالوب گزارشی مبنی بر بررسی وضعیت خشنودی و خوشحالی در بین 138 کشور منتشر کرد که بنا به این گزارش، عراق نخستین کشور غمگین جهان معرفی شده است. بعد از عراق، کشورهای ایران، مصر، یونان و سوریه به ترتیب به عنوان ناشادترین کشورهای جهان معرفی شدند.
کد خبر: ۴۱۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲ 22 July 2014
در سال 2013 موسسه گالوب گزارشی مبنی بر بررسی وضعیت خشنودی و خوشحالی در بین 138 کشور منتشر کرد که بنا به این گزارش، عراق نخستین کشور غمگین جهان معرفی شده است. بعد از عراق، کشورهای ایران، مصر، یونان و سوریه به ترتیب به عنوان ناشادترین کشورهای جهان معرفی شدند.

در این نظرسنجی از افراد پرسیده بودند آیا در روز قبل از نظرسنجی، آنها احساس عصبانیت، فشار روحی، غم، درد جسمی و نگرانی داشته‌اند یا خیر. پس از جمع بندی پاسخ‌های مثبت به این پرسش‌ها، نتیجه گیری شد که مردم کدام کشورها بیشتر از بقیه ناشاد هستند.

گالوپ در خبری که از این نظرسنجی منتشر کرده، به ایرانیان حق داده تا احساس شادی نکنند و از بیکاری، نرخ بالای تورم و تحریم‌های جهانی به عنوان دلایلی نام برده که از نظر این موسسه می‌تواند در احساس نکردن شادی مردم ایران موثر بوده باشند. نکته قابل توجه درمورد این گزارش این است که آیا واقعا ایران پس از کشور عراق جزء ناشادترین کشورها است یا خیر، نکته‌ای که در این گزارش به نظر کارشناسان کشورمان می‌رسد این است که تحقیقات این گزارش علمی و مبتنی بر واقعیت نیست.

دکتر رضا دانشمند، روانپزشک در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه معیارها و میزان دقت رتبه‌بندی کشورهای غمگین دنیا از لحاظ علمی مشخص نیست، اظهار کرد: در این گزارش، آمار کشورهایی مانند عراق، لبنان، سوریه و مصر جزء کشورهای غمگین جهان نام برده شده‌اند که به دلیل شرایط ویژه پرتنش و وجود جنگ در این کشورها، این آمار قابل توجیه است، اما با توجه به اینکه ایران با هیچ جنگی روبرو نیست و از شرایط امنی برخوردار است، میزان بالای غمگینی می‌تواند علل دیگری داشته باشد که نیازمند ارزیابی بیشتر است.

لزوم ایجاد سیاست گذاری برای کاهش افسردگی

وی با تاکید بر اینکه باید سیاست‌هایی در کشور در خصوص کاهش افسردگی اعمال شود، تصریح کرد: وجود افسردگی و بیماری‌های روانی در کشور نباید کتمان شود، به علت اینکه کتمان این بیماری‌ها به حل مشکلات کمکی نمی‌کند. فرد مبتلا به افسردگی یا سایر بیماری‌های روانپزشکی مانند فرد مبتلا به هر بیماری طبی دیگر، باید برای درمان به روانپزشک مراجعه کند. مسئولین نقش موثری را در خصوص آگاهی مردم از این موضوع ایفا می‌کنند.

15 درصد افراد جامعه مبتلا به افسردگی هستند

دانشمند یادآور شد: در کشور ما آنچه که به عنوان بیماری و اختلال افسردگی شناخته می‌شود، تنها 15 درصد افراد را دربر می‌گیرد که این آمار تفاوت چندانی با سایر کشورهای دنیا ندارد، هرچند ممکن است دلایل شیوع افسردگی در ایران با سایر کشورهای پیشرفته یا در حال توسعه متفاوت باشد، لذا ضرورت دارد شرایط موجود کشور و دلایل عمده ی بروز افسردگی جهت ارایه راهکارهای درمانی بررسی شود.

افزایش میزان شادی با تقویت همبستگی بین افراد جامعه

وی با اشاره به اینکه فرد افسرده از هیچ چیز در زندگی احساس لذت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: ایجاد روابط اجتماعی گسترده و تقویت همبستگی می‌تواند تاثیر مهمی در افزایش شادی در کشور و کاهش غمگینی و افسردگی داشته باشد.

دانشمند یادآور شد: افراد در موقعیت‌هایی که به ضرورت یا به تصادف در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، به عنوان مثال در هنگام موفقیت‌های ملی و ورزشی، از احساسات بهتری برخوردار هستند.

لزوم تقویت شادی‌های دسته جمعی بین افراد جامعه

این روانپزشک تصریح کرد: افراد باید وقت بیشتری را در کنار یکدیگر صرف کنند تا شادی های دسته جمعی در آن ها نهادینه شود و باید موقعیت های مناسب ابراز شادمانی برای آن ها فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از رفتارهای شادی‌آور در جامعه دارای هیچ‌گونه آثار مضری نیست و وجود آنها برای سلامت جامعه مفید است، بنابراین این رفتارها باید در جامعه تقویت شوند و این گونه گردهمایی‌ها نه تنها نباید منع شوند بلکه باید تقویت نیز شوند.

مردم کشور از فرصت کمی برای ابراز شادی برخوردار هستند

دانشمند با بیان اینکه مردم از فرصت کمی برای ابراز شادی در کشور برخوردار هستند، اظهار کرد: مردم ایران حتی برای یک بازی خوب تیم ملی فوتبال که منجر به باخت هم شده است در کشور به شادی‌های دسته جمعی می‌پردازند که این رفتار نشانه کم بودن فرصت ابراز شادی دسته جمعی در کشور است. یکی از فواید ابراز شادی های دسته جمعی، انتقال احساسات شادی آور به دیگران است.

وی با اشاره به اینکه زنان بیشتر از مردان مبتلا به افسردگی می‌شوند، گفت: اختلال افسردگی بیشتر در دهه چهارم عمر شروع می‌شود، هرچند امکان شیوع آن در تمام سنین، حتی در جوانان 20 تا 30 سال نیز وجود دارد.

این روانپزشک اظهار کرد: وجود احساس غم در افراد یک امر طبیعی است اما افزایش این احساسات همراه با تنش‌ها و عوامل استرس آور می‌تواند تبدیل به افسردگی شود، به شکلی که فرد افسرده روزها و هفته‌ها دارای یک احساس غمگینی مستمر و ناخوشایند است که این احساس موجب اختلال در روابط اجتماعی و تحصیلی می‌شود.

این روان درمانگر با اشاره به اینکه ایجاد شادی‌های دسته جمعی به طور متناوب در جامعه الزامی است، خاطرنشان کرد: ایجاد فضاهای گروهی نشاط آور در قالب باشگاه یا گردهمایی در کشور از نکات مهم است و مردم نباید منتظر یک موقعیت و یک مسابقه فوتبال برای ابراز شادی باشند.

کاهش همبستگی بین اعضای خانواده علل اصلی افزایش افسردگی جوامع امروزی

دکتر زینب مهدوی، روانشناس بالینی با اشاره به اینکه اضطراب می‌تواند منجر به افسردگی شود، به خبرنگار ایسنا گفت: اضطراب افرادی که مبتلا به افسردگی هستند باید کنترل شود. همچنین افسردگی می‌تواند منجر به عدم تمرکز و مسئولیت پذیری در زندگی شود، بنابراین ممکن است فرد افسرده کنترل و تمایل خود را برای ادامه زندگی از دست بدهد که این مسئله ممکن است منجر به خودکشی شود.

این روانشناس بالینی در خصوص علل ایجاد افسردگی خاطرنشان کرد: اضطراب، کاهش اعتماد به نفس، کمبود همبستگی بین اعضای خانواده و کاهش روابط اجتماعی از علل شایع ابتلا به افسردگی است. دور شدن اعضای خانواده و کاهش زمانی که افراد خانواده برای یکدیگر صرف می‌کنند، از علل اصلی افزایش افسردگی جوامع امروزی است.

کمبود اماکن عمومی برای جمع شدن جوانان از علل اصلی بروز افسردگی آنها

مهدوی، کمبود اماکن عمومی و شادی آور را علل اصلی ایجاد افسردگی جوانان دانست و گفت: باید اقدامات آموزشی جهت افزایش آگاهی خانواده‌ها در خصوص عوامل ایجاد مشکلات روانی انجام شود تا از مشکلاتی مانند افسردگی و دور شدن اعضای خانواده‌ها از یکدیگر جلوگیری شود. رسانه‌ها نقش موثری را در خصوص افزایش آگاهی مردم ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه افسردگی موجب عدم لذت فرد از زندگی می‌شود، اظهار کرد: افراد زمانی که مبتلا به افسردگی می‌شوند، گاهی دچار یک عذاب روحی بی پایان می‌شوند. همچنین افسردگی موجب تاثیر در رفتار اجتماعی افراد نیز می‌شود.

افزایش شیوع افسردگی در جوانان امروزی غیر قابل انکار است

مهدوی با اشاره به اینکه در جوامع امروزی جوانان بیشتر از دیگران در معرض خطر بیماری افسردگی هستند، تصریح کرد: جوانان به علت شکست‌های عاطفی و عدم توانایی رسیدن به خواسته‌های خود بیش از سنین دیگر مبتلا به افسردگی می‌شوند.

این روانشناس بالینی اظهار کرد: زمانی که فرد دچار ناکامی می‌شود، نسبت به تغییرات زندگی واکنش شدیدتری نشان می‌دهد. همچنین افسردگی ممکن است موجب کاهش وعده‌های غذایی روزانه افراد شود، بنابراین فرد افسرده به سمت بدبینی، انتقاد، عدم اعتماد به نفس و کاهش احساسات و قدرت تخیل هدایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد هدفمندی و رضایت از زندگی موجب کاهش افسردگی می‌شود، تصریح کرد: افرادی که مبتلا به افسردگی هستند باید از انجام کارهایی که موجب کاهش انرژی و ایجاد استرس می‌شود، پرهیز کنند. همچنین فرد افسرده باید کمتر خود را مورد قضاوت دیگران یا خودش قرار دهد.

انجام ورزش موجب بهبود افسردگی می‌شود

مهدوی با تاکید بر اینکه کنترل افکار نقش موثری در درمان این بیماری دارد، اظهار کرد: فرد افسرده باید برنامه منظمی در خصوص فعالیت‌های روزانه خود داشته باشد. ورزش موجب کاهش تنش‌های ماهیچه‌ای، کنترل خشم و ذخیره اکسیژن در مغز افراد می‌شود.

این روانشناس بالینی با تاکید بر اینکه انجام کارهای دسته جمعی و گروهی موجب افزایش احساس کارآمدی و کاهش افسردگی می‌شود، خاطرنشان کرد: انجام امور لذت‌بخش موجب افزایش لحظه‌های شادی آور و کاهش افسردگی می‌شود. فرد افسرده می‌تواند با گفت‌وگو با دیگران و بازگو کردن اشتباهات خود نقش موثری را در کاهش مشغله ذهنیش ایفا کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴۰
انتشار یافته: ۶۷
من افسرده نیستم و بسیار خوشحالم چون 31 سالمه کار درست حسابی ندارم،ازدواج هم نکردم اما چون ورزش میکنم خیلی خوشحالم . باتشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
افرین ورزش برای سلامتی خوبه، سیگار هم نکش!
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
شما چه کارمی کنید که نظراتتان منتشرمی شود؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
15 درصد افراد جامعه مبتلا به افسردگی هستند؟؟؟فکر کنم منظور تابی150درصد بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
سلام حالت خوبه ؟؟؟چه جوری نون میخوری کی مخارج زندگی شما را میدهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
با تشکر از شما من هم 37 سالمه لیسانس دارم ازدواج هم نکردم کار درست حسابی ندارم من هم چون ورزش میکنم خیلی خوشحالم.
راستگو
| United States |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
شما دیگه آب از سرت گذشته هه هع هع واسه اینه خوشحالی
والا شاد نیستیم
کدام دلخوشی رو وداریم
به کدام آینده امیوار باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
دلخوشی میخوای هم وطن ....بیا یکیش پراید که شده22میلیون و............
نه شاد شادیم ...........!
پ ن پ .......شادن
نه مردیم از خوشی
من کاملا موافقم. این تحقیق درست نیست چون مردم ما غمگین ترین مردم دنیا هستند نه دومین مردم غمگین دنیا
به نظر من ایران جزو آخرینها است. من جزو افراد متوسط جامعه هستم. در اطرافیان و دوستان حدود 32 نفر در محدوده سنی 30 سال هستند که من چیزی به عنوان شادی در اونها ندیدم و زمانی هم که به مهمانی دسته جمعی میرویم دائما در تنش هستند و در مورد مسایل اقتصادی و سیاسی دعوا میکنن. اکثرشان هم بیکارن یعنی یک کاری که مخارجشان را تامین کند ندارن و البته تحصیل کرده هم هستند و تقریبا نصفشان ازدواج کردن که به غیر از یک دو مورد بقیه ناراضی هستند. تمام نارضایتی انها به خاطر کارهایی است که ذوست دارن انجام بدن و نمیتونن(این افراد مذهبی هستند) مثل شغل مورد علاقه، سفر و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
خوب گفتی کسی که کار میکنه و مخارجش تامین نمیشه با بیکار فرق نمیکنه
ما غمگینیم از ظاهرمون پیداست غمگینیم
من در ایران افسرده بودم. چون بعد از کلی درست خوندن دو سه سال بود کار درست و حسابی پیدا نمیکردم. حالا که پذیرش گرفتم اومدم انگلستان باز هم غمگینم چون خانوادمو رو دیگه نمیبینم. به خدا اگه یه کار خوب بود میموندم ایران. الان که دارم اینا رو مینویسم گریم گرفته.... یعنی من هرکجای دنیا باشم غمگینم چون ایرانی ام. ای خدا من دارم میترکم.
کی میگه ما غمگینیم. مردم ما هیچ مشکلی ندارند.فقر نیست بیکاری نیست فساد نیست اعتیاد نیست و ....نیست .پس چرا غمگین باشیم
اگه موئسسه گالوب ماه عسل رو میدید ما رو تو رتبه اول میزاشت
واقعا در حقمون جفا شده !!
با نگاهی به دور و برمان نشانه های افسردگی را در ایرانیات به خوبی میتوان دید. رنگ لباسها-رنگ خودروهارنگ نمای ساختمانهاو... تنوع رنگهای شاد را فقط در لباسها و اسباب بازی های کودکانمان میبینیم و معتقدیم که کودکان باید شاد باشند. اما خود ما چی؟ شاید رنگهای تیره به تدریج در ما ایرانیان به یک نوع رویه و فرهنگ تبدیل شده است.که نشان از با وقار و سنگین بودن شخصیت طرف است. در حالی که با نگاهی به لباسهای شاد محلی و حتی فرشهای دستبافت با تنوع رنگهای شاد به خوبی می توان به شاد بودن اجداد و نیاکانمان پی برد.
همانطوركه براي چيني ها دايي عمه خاله عمو بي مفهومه شادي براي ما مفهوم خارجي نداره ما بايد هميشه گريه كنيم و توسري خور باشيم خداييش اينطوري نيست
ما حتی بلد نیستیم چطور شادی کنیم وقتی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی صعود کرد مردم خوشحال بودن و ریخته بودن توی خیابان ولی همه سرگردان و حیران همدیگر را نگاه می کردند دسته دسته رد می شدند و هاج و واج بودند اصلا بلاتکلیف بودند و نمی دانستند باید چه بکنند؟ در صورتیکه در تمام جوامع بشری این رفتارها تعریف شده است و همه مردم انرژی و هیجان خود را خالی می کنند.
در ایران همه چیز در مسایل اقتصادی خلاصه شده، مردم همش دنبال این هستند که بیشتر خرج کنند ولی باز هم خوشحال نیستند برای همین هم تا بهشون میرسی همه جا صحبت پول است و پول.


واقعا وقتی شادیم باید چه کنیم ؟؟؟؟؟
پ ن پ مردم دانمارک غمگین هستن !
طرف میره توو پارک آب بازی میکنه میگیرنش توو تلوزیونم نشون میدن اونوقت یاروو نصف بیت المال و برده هنوز می نویسید ب.ز ... م.ر
همه چی آرومه من چقدر خوشحالم تو چقدر خوشحالی هممون دور همی خوشحالیم
شاید دومین کشور غمگین نباشیم اما مطمئن باشید جز غمگین ترین ها هستیم.
همین کشور دوست لبنان رو یه سرچ بزنید ببینید چه جشن ها که برگذار نمی کنند ولی اندوهشون کشته مارو.
ما فقط غصه و عزاداری را یاد گرفتیم...
جالب است که آقای دکتر خود کلیه عوامل و ابزار شادی آفزین را احصا کرده که کمبود آن در کشور وبرنامه های کشوری حس میشود. اما قبل از آن نتیجه گیری کرده اند که مردم خیلی هم ناشاد نیستند. اصولا علت عمده نگرانی در انسان عدم اطمینان از آینده و بطبع ان عدم برنامه ریزی برای آن است. این موضوع به وضوح در برنامه های کشوری نمود داشته ک بارز است. بنابرابن بدیهی است که مردم از گذران عمر خود احساس سرخوشی و لذت نداشته باشند.
مردم ما ناامیدترین و غم گین ترین مردم دنیا هستند و این تحقیق کاملاً درست است . البته مسئولین ما یه چیزی دارند به نام حاشا که برادر دروغ است . در حالیکه همگی آنها از دروغ به عنوان گناه کبیره یاد میکنند اما مرتب این عمل را نه در مقابل 1-2 نفر بلکه در مقابل میلیونها نفر انجام میدهند. این عوامل باعث شده جوانان هم غمگین شوند و هم از دین دور شوند . به راستی خیانتی که این مسئولین به اسلام و ایران کردند در تاریخ هیچ کسی نکرد. واقعآً متاسفم چرا در این برهه از زمان باید در ایران زندگی کنم . امیدوارم فرزندم زندگی بهتر از من داشته باشد و مثل من زندگی با یاس و ناامیدی نداشته باشد .
چیزی که باعث غم میشه فقط این نیست که تو کشوررت جنگ نظامی باشه . قابل توجه تحلیلگرتون که فکر می کنه ایران باید شادو سرخوش ترین کشور جهااان بااااشه!!!!
شادی ما هم مثل آقوی همسادست. داغون شدیم آقو ..
حالا اگه می‌گفت شادترین هستند درست بود!
پسری دارم لیسانس گرفته سربازی هم رفته چهار ساله بیکار است هنوز مجرده ازبس افسرده وعصبی است نمیشه یک حرف خوب هم با او زد هیچکس به فکر داخل کشور نیست که بپرسه چه مرگتونه با این گرانی وبیکاری خوشی از کجا می اید
عوضش میریم بهشت !
من شادم من شادم قاه قاه قاه قاه قاه
من هميشه براي رسيدن به چيزي كه نياز داشتم نفر آخر بوده ام و مدام غمگين و افسرده بوده ام و هيچ كس هم راضي نبود تا جايش را با من عوض كند، هر چند در نوبت خود نيز به نياز خودم هم نمي رسيدم.
به همين خاطر تا به الان بسيار شوق سفر به آخرت را دارم، اما گويا به من الهام شده است كه در آن نيز باز هم نفر آخر شده ام. حالا اينبار اين من هستم كه حاضر نيستم تا جايم را با ديگران عوض كنم.
والا ايران كشور شادي نيست ولي ديگه از سوريه و مصر و افغانستان بدتر نيست اين رده بندي به نظر خيلي دقيق نمي رسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
سوریه و مصر کلی وسایل تفریح و شادی دارند که در ایران ممنوع است .
آخه دلمون به چی خوش باشه؟
شغل خوب؟ جامعۀ سالم؟ نبودنِ فساد؟ عدالت اجتماعی؟ سلامت روانی؟ به چی؟
معلومه که غمگینیم. با اوضاع آشفته اطراف و آشفتگی اوضاع از درون می خواستی خوشحال باشیم؟
قدیما بهش میگفتیم شاد، الان میگیم خجسته!
به عقیده من مهمترین عوامل می تواند مسائل سیاسی داخلی و عدم اطمینان مردم نسبت به دولت مردان باشد. فاصله طبقاتی چامعه و عدم تحقق عدالت اجتماعی ، نهادینه شدن ربا در حامعه در غالب نظام بانکی که کم و بیش همه مردم درگیر آن هستند، از عوامل دیگر افسردگی مردم می تواند باشد.
ایران بین این پنج کشور رتبه دوم را دارد
دهه شصتی ها را دریابید !!!!!!!!!!!!1
همه چی آرووووومه...من چققققققققد خوشحالم!
تحليل كارشناسان شما از تحقيق اونها بي‌پايه و اساس تر است. مي‌گويد در كشور ما جنگ نيست بنابراين امنيت بالاست. درسته كه جنگ نيست، ولي در اطرافمان همه جا جنگ است كه هر آن ممكن است جنگ به كشور ما هم برسد، ضمنا در شهرهامون اصلا امنيت نيست، روز روشن زورگيري، قتل در خيابان و ... در ضمن يكبار با دقت يك مسيري رو در شهر راه بريد يا سوار اتوبوس و تاكسي بشيد و مردم رو زير نظر بگيريد، اونوقت مي‌فهميد كه چه مردم غمگين و ناشادي داريم.
من یک زن سی ساله ام که ساکن شهرستانی بزرگ هستم.میخواهم دو سه ساعت با دوستانم تفریح کنم و شاد باشم.ورزشگاه مناسب بانوان که بتوان در فضای باز در آن ورزش کرد برای ماوجود ندارد.اگر به رستوران یا کافی شاپی برویم غیر از هزینه زیاد باید انواع مزاحمتها را تحمل کنیم.سینماها فیلمی که آموزنده و شاداب کننده باشد ندارند.بیشترین ترین تفریحی که دولت برای من مجاز میداند این است که در خدمت خانواده باشم و از این خدمت شاد باشم!!!
متاسفانه با خوندن جمله " نکته‌ای که در این گزارش به نظر کارشناسان کشورمان می‌رسد این است که تحقیقات این گزارش علمی و مبتنی بر واقعیت نیست" متوجه میشیم که کارشناسانمون چقدر از قافله اجتماع ایران و جامعه ایرانی عقب هستند!!!!
البته بد نبود آمار مصرف قرص های ضد افسردگی را هم آمار می گرفتند شاید کارشان راحت تر می شد و مطمئنا آمریکا با جا گذاشتن حریفان رتبه های بالایی می گرفت.تمام دشمنان آمریکا غمگینند؟!!!!! چرا؟ چون دولت شان عرضه ندارد و چرا دولت عرضه ندارد چو با آمریکا دوست نیستند.جالب اینجاست کارشناسان تابناک موضوع را چه جدی گرفتند . دوستان عزیز می دانم چاپ نمی کنید ولی بهتر انقدر که به رله خبرهای هدف دار مشغول هستید به شکار اخبار ناب دست اول مشغول شوید.اگر دنبال سوژه برای سیاه نمایی می گردید می توانید کمی به امور فرهنگی سری بزنید.
بایت به فرهنگ اصیل خودمون برگردیم به خدا شادی فقط این نیست که موسیقی بذاری و برقصی
دور هم بودن، باخانواده بودن ، دید و بازدید و احوال پرسی و خیلی از کارهای دیگه که قدیم رسم بود
یک کارگر
پاسخ ها
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
پرفسور منظور اينه كه مردم دل ابن كارهارو به خاطر بيكاري نميتونه انجام بده اكثرا شاغل فصلي يا واقعا بيكار هستند حالا تو با اين ميوه كيلو 5 هزارتومن تا 10 هزار تومن برو ديدو بازديد تا دفعه بد در روت باز نكنند شام پيشكش
در یک آزمایش عده ای به یک نفر گفتند چرا امروز رنگت پریده است در حالیکه چنین نبود. بعد از مدتی نگذشت که طرف واقعا مریض شد و رنگش پریده شد.
حالا همین مسئله هم برای ما دارد رخ می دهد. مدام می گویند که ایرانی ها غمگینند. اگر عزاداری های مذهبی را معیار قرار داده اند که بعد از این عزاداریها به شرکت کننده یک بهجت و آرامش توام با شادی رخ می دهد و سبک می شوند.
البته غربیها از ما شادتر نیستند فقط الکی خوشند.
پاسخ ها
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
قبول نيست تو با مشورت نظرت رو دادي
بچه ها یکی بمن بگه شادی یعنی چی . . شادی گروهی دیگه چیه؟
اهان اونه که توی ولادت تو تلوزیون یکی مداحی میکنه بقیه دست میزنن ...اینه!؟
غمگین.بدبخت.بی کار.بی اینده.بی امید.....مردم از شادی
دیگه شادی را باید در تاریخ مان جستجو کرد نه در این زمان !!!!. هشت سال جنگ و بیست و پنج سال هم پیامد های بعد ازآن
از رنگ مشکی لباسمان معلوم است.
نه ماقوی هستیم مرگ بردشمنان مااز افقانستان کمبودنداریم اوناچندسالیه یخچال دارن ولی ما خیلی وقته داریم
هااا اين "شادي" كه ميگن چي بيد؟؟
یارانه میگیریم هوار هوار، فقط یه خورده ها یه خورده تورم بالاست، یه خورده اکثراً بیکارن، یه خورده سانسور داریم تو تلویزیونمون، یه خورده ازدواج سخته، یه خورده بی پولیم ، یه خورده آزادی نداریم و یه خورده های دیگه ...
آخه این باعث ناشادی میشه که میگن ما غمگینیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
یه خورده گشت ارشاد ، یه خورده امر به معروف ......
با این همه مشکلات صدا و سیما هم میره روی اعصاب آدم بدتر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
چاره اینه که یا سیما رو تماشا نکنین یا ماهواره بذارین .
با اینهمه تبعیض و اختلاس که سهم ما جوانان است شادی چیز عجیبیه نه افسردگی
برای تشخیص شادی و یا ناشادی مردم بهترین و سهلترین راه افکندن تگاهی سطحی به چهره افراد است.باید هنگام عبو ر از خیابانها نظری به افراد به افکنیم تا متوجه شویم چند در صد آنان خنده به لب دارند و چند در صد آنها دارای چهره ای عبوس و در هم کشیده و در غم و نگرانی فرو رفته اند. در گیریها ی خیابانی و یا خانوادگی و عدم رغبت بکار و احساس خستگی بدون علت از نتایج غمگینی و بیحوصله بودن ناشی از عدم اعتماد به آینده است. کارمند و یا کارگری که در روز و یا در طی ماه نگران چگونگی پرداخت اجاره بهای منزل و هزینه های زندگی زن و فرزند خود است چگونه میتواند دلبستگی و نیروی لازم برای انجام وظیفه داشته باشد؟ افرادی که با مشکلات مالی و بیکاری و زندگی روز مرگی روبرو نستند نمی توانند قضاوت درست در رابطه با افسردگی و غمگینی دیگران داشته باشند. باید اضافه نمود که تنها عامل غمگینی و افسردگی جنگ نیست بلکه مشکلات روزمره زندگی طاقت فرساتر از جنگند.
یک موضوع کلیدی آیا دنیا محور فکر کرد یا آخرت محور آموزه های دینی ما را از خنده عمیق منع کرده مثل قهقهه و بیشتر بر راز و نیاز و گریه کف زدن در مجلس هنوز هضم نشده خلاصه یا باید غمگین ترین باشیم و به امید آخرت یا کمی دنیا را در افکارمان موضوعیت دهیم. هر چند این تصمیمات ما ودنیا را بسمت فاینال تصمیم رهنمون می کند که واقعا سخت است
من از روزی که والیبال با سانسور رو تماشا کردم از شادی در پوست نمی گنجم .
این حرفا و آمارها همش زیر سر ایادی استکباره
وگرنه ما برا چی باید غمگین باشیم؟
کار نیست؟
درآمد خوب نیست؟
زمینه ازدواج جوانان فراهم نیست؟
مسکن نیست؟
ماشین گرونه؟
سرعت اینترنت پائینه؟
صدا و سیما سانسور داره؟
اصلا ما فیلم و سریال کپی شده از تلویزیون دیدیم؟
ایرانی ها اگه دنیا رو هم داشته باشند باز قانع نیستند و شاد بودن رو اصلا خوب نمی دونند.در واقع چون حریص هستند و دنبال پول هیچ موقع شاد نیستند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی