بازدید 5711

نماینده مجلس: دنبال زدن وزارت کشور هستند

احمد سالک افزود: خوشبختانه وزیر کشور در این وزارت خانه به موضوع و معقولات دینی اهتمام ویژه ای دارند و امیدواریم روزی مشکلات حجاب و عفاف حل شود.
کد خبر: ۴۱۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۵ 15 July 2014
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تلاش برخی لایه های بیرونی برای زدن وزارت کشور خبر داد و گفت: متاسفانه همین موضوع باعث شد که بحث دادن کارت زرد از سوی برخی نمایندگان به وزیر کشور صورت گیرد.

به گزارش ایرنا،  احمد سالک عصر دوشنبه در نشست صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی، افزود: خوشبختانه وزیر کشور در این وزارت خانه به موضوع و معقولات دینی اهتمام ویژه ای دارند و امیدواریم روزی مشکلات حجاب و عفاف حل شود.

وی افزود: متأسفانه علی رغم آمار ارائه شده مبنی بر اینکه 85 درصد از ارگان های دولتی مولفه های حجاب و عفاف را رعایت می کنند باید بگوییم ارائه این آمار جای تعجب دارد و بعضا با حضور در برخی از دستگاه های اجرایی به راحتی می توان عدم رعایت حجاب را مشاهده کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این موضوع که متأسفانه رعایت مولفه های حجاب و عفاف در کشور دیده نمی شود تصریح کرد: مانکن های خیابانی گواه بزرگ تحریک کننده هستند؛ باید با آنها برخورد کنیم زیرا آنچه در برخورد با حجاب و عفاف ارائه می شود متفاوت از ظواهر آن است.

وی آموزش در زمینه فرهنگ حجاب و عفاف را امری ضروری دانست و تاکید کرد: ما باید با توجه به مباحث آموزشی و همچنین توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ حجاب و عفاف وارد عمل شویم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: متأسفانه باید صراحتا بگویم در مقوله حجاب و عفاف تنها بخش نامه کافی نیست و این موضوع سبب نمی شود که رعایت حجاب به صورت کامل در ارگان های مختلف عملیاتی شود.

سالک تصریح کرد: باید بسترسازی لازم در جهت اجرای حجاب وعفاف در دستگاه های اجرایی انجام شود.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عدم هماهنگی در رعایت مقوله حجاب و عفاف در سازمان های مختلف سبب ایجاد شبهه در اجرایی شدن این قانون شده و از وزارت کشور درخواست می کنیم در جهت هماهنگی میان دستگاه های مختلف به صورت جدی وارد عمل شود.

سالک با بیان اینکه خوشبخانه برخی از نهادها و دستگاه های اجرایی در زمینه حجاب و عفاف نسبت به برخی دیگر از دستگاه ها فعال ترند اظهار داشت: باید با مافیای مقابله با حجاب و عفاف در کشور که در جهت ترویج بی حجابی تلاش می کند به صورت جدی برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در زمینه مدل و لباس در کشور شروع شده است گفت: این موضوع باید ادامه پیدا کند و مسوولان باید در جهت تعمیق در معارف دین و ارتقاء فهم سیاسی در مقوله حجاب و عفاف وارد عمل شوند.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: تا به امروز هیچ گزارش تحلیلی از عوامل بی حجابی به مجلس شورای اسلامی ارائه نشده است.

محمدعلی پورمختار افزود: یکی از مهمترین پرونده هایی که در کمیسیون اصل 90 شکایات پیرامون آن بسیار زیاد بوده موضوع حجاب و عفاف است.

وی افزود: متاسفانه در یکی از بندهای گزارش ویژه حقوق بشر موضوع مرگ آزادی از طریق اعمال اجبار به زنان و جلوگیری از حجاب است و آن ها درصدد هستند تا بگویند موضوع حجاب و عفاف تناقض آشکاری با حقوق شهروندی دارد که بنده آن را با صراحت رد می کنم.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به این که موضوع حجاب و عفاف در کشور ما مغفول مانده است، گفت: گسترش حجم روابط نامشروع، طلاق و موضوعاتی از این قبیل نشان می دهد که شرایط فعلی کشور باید کنترل شود و برنامه ریزی سالانه برای مقوله حجاب و عفاف صورت گیرد.

پورمختار تاکید کرد: متاسفانه تا به امروز هیچ گزارش تحلیلی از عوامل بی حجابی به مجلس شورای اسلامی ارائه نشده است و بنده پیشنهاد دارم که در این زمینه دستگاه های اجرایی باید به صورت اجرایی وارد عمل شوند.

وی خاطر نشان کرد: وزارتخانه ها باید بستر و زمینه رعایت حجاب و عفاف را به صورت شفاف در نهادهای مربوط به خود ایجاد کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل