بازدید 4604

تا زمانی که دولت برنامه ندهد نرخ مسکن راکد خواهد ماند

بررسي ها نشان مي دهد 31 درصد جمعيت ايران به زيرخط فقر سقوط کرده اند. شکاف قيمت خريد خانه در نقاط مختلف شهرهاي بزرگ مانند تهران نيز به 41 درصد رسيده است. براين اساس برخي تحليل گران بازار نقل مي کنند، پول کافي در اختيار مردم براي حضور در بازار مسکن وجود ندارد.
کد خبر: ۴۱۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲ 19 July 2014
دانشگاه‌های کشور نباید با وزارت کشور اشتباهی گرفته شودبازار مسکن هنوز هم گرفتار رکود است و با وجود آنکه برخی تحلیل ها نشان می دهد وضعیت بازار طی روزهای آینده روند بهتری پیدا می کند،  اما هنوز اثری از روند بهبودی در معاملات دیده نمی شود، در بازار نه کسی خانه ای می خرد و نه کسی ملکی را می فروشد.

به گزارش تابناک، بررسي ها نشان مي دهد 31 درصد جمعيت ايران به زيرخط فقر سقوط کرده اند. شکاف قيمت خريد خانه در نقاط مختلف شهرهاي بزرگ مانند تهران نيز به 41 درصد رسيده است. براين اساس برخي تحليل گران بازار نقل مي کنند، پول کافي در اختيار مردم براي حضور در بازار مسکن وجود ندارد.

آمارها حکایت از این دارند که میزان معاملات مسکن و خرید و فروش خانه در خرداد امسال نسبت به اردیبهشت روند کاهشی داشته است. در خرداد ماه امسال 203 هزار معامله مسکن نسبت به اردیبهشت ماه که 270هزار معامله بوده صورت گرفته که نشان می دهد معاملات منعقد شده 11 درصد با کاهش روبه رو شده است. اما با این وجود حجم معاملات نسبت به خرداد ماه سال گذشته شش درصد افزایش داشته است.

براساس آمار ثبت شده در کمیسیون تخصصی املاک از 203 هزار معامله منعقد شده، حدود 120 هزار قرارداد در خرداد ماه، مربوط به خرید و فروش خانه بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل 6.6 درصد افزایش داشته است. اما حجم این معاملات نسبت به اردیبهشت ماه با کاهش 20 درصدی مواجه شده است. این در حالی است که سهم قرارداد اجاره خرداد ماه 72 هزار بوده است که نسبت به اردیبهشت 7 هزار مورد افزایش داشته است.

بنابراین از کل قرارداهای منعقد شده در خرداد امسال، 59 درصد متعلق به خرید و فروش خانه و 35 درصد مربوط به اجاره‌نامه‌ها بوده است. اما مقایسه تمام این اعداد نشان می دهد که بازار مسکن هر چه جلوتر می رود رکود هم پا به پایش پیش می رود.
عضو هیئت رئیسه مجلس با یادآوری اینکه رکود در بازار مسکن حاکم است، گفت: تا کنون پیشنهاد روشنی از سوی دولت برای حوزه مسکن مطرح نشده است.

محمد حسین فرهنگی درباره آخرین وضعیت بازار مسکن و سیاست های پیشنهادی دولت در این بخش، گفت: از یک منظر آرامش نسبی و از منظری دیگر رکود در بازار مسکن حاکم است و  دولت هنوز موفق به ارائه برنامه های خود در این بخش نشده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: تا کنون برای حوزه مسکن پیشنهاد روشنی از سوی دولت مطرح نشده و صرفا بخش هایی از موضوع مسکن مهر از طرف دولت در حال پیگیری است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: منتظریم  تا دولت درآینده ای نزدیک سیاست ها و برنامه های خود برای سایر حوزه ها علاوه بر مسکن مهر را اعلام کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم در پاسخ به این سوال که مشخص نبودن برنامه ها و سیاست های دولت در بخش مسکن تا چه زمان قابل قبول است، گفت:  در این رابطه دولت باید توضیح دهد.

فرهنگی ادامه داد: در جلسات متعدد  کمیسیون عمران که با حضور وزیر راه و شهرسازی  و سایر مسئولان حوزه مسکن برگزار شده است نمایندگان بر تعیین تکلیف سیاست های بخش مسکن تاکید داشتند ولی تا کنون پیشنهاد روشنی از سوی دولت در اختیار اعضای کمیسیون عمران مجلس قرار نگرفته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا تاخیر دولت در اعلام سیاست های بخش مسکن و ارائه طرح جامع قابل قبول است، گفت: این موضوع  جای بحث دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی