بازدید 44580

قرص يادگيري زبان در يك ساعت!

نيكلاس نگروپونته در سخنراني خود يادآور شد 10سال پيش از روزي سخن گفت كه مي‌توان اطلاعات را بلعيد و از آن استفاده كرد و حالا زمان آن فرارسيده است كه اين جنبش فناورانه توسعه يابد.
کد خبر: ۴۱۷۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۵ 20 July 2014
تصور برخي از پيشرفت‌هاي تكنولوژي آن قدر سخت است كه انسان ترجيح مي‌دهد درباره آنها نه فكر كند و نه حرف بزند.

به گزارش اعتماد، حالا بشر به جايي رسيده كه از طريق بلعيدن يك قرص مي‌تواند در يك ساعت زبان انگليسي را ياد بگيرد، شايد كاري كه براي بعضي‌ها نياز به چند سال تلاش دارد به راحتي مي‌توان در يك ساعت ياد گرفت. مرتضي پس از شنيدن اين خبر به سختي توانست تمام جزيياتش را درك كند و گفت: «در واقع كسي كه پول بيشتري داشته باشد به‌زودي خردمندتر هم مي‌شود، اين يك تكنولوژي بسيار عجيب است كه من مي‌شنوم و واقعا درك اينچنين پيشرفتي بسيار سخت است اما اين نشان مي‌دهد كه دانشمندان هر كاري كه بخواهند مي‌توانند انجام دهند»

اصل اين پروژه براساس گزارش سايت اسلش گير منتشر شده است. در اين گزارش آمده است «نيكلاس نگروپونته، موسس لابراتوار مدياي دانشگاه‌ ام.‌اي. تي در شوي اخير TED ضمن نمايش جزييات طرح خود نشان داد كه با استفاده از قرص كامپيوتري مي‌توان آموزش زبان خارجي را انجام داد. وي گفت با قرار دادن اطلاعات روي تراشه قابل هضمي كه جذب خون مي‌شود مي‌توان اطلاعات را وارد بدن كرده و انسان اطلاعاتي را كه از طريق يادگيري به دست مي‌آورد را از طريق قرص هضم شده كسب مي‌كند.»

پس نابرده رنج گنج ميسر نمي‌شود چه؟

وقتي مي‌خواهي اين پيشرفت را به مردم توضيح بدهي براي چند ثانيه بايد مكث كني و كامل اطلاعات را در ذهنت چيدمان كني تا مردم راحت آن را درك كنند. ابتدا كه متوجه مساله مي‌شوند، ابروهايشان درهم مي‌رود و باور نمي‌كنند، اينكه كسي در يك ساعت بتواند زبان ياد بگيرد آن هم با قرص. مريم پس از شنيدن خبر گفت: «بعضي از اين پيشرفت‌ها به‌گونه‌يي است كه بايد بگوييم تا با چشمان خود نبينيم باورمان نمي‌شود و اين يكي از آنهاست. چگونه اين اطلاعات به مغز مي‌رسد و جذب آن مي‌شود؟ اگر اين‌گونه است پس ديگر تلاش و زحمت براي به دست آوردن علم و دانش چه مي‌شود؟»

نيكلاس نگروپونته در سخنراني خود يادآور شد 10سال پيش از روزي سخن گفت كه مي‌توان اطلاعات را بلعيد و از آن استفاده كرد و حالا زمان آن فرارسيده است كه اين جنبش فناورانه توسعه يابد. به گفته نگروپونته دانش و آنچه ديتاي پالايش يافته ناميده مي‌شود را مي‌توان به صورت قرص درآورد و پس از بلعيدن، وارد سيستم خون انسان شده و سپس آگاه‌تر و با اطلاعات كامل شود. موسس لابراتوار مدياي ام‌اي تي در كنفرانس TED كه ايده‌هاي خلاقانه در آن مطرح مي‌شود، پيش بيني كرد كه تا 30 سال آينده قرص‌هاي اطلاعاتي جنبه عادي و فراگير در دنيا پيدا كند و امري طبيعي شود. حتي در ادامه اين گزارش آمده است كه تا 30 سال آينده اين تكنولوژي به اندازه‌يي رشد مي‌كند كه شما مي‌توانيد در يك ساعت كل آثار شكسپير را بخوانيد.

«پس اينكه مي‌گفتند نابرده رنج گنج ميسر نمي‌شود رسما كشك ميشه؟ اگر تمام مردم بتوانند به اين تكنولوژي دست پيدا كنند كه ديگر نمي‌شه دنيا را كنترل كرد.» رامين اين حرف‌ها را زد و از شنيدن اين خبر بسيار ناراحت شد. او دكتراي برق داشت و احساس كرد كه تا 30سال آينده همه مي‌توانند به راحتي دكتر شوند. عده‌يي هم با شنيدن اين خبر سعي كردند با آن به صورت طنز برخورد كنند. رضا گفت: «من به نظرم مي‌رسد اين واحد‌هاي دانشگاهي‌ام را تا آن موقع نگه دارم و بعد اينكه مثلا قرص فيزيك وارد بازار شد اين درس‌ها را تمام كنم. اگر اينقدر سرعت تكنولوژي علم قرار است بالا برود فكر كنم كه سوپر ماركت‌ها اين قرص‌ها را بفروشند.»

پس چرا هواپيماي مالزي را نمي‌توانند پيدا كنند؟

عده‌يي ديگر اين پيشرفت‌ها را تبليغ تكنولوژي مي‌ناميدند و مي‌گفتند كه اينها حرف است و واقعا خبري از اين پيشرفت‌ها نيست. مينا گفت: «اگر توانسته‌اند چنين چيزي را درست كنند پس چرا نمي‌توانند هواپيماي مالزي را پيدا كنند؟ ما نمي‌دانيم كه بايد كدام دست از پيشرفت‌هاي امريكايي‌ها را ببينيم، اينكه قرص مي‌سازند يا نمي‌توانند بعضي از ساده‌ترين كارها را انجام دهند.» غلام، پيرمردي است كه از شنيدن اين خبر خوشحال مي‌شود، وي گفت: «خيلي سال است كه دوست دارم به ساده‌ترين روش زبان انگليسي ياد بگيرم اما واقعا براي ما كه سن زيادي داريم اين كار امكان‌پذير نيست و لااقل اينجا امكانات خاصي نداريم. چقدر خوب است كه انسان در يك ساعت زبان ياد بگيرد و بتواند با تمام مردم دنيا ارتباط برقرار كند».

اين روزها خبر‌هاي متفاوت و گوناگوني درباره پيشرفت‌هاي تكنولوژي به گوش مي‌رسد اما براي خيلي از مردم دنيا قابل باور نيست و شايد حتي قابل دسترسي نباشد. موسسان اين تكنولوژي معتقدند كه بشر در طول تاريخ نياز به يادگيري زبان براي ارتباط با ديگر مردم جهان داشته و هدف آنها از اين كار تسهيل در ارتباط مردم است كه حالا پس از اين پروژه موفقيت‌آميز به فكر كارهاي بزرگ‌تري براي مردم هستند. علي در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي در اين باره نوشت: «به نظر من تحقق اين موضوع خيلي دور از ذهن نيست همين الان هم بعضي برنامه‌هاي كامپيوتري به جاي انسان تصميم مي‌گيرند و اين يعني نقطه عطف زايش فكر توسط ماشين. صرفنظر از فرآيند اجراي ايده كه با كپسول باشد يا هر روش ديگه‌يي موضوع اين است كه فرآيند تبديل انرژي مستتر در كپسول به اطلاعات قابل اتصال به مغز امكان‌پذير خواهد شد. حتي روزي خواهد رسيد كه بشر صداي منتشر شده در قرون قبل را بازيابي مي‌كند منتها روش‌هاي بازيابي اطلاعات كشف خواهد شد چون انرژي ازبين نمي‌رود.»

«اگر اين تكنولوژي وارد ايران شود احتمالا همانند توييتر و فيس‌بوك فيلتر مي‌شود و ما نبايد استفاده كنيم. كلا مثل اينكه بعضي از كشورها با تكنولوژي مشكلات بسياري دارند، اين پيشرفت‌ها براي كمك به بشر آمده‌اند و دليلي براي دوري و ترسيدن از آنها نيست، ما هنوز با اين پيشرفت‌ها مشكل داريم و نمي‌توانيم آنها را قبول كنيم.» آرزو دانشجوي مهندسي شيمي بود كه اين نظر را داد. او در ادامه درباره نحوه عملكرد اين سيستم در جريان خون گفت: «اين كار امكان‌پذير است و البته اينكه رگ‌هاي عصبي چه واكنشي نشان مي‌دهند قابل پيش‌بيني نيست».

شايد تلنگري براي بعضي‌ها باشد

بعضي‌ها احساس مي‌كردند كه اين همه درس يا زبان خواندند كار بيهوده‌يي انجام دادند. مصطفي گفت: «اين تكنولوژي طبقات اجتماعي را كاملا از بين مي‌برد در واقع همه مي‌خواهند در يك سطح باهم زندگي كنند و از جامعه توقع دارند، البته به نظر مي‌رسد كه رسيدن به اين تكنولوژي براي همه امكان‌پذير نباشد اما اتفاق جالب و خوبي است اما انسان گاهي اوقات ممكن است اين‌گونه فكر كند كه تا امروز كار بيهوده‌يي انجام داده است.»

مردم به فكر فرو مي‌روند و براي چند لحظه به پيشرفت تكنولوژي فكر مي‌كنند و بعد نمي‌دانند بايد دقيقا چه واكنشي به اين خبر داشته باشند، اينكه بعضي از كشورها هنوز درگير مسائل ابتدايي هستند و بعضي ديگر به اين اندازه پيشرفت كرده‌اند. در ويديويي كه از رونمايي اين قرص در اينترنت منتشر شد، شكل اين قرص هم رونمايي شد و نمي‌توان اين ادعا را داشت كه اين اثر غير واقعي است. البته بايد منتظر نشست تا اين قرص وارد بازار شود و مردم از آن استفاده كنند. مهرداد گفت: «شايد شنيدن اين خبرها براي بعضي‌ها كه هيچ استفاده‌يي از علم خود نمي‌كنند باعث تلنگري شود تا كشور ما هم پيشرفت‌هاي خوبي داشته باشد و اينقدر بيگانه با اين خبرها نباشيم».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵۷
انتشار یافته: ۲۰
تخيل از اين قويتر نميشد! اطلاعات تراشه جذب خون بشه؟
هر وقت گوگل ترنسليت تونست يه پاراگراف رو بدرستي ترجمه كنه اونوقت شايد بشه پذيرفت!
اگه یادتون باشه در فیلم ماتریکس هم تکنولوژی تخیلی مشابهی نش ون داده می شد.
کارشناسان محترم نظر بدن واقعا این صحت داره؟
خداكندچينين باشد ماراحت بتوانيم زبان همديگر
رابفهميم.
چی میگی!!!
بشنو ولی باور نکن
یه منبع معتبر بزارین برای این خبر .
خیلی برام مهمه .
حالا اگر اطلاعات غلط روی ترانشه ها به فروش بره چی میشه؟
یک داستان علمی تخیلی بود، البته خوبه انسان تخیل کنه چون خیلی از اختراعات از همین تخیلات سرچشمه می گیرند.
درباره این تکنولوزی بیشتر اطلاع رسانی کنید.با تشکر
اگه مغز رو مثل کامپیوتر در نظر بگیری فهم این موضوع خیلی ساده می شه زیرا فقط راه ورود اطلاعات توسعه یافته است همانگونه که در 30 سال پیش راههای ورود اطلاعات به کامپیوتر محدود بود و امروز توسعه یافته است.
خبرتون قدیمیه
بعید نیست...
باور نکن
یه جوری نوشته بودین که آخرش ما نفهمیدیم راست یا دروغ....
یعنی چی مینا گفت..؟؟..مرتضی گفت..؟؟پیرمرد گفت..؟انگار دارین طنز می نویسین..!!!!
با توجه به اينكه اگر قبلا مثلا 150 سال پيش به كسي مي گفتي مي تواني يك روزه از اين سر دنيا تا اون سر دنيا بروي ...يا با كسي آن سوي كره زمين حرف بزني و همديگر را هم ببينيد كسي باور نمي كرد اما الان يك تكنولوژي ساده و بديهي است...هيچ بعيد نيست كه چنين اختراعاتي هم صورت بگيرد...فقط اميدوارم بشر انسان بهتري شود
آخ جون من همیشه آرزوی چنین چیزی راداشتم چقدر عالی
همه چیز رابهم میریزد خصوصا انسانیت را!
تا که از نزدیک نبینم
آروم نمیگیگیرم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان