بازدید 3920

زنگ خطر سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس در بیروت

در بیانیه سفارت انگلیس آمده است که اوضاع امنیتی در لبنان به سرعت رو به بحران است و اتباع انگلیس نباید وارد مناطقی شوند که از لحاظ امنیتی خطرناک خوانده می شوند.
کد خبر: ۴۱۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۹ 12 July 2014
شبکه تلویزیونی لبنانی (MTV) روزجمعه اعلام کرد که سفارت آمریکا در بیروت به تیم نیروهای امنیتی خود تاکید کرده است در وضعیت آماده باش کامل قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، این شبکه تلویزیونی لبنانی خاطرنشان کرد که سفارت آمریکا علت این تصمیم را که تا چند روز ادامه خواهد داشت، اعلام نکرده است.

این شبکه تلویزیونی افزود: سفارت آمریکا همچنین تعطیلات و مرخصی کارکنان خود را لغو کرده و از آنها خواسته است تا به سرعت به محل کار خود مراجعه کنند.

شبکه MTV همچنین گزارش داد دیدارها و فعالیت های «دیوید هیل» سفیر آمریکا که بعداز تعطیلات خو به تازگی به لبنان بازگشته، بسیار کاهش یافته و تنها برای دیدارهای ضروری رسمی از سفارت آمریکا در بیروت خارج می شود.

این شبکه تلویزیونی اضافه کرد که تدابیر امنیتی اطراف ساختمان سفارت آمریکا در منطقه عوکر شرقی پایتخت لبنان تشدید شده است.

یک پایگاه اینترنتی به نام «لیبانون دیبایت» هم اعلام کرد که سفارت انگلیس در لبنان به کارکنان خود نسبت به تهدیدهای زیاد و خطر حملات گروه های تروریستی تکفیری هشدار داده است.

در بیانیه سفارت انگلیس آمده است که اوضاع امنیتی در لبنان به سرعت رو به بحران است و اتباع انگلیس نباید وارد مناطقی شوند که از لحاظ امنیتی خطرناک خوانده می شوند.

سفارت انگلیس در لبنان همچنین به اتباع این کشور درباره ورود به طرابلس در شمال لبنان، اردوگاه های فلسطینی نشین، مرزهای سوریه در شمال و منطقه بقاع، منطقه هرمل از جمله عرسال و بعلبک، مناطق واقع در دشت بقاع، شهر صیدا در جنوب، جنوب رودخانه لیتانی و ضاحیه جنوبی بیروت هشدار داده است.

این پایگاه اینترنتی اعلام کرده است که سفارت انگلیس در بیروت یک «نقشه امنیتی» از مناطق خطرناک لبنان که احتمال وقوع حوادث امنیتی و انفجارها در آنها وجود دارد، تهیه و بین اتباع این کشور در لبنان توزیع کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل