بازدید 6273

فرهنگ حجاب و عفاف در رسانه‌های غربی

فرهنگ حجاب و عفاف، مانعی جدی در راه گسترش فساد و تباهی در جوامع اسلامی به شمار می‌آید. ازاین‌رو، رسانه‌های نظام سلطه می‌کوشند این فرهنگ را به هر طریق ممکن تضعیف کنند.
کد خبر: ۴۱۵۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵ 12 July 2014
فرهنگ حجاب و عفاف، مانعی جدی در راه گسترش فساد و تباهی در جوامع اسلامی به شمار می‌آید. ازاین‌رو، رسانه‌های نظام سلطه می‌کوشند این فرهنگ را به هر طریق ممکن تضعیف کنند.

به گزارش جام جم، رهبر معظم انقلاب در این باره می‌فرمایند: سیاست راهبردی، اساسی و بنیانی غرب بر عرضه‌شدن و هرزه‌شدن زن است و حجاب، مخالف آن است. حتی اگر حجاب ناشی از یک انگیزه و ایمان دینی هم نباشد، با آن مخالفت می‌کنند. رسانه‌های یاد شده، این هدف را از دو راه دنبال می‌کنند؛ یکی، ترویج فرهنگ برهنگی و ولنگاری در رابطه با جنس مخالف با پخش برنامه‌های نمایشی غیراخلاقی و مبتذل و دیگری، القای شبهه و تردید درباره فرهنگ اسلامی حجاب و عفاف در قالب خبرها، تحلیل‌ها و مستندهای جهت‌دار. شبکه‌های ویژه پخش فیلم و سریال مانند «فارسی وان» و «من و تو»، راه نخست و شبکه‌های خبری ـ تحلیلی مانند «بی.بی.سی فارسی» و «صدای آمریکا ـ فارسی»، راه دوم را دنبال می‌کنند.

الف) ترویج فرهنگ برهنگی و ولنگاری

خبرگزاری یونایتدپرس 12 سپتامبر 2002 (21 شهریور 1381) خبری را با این عنوان برای جهانیان مخابره کرد: «نتانیاهو: آمریکا باید با تلویزیون به ایران حمله کند.» این خبر، سیاست‌ها و برنامه‌های نظام سلطه را برای گسترش فساد و تباهی در کشور اسلامی ایران با بهره‌گیری از رسانه‌ها بخوبی روشن می‌سازد.

بنیامین نتانیاهو با اشاره به وجود هزاران دیش ماهواره در ایران، به «کمیته اصلاح دولتی» گفت آمریکا می‌تواند با پخش سریال‌های شبکه فاکس «که افراد زیباروی جوان را در وضع‌های متنوعی از برهنگی نشان می‌دهد که زندگی‌های فریبنده و مادی‌گرایانه دارند و رابطه‌های بی‌قید جنسی برقرار می‌کنند»، یک انقلاب علیه حکومت این کشور برانگیزد.

پیرو پیشنهاد نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کمیته خطر جاری، برای راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای با هدف ترویج فساد و ابتذال در جامعه اسلامی ایران، تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفت که راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی«ام.‌بی.‌سی فارسی» در سال 2008، «فارسی وان» در سال 2009، «من و تو» در سال 2010 و «زمزمه» در سال 2011 از آن جمله است.

مهم‌ترین موضوع‌هایی که در این شبکه‌ها دنبال می‌شوند، عبارتند از: ترویج سبک زندگی غربی، عادی‌سازی روابط نامشروع، قبح‌زدایی از پدیده‌هایی چون خیانت زن به شوهر، دوستی با جنس مخالف، رابطه جنسی قبل از ازدواج، بارداری قبل از ازدواج، فرزند نامشروع، سقط جنین و همجنس بازی.

ب) القای شبهه و تردید درباره فرهنگ اسلامی حجاب

برنامه‌های رصد شده از دو شبکه خبری ـ تحلیلی ماهواره‌ای فارسی زبان؛ یعنی «بی.‌بی.‌سی فارسی» و «صدای آمریکا» در سال 1389 نشان می‌دهد، این دو شبکه در این سال، ده‌ها برنامه در قالب خبر، گزارش، مستند، گفت‌وگو و میزگرد با موضوع حجاب و روابط زن و مرد در ایران تهیه و پخش کرده‌اند. شبکه‌های یاد شده در برنامه‌های گوناگون خود به طور مستمر این پیام‌ها را درباره فرهنگ حجاب و عفاف به مخاطبانشان القا می‌کنند:

ـ الگوی پوشش اسلامی، پاسخگوی تنوع‌گرایی و آزادیخواهی نسل امروزی نیست.

ـ دختران نوجوان و جوان ایرانی به دلیل استفاده از لباس‌های تیره دچار افسردگی شده‌اند.

ـ حجاب، مانع فعالیت‌های تفریحی، ورزشی و حتی علمی و آموزشی دختران است.

ـ حجاب، عامل نقض حقوق زنان مسلمان است.

ـ الزام به حجاب، دخالت در حریم خصوصی افراد است.

مخالفت و دشمنی رسانه‌های غربی باحجاب و عفاف زنان مسلمان تا آنجا پیش رفته که براساس سناریویی از پیش طراحی شده، در یک برنامه تلویزیونی، یکی از زنان ایرانی فراری به خارج کشور را وادار می‌کنند به عنوان مخالفت با حجاب اجباری در ایران، کشف حجاب کند و روسری خود را کنار بگذارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها