بازدید 31088
دور نهایی لیگ جهانی؛

مسیر ایران به فینال لیگ جهانی چگونه هموار می‌شود؟

لیگ جهانی والیبال به دور پایانی خود رسیده تا شش تیم برتر دنیا در فلورانس ایتالیا از فردا به مصاف هم بروند و پس از چند روز مبارزه، قهرمان جدید لیگ جهانی مشخص شود؛ قهرمانی که به طرز اعجاب‌آوری حتی می‌تواند ایران باشد و این یک افتخار بزرگ و حتی باور نکردنی برای ما باشد!
کد خبر: ۴۱۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷ 15 July 2014
مسیر ایران به فینال لیگ جهانی چگونه هموار می‌شود؟لیگ جهانی والیبال به دور پایانی خود رسیده تا شش تیم بر‌تر دنیا در فلورانس ایتالیا از فردا به مصاف هم بروند و پس از چند روز مبارزه، قهرمان جدید لیگ جهانی مشخص شود؛ قهرمانی که به طرز اعجاب‌آوری حتی می‌تواند ایران باشد و این یک افتخار بزرگ و حتی باور نکردنی برای ما باشد!

به گزارش «تابناک»، تیم ملی والیبال ایران در دومین سال حضور خود در لیگ جهانی والیبال، موفق شد با ‌۱۹ امتیاز از دور مقدماتی در حکم تیم دوم به مرحله نهایی این مسابقات راه پیدا کند و فردا چهارشنبه از ساعت ۲۰ ‌در نخستین گام خود در دور نهایی لیگ جهانی به مصاف روسیه برود.

بنا بر این گزارش، پیش از این، تیم ملی والیبال ایران، برابر هر یک از تیم‌های ایتالیا، لهستان و برزیل در دور مقدماتی، دو پیروزی و دو شکست کسب کرد و حالا در آوردگاه نهایی لیگ جهانی باید به مصاف روسیه برود.

از سوی دیگر اما روسیه در دور مقدماتی لیگ جهانی ۲۰۱۴ در گروه B با تیم‌های آمریکا، صربستان و بلغارستان هم‌گروه بود و سرانجام روس‌ها با ۲۴ امتیاز و اختلاف ست شماری کمتر نسبت به آمریکا به عنوان تیم دوم از این گروه به دور نهایی راه یافتند. آن‌ها در دور مقدماتی ۷ برد و ۵ باخت داشتند. در آغاز مسابقات امسال، روسیه که به بازیکنان اصلی‌اش استراحت داده بود، نتوانست مقابل صربستان نتیجه بگیرد؛ اما آن‌ها در ادامه آنقدر خوب کار کردند که همچنان ‌مدافع عنوان قهرمانی و شانس اصلی مدال طلای مسابقات لیگ جهانی شناخته می‌شوند.

این گزارش می‌افزاید، تیم ملی والیبال کشورمان فردا شب، در حالی به مصاف یکی از پر‌افتخار‌ترین تیم‌های لیگ جهانی می‌رود که خود‌ در این راه نوپاست و این دومین تجربه حضورش در لیگ جهانی است. در حالی که در سوی مقابل روسیه با ۵ مدال طلا، ۳ نقره و ۳ برنز در المپیک، ۶ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز در مسابقات قهرمانی جهان، ۶ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز در جام جهانی، ۳ طلا، ۵ نقره و ۷ برنز در لیگ جهانی در کنار ۱۴ مدال طلا، ۵ نقره و ۵ برنز قهرمانی اروپا، یک کلکسیون رویایی در کارنامه‌اش دارد.

در این گزارش همچنین آمده است، تیم ملی والیبال ایران در یکی دو سال اخیر تجربه شکست بیشتر قدرت‌های والیبال دنیا را داشته و تنها تیمی که تاکنون نتوانسته در برابر آن پیروز‌ شود، همین روسیه است که سابقه رویارویی با آن‌ها به لیگ جهانی قبل باز‌می‌گردد که تیم ملی کشورمان در دو بازی آغازین لیگ جهانی و در خانه حریف بازی را به روسیه واگذار کرده بود. البته از زمان شکوفایی جهانی والیبال ایران، یعنی از اواسط لیگ جهانی گذشته تا کنون تیم ملی کشورمان هیچ‌گاه به مصاف روسیه نرفته بود و اگر این رویارویی رخ می‌‎داد،‌ای ‌بسا روس‌ها هم طعم شکست در برابر قدرت جدید والیبال دنیا را می‌چشیدند.
 
تیم ملی والیبال با کادر فنی متحول شده‌ای، لیگ جهانی ۲۰۱۴ را آغاز کرد. بسیاری بر این باور بودند که اسلوبودان کواچ صربستانی تا چند هفته نمی‌تواند تیم ایران را برای لیگ جهانی آماده کند. هرچند تیم ایران هم در آغاز مسابقات بازی‌های ضعیفی انجام داد، رفته رفته نمایش بهتری ارائه داد. بازیکنان ایران موفق شدند هر یک از تیم‌های لهستان و برزیل و ایتالیا را دو بار شکست دهند. از هر کدام از این تیم‌ها هم دو بار شکست خوردند.

برای نخستین بار و بر پایه اعلام FIVB و کمیته برگزاری مسابقات مرحله نهایی لیگ جهانی در هر مسابقه ۱۴ بازیکن برای هر تیم به میدان می‌روند و مربی می‌تواند از هر ۱۴ بازیکن استفاده کند.

به این صورت که در برگه ثبت امتیازات اسم ۱۴ بازیکن به صورت زیر ثبت می‌شود؛
 
۱۲ بازیکن + ۲ لیبرو
۱۳ بازیکن + یک لیبرو
۱۴ بازیکن + صفر لیبرو


این قانون برای نخستین بار است که در مسابقات والیبال اجرا می‌شود و جهت افزایش حق انتخاب مربی در ‌مسابقه مقرر شده و به صورت آزمایشی است.

پیش از این در مسابقات جهانی ۱۴ بازیکن برای هر تیم پیش از آغاز رقابت‌ها به کمیته مسابقات معرفی می‌شد و چند ساعت پیش از آغاز هر مسابقه، مربی ۱۲ بازیکن را برای انجام آن مسابقه انتخاب و معرفی می‌کرد.

سعید معروف، محمد موسوی، فرهاد قائمی، عادل غلامی، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد ظریف، مهدی مهدوی، امیر غفور، آرمین تشکری، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، رضا قرا، عبدالرضا علیزاده و سعید مصطفی‌وند ترکیب چهارده نفره تیم ملی والیبال را در دور نهایی لیگ جهانی تشکیل می‌دهند.

مصدومیت شهرام محمودی امتیازآور‌ترین بازیکن ایران در دور مقدماتی و غیبت او به عنوان مهاجم اول تیم ایران در مرحله نهایی بزرگ‌ترین چالش پیش روی کادر فنی تیم ایران است. از سوی دیگر، حسین معدنی مربی تیم ملی و دستیار کواچ هم به دلیل بیماری نمی‌تواند روی نیمکت تیم ایران در مرحله نهایی بنشیند. جای او را رحمان محمدی راد، همبازی سابق کواچ می‌گیرد.
 
ایران علاوه بر روسیه یک بازی مهم و حساس هم برابر برزیل برگزار خواهد کرد و سپس دو تیم اول جدول این گروه به مصاف دو تیم اول گروه ایتالیا، لهستان و استرالیا می‌روند تا فینالیست لیگ جهانی مشخص شود. با توجه به اینکه ایران سابقه کسب پیروزی راحت برابر برزیل را دارد و در برابر قدرت‌های نخست والیبال هم تا کنون نمایش قابل قبولی داشته، می‌توان امیدوار بود ایران برای ‌دور بعدی، یکی از چهار تیمی باشد که برای رسیدن به فینال تلاش می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۳
لهستان یا امریکا؟
لهستان مگه صعود كرده ؟!!!!!!!!!
بزرگوار، تیم لهستان از گروه خودش بالا نیومد، در گروه دو تیمهای ایتالیا،آمریکا و استرالیا قرار دارد
تابناک عزیزم جام جهانی تمام شد المان هم قهرمان شد بیدار شو گلم
لهستان يا امريکا؟
استراليا چيه اون وسط؟
لهستان یا آمریکا؟ تابی جون پاراگراف آخرو اشتباه اومدی
لهستان که حذف شد
اون آمریکاست
با همتی که از بچه ها سراغ داریم هیچ چیزی دور از دسترس نیست.
با دعای خیر مردم حتما موفق می شن.
امیدوارم که سرنوشت والیبال هم مثل فوتبال نشود
برزیل بدوران اوجش برگشته اگه بخوایم صعودکنیم بایدروسیه روببریم
پاراگراف آخر خبرتون غلط داره، کروه ایتالیا، آمریکا و استرالیا
لهستان حذف شد
ایتالیا با آمریکا و استرالیا هم گروه به لهستان لطفا تصحیح نمائید .
خدا کمکشون کنه الهی
این گزارش خیلی اشتباه داشت مثلا لهستان حذف شد ولی شما اسمشو تو گروه A گذاشتین یا ایران دو بار روسیه رو تو بازی دوستانه شکست داده
يه نکته:بي حجاباي زبون نفهم تو جامعه واقعا ديگه شورشو در اوردن .اين بي حجابا عادت کردن فقط بايد چوب بالاي سرشون باشه تا ادم بشن.شماها هم که فقط بلد هستين منفي بدين! اگه مردش هستين بياين پاي عمل تا به تک تکتون ثابت کنم با چوب چطوري ميشه بي حجاباب رو ادم کرد
ظاهرا در خبر به جای امریکا صربستان درج شده.
ایتالیا. امریکا.استرالیا
در پاراگراف آخر به اشتباه به جای آمریکا لهستان آمده است
در پاراگراف آخر به اشتباه به جای آمریکا لهستان آمده است
تابی گروه دیگه رو اشتباه نوشتی. باید مینوشتی امریکا نه لهستان(پاراگراف اخر)
"لهستان" نه "امریکا"
اشتباه در خبر در پاراگراف آخر:
"دو تیم اول گروه ایتالیا، لهستان و استرالیا"

به جای لهستان باید امریکا می نوشتید.
""مصاف دو تیم اول گروه ایتالیا، لهستان و استرالیا می‌روند"" تابناک عزیز گروه دوم شامل ایتالیا . آمریکا و استرلیا است اصلاح کنید..
ایران، برزیل، ایتالیا و لهستان؟؟؟؟
همشون هستند که!!!!!!
قرار بود بین برزیل و لهستان یکی بیاد بالا!!!
بدون شهرام محمودی امیدی وجود ندارد. بعد از شکست گمان نکنید که تبانی یا کم کاری صورت گرفته.
گروه یک مسابقات ایتالیا و آمریکا و استرالیا هستند. لهستان نیست لطفاً تصحیح کنید.
لهستان كه حذف شده ايتاليا آمريكا استراليا
ایران در سایه خورد کردن اعصاب میهمانانش به پیروزی میرسید. اثبات این حرفم با باخت همه بازیهاش تو این مرحله ثابت میشه. البته 90% قدرت ایران از فرهاد ظریفه
لهستان رو که ما ترکوندیم، تابناک بیشتر دقت کن.
لطفا دقت بیشتری در انتشار اطلاعات داشته باشید مثلا ایران با 17 امتیاز صعود کرد در حالیکه در این نوشته 19 امتیاز آمده. ایتالیا با آمریکا هم گروه شده که در اینجا به اشتباه لهستانی که اصلا صعود نکرد رو به عنوان هم گروهی اعلام شده....
روسیه 72 تا مدال داره؟مهم نیس فردا ازش کله پاچه درست میکنیم
اشتباه بزرگ تیم والیبال در دور قبل این بود که برای حذف برزیل جلوی لهستان وا داد و با دو شکست علاوه بر اینکه صدر نشینی را از دست دادن برزیل هم حذف نشد ولی ما به دلیل دوم شدن با گروه سخت روسیه و برززیل هم گروه شدیم و ایتالیا که اول شد به مراتب کارش اسان تر از ماست ! این هم نوعی تدبیر ورزشی است که باید به طراحان آن آفرین گفت !!!!
دو تیم اول گروه ایتالیا، لهستان و استرالیا می‌روند!!!
لهستان را به آمریکا تصحیح فرمایید
البته منظورتون امریکا بوده نه لهستان!!
انشالله..
اگر پولهاي يامفت را به اين ها ندهيد حتمابرايتان كار ميكنند اينها وقتي سير مي شوند ديگه هزگز قادر نيستند توپ بزنند فقط مثل ديگران به ان فكر مي كنند چطور برج بسازنند چطور با هر كلكي جيب مردم را خالي كننند و القصه پول باد اورده ادم درست نمي كند
هستان نه آمریکا تابناک حواست نیستا روزه رو تو هم اثر گذاشته انگار
با تشکر از همه زحمتهایی که ظریف میکشه باید بگم که نسبت به قبل از خداحافظی داره ضعیف کار میکنه.علیزاده خوب داشت جا می افتاد تو تیم .کواچ اگه اینو در نظر نگیره مطمئنم که بسیار آسیب میبینیم.تو والیبال برای داشتن یک خط حمله قوی باید ابتدا به ساکن،بی برو برگردد دریافت اول خوب داشته باشیم.
تیمهای گروه اول رو اشتاها ایتالیا لهستان استرالیا زدین که به جای لهستان آمریکا حاضره توی اون گروه
تابناك جان گروه دوم ايتاليا،امريكا،استراليا
گروه ایتالیا ، لهستان استرالیا را تصحیح کنید به گروه ایتالیا ، آمریکا استرالیا
لازم است تصحیح کنم تیم های گروه دوم ایتالیا آمریکا و استرالیا میباشند
انشاالله به امید خداوند متعال
گروه اول ایتالیا آمریکا و استرالیا است. اصلاح کنید.
آرزوی موفقیت برای والیبالیستهای عزیز داریم
پیشنهاد می کنم با لباس ورزشی به رنگ مشکی بجای قرمز یا سفید و با نوشته «یا علی» روی پیراهن بجای بانک سامان وارد میدان شوند تا ارزشهای ملی مذهبی نمایان شود
با سلام آقاي نويسنده تيم هاي گروه دوم متشكل از ايتاليا، آمريكا و استراليا مي باشد نه لهستان يه سري به سايت فدراسيون واليبال ايران بزنيد.
لهستان چیه آمریکا بالا آمده
لهستان نه آمريكا لطفا اصلاح كنيد
ايتاليا، آمريكا، استراليا
داداش، لهستان حذف شده، ایتالیا با استرالیا و آمریکا همگروه شده!!
ایران اگه خودش باشه واز روسیه نترسه حتما" میتونه برنده باشه انشاله حداقل با سومی دنیا برگردند
امریکا نه لهستان!
گروه ایتالیا، لهستان و استرالیا ???
لطفا درست اطلاع رسانی کنید؟؟ آمریکا نه لهستان؟؟
در پاراگراف پاياني به جاي آمريكا لهستان نوشتيد لطفا اصلاح نماييد
به جای لهستان باید می گفتی آمریکا، تابی جان
باور كنيد خيلي نفس گيره بايد بيش از حد تلاش كرد
برادر من ، لهستان در دور مقدماتی حذف شد و در گروه اول آمریکا ست نه لهستان ...
ایتالیا ، آمریکا ، استرالیا ...
ایتالیا، لهستان و استرالیا !!!!!!!!!!!!!
ایتالیا، آمریکا و استرالیا درسته
تابناک دو تیم اول گروه از بین ایتالیا امریکا واسترالیاس اشتباها نام لهستان درج شده!!!!
خط دوم پاراگراف آخر رو اصلاح کنید. ایتالیا، آمریکا ، استرالیا تو اون گروهند.
"... به مصاف دو تیم اول گروه ایتالیا ، لهستان و استرالیا می رود ..." ؟!!!!!!!!!!!
شاخ درآوردم از اطلاعات بروز شما که حتی تیمهای صعود کرده گروه دیگر را نمی شناسید. لهستان که در مقدماتی با ما بود و حذف شد ، استرالیا هم در گروهش آخر شد!!! فکر کنم منظورتون فرانسه و آمریکاست البته.
گرچه میدونم با این سوتی عظیمی که دادی این کامنت را درج نمی کنی .
آمريكا ، نه لهستان . لهستان بيچاره كه حذف شد .
آمريكا ، نه لهستان . لهستان بيچاره كه حذف شد .
تیم های ما زمانیکه ازشون توقعی نیست که نتیجه بگیرند خیلی عالی کار میکنند ولی وقتی ازشون توقع نتیجه خوب هست حسابی بد کار میکنند
ایران بعد از لیگ جهانی سال گذشته در جام بین قاره ای مغلوب روسیه شد. نویسنده این رو یادش رفته
لطفا دقت بیشتری در انتشار اطلاعات داشته باشید مثلا ایران با 17 امتیاز صعود کرد در حالیکه در این نوشته 19 امتیاز آمده. ایتالیا با آمریکا هم گروه شده که در اینجا به اشتباه لهستانی که اصلا صعود نکرد رو به عنوان هم گروهی اعلام شده....
با سلام
اگر منظورتان لیگ2014است ،لهستان حذف شده ودر گروه دو تیم امریکا به همراه استرالیا و ایتالیا حاضراست
با مهار بچه غول روسها ایران قهرمان خواهد شد
واقعا برای خودم متاسفم
خدایا خودت مقامات ما را به راه راست و نه راه طالبان و داعش راهنمایی کن
گناه مایی که ماهواره نداریم چیه که باید یک مسابقه والیبال را طوری ببینیم که حتی بعضی از سرویسها را نتونیم ببینیم!!!
ای حاکمانی که برای همه چیز ما نظر می دهید حتی خوراک و پوشاک ما حتی رختخواب و شخصی ترین امور از جمله روزه گرفتن یا نگرفتن ما خدا شما را هدایت کند
چرا بازی تاریخی ایران و روسیه را بیخیال شدی؟!
ماشااالاه بازیکنان والیبالمون یه تار موی اینا به صدتا فوتبالیست میرزه!!!!!!!
تو گروه دوم آمریکا است نه لهستان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار