بازدید 21828
۵
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

ارزیابی متفاوت آمریکایی و اسرائیلی از اصلی‌ترین تهدید در منطقه

ارزیابی متفاوت جان بولتون و تامیر پاردو، رئیس موساد از اصلی‌ترین خطر در منطقه، قرارداد یک شرکت آمریکایی با ایران در بخش انرژی‌های نو، تأیید شهادت یک خلبان ایران در عراق و ادعای مبتنی بودن استراتژی ایران در منطقه بر بی‌ثبات‌سازی دیگر کشورها، مهم‌ترین مطالب رسانه‌هایجهانی درباره ایران است.
کد خبر: ۴۱۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 06 July 2014
ارزیابی متفاوت آمریکایی و اسرائیلی از اصلی‌ترین تهدید در منطقه

ارزیابی متفاوت جان بولتون و تامیر پاردو، رئیس موساد از اصلی‌ترین خطر در منطقه، قرارداد یک شرکت آمریکایی با ایران در بخش انرژی‌های نو، تأیید شهادت یک خلبان ایران در عراق و ادعای مبتنی بودن استراتژی ایران در منطقه بر بی‌ثبات‌سازی دیگر کشورها، مهم‌ترین مطالب رسانه‌هایجهانی درباره ایران است.


به گزارش «تابناک»، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» سخنان تامیر پاردو، رئیس موساد سازمان جاسوسی اسرائیل را مورد توجه قرار داده ‌که در جمع سی تن از فعالان تجاری اسرائیلی گفته است: مناقشه با فلسطینیان، اصلی‌ترین تهدید علیه امنیت این رژیم است و نه ایران.


این در حالی است که جان بولتون، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل و از مقامات ارشد دولت بوش، نسبت به تهدیدات ناشی از ایران علیه آمریکا هشدار داده است. وی از جمله گفته است: «هر چقدر هم که داعش بد باشد، نباید فراموش کرد که دشمن اصلی ایران است. ایران اکنون عملا سلاح هسته‌ای دارد. اصلی‌ترین حامی مالی تروریسم است، کاملا قادر به در اختیار گذاشتن سلاح هسته‌ای به یک گروه تروریستی است؛ بنابراین، ایران همچنان تهدید اصلی ‌می‌ماند، ولی این به معنای نادیده گرفتن توانایی‌های داعش نیست‌».


«واشنگتن پست» از جمله رسانه‌هایی است که با اشاره به خبر شهادت یک خلبان نظامی ایران در عراق به نقل از رسانه‌های ایرانی، این خبر را نخستین تأیید درگیر بودن ایران در نبرد دولت عراق برای عقب راندن حمله گروه‌های افراطی در عراق دانسته است.

واشنگتن پست ضمن اشاره به انتشار تصاویر تشییع سرهنگ شجاعت علمداری مورجانی، به تأکید ایران بر حمایت از دولت عراق ‌اشاره کرده، ‌ولی چگونگی شهادت خلبان ایرانی را نامعلوم دانسته است.


«میدل ایست آنلاین» از جمله رسانه‌هایی است که خبر برنامه‌ریزی یک شرکت آمریکایی به نام World Eco Energy که در کالیفرنیا مستقر است برای تولید 250 مگاوات برق از زباله و فاضلاب در ایران ‌مورد توجه قرار داده است.

یک سخنگوی این شرکت آمریکایی گفته ‌که سرمایه‌گذاری 1.175 میلیارد دلاری این شرکت آمریکایی در استان چهارمحال و بختیاری در ایران 600 تا 700 فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد که سهم نیروهای داخلی از آن 80 درصد خواهد بود.

برنامه کنونی شروع این پروژه از شهریورماه سال جاری است و این سرمایه‌گذاری، نشانه موج بازگشت شرکت‌های خارجی به ایران در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای دانسته شده است.


و در پایان اینکه «مجله کامنتری» پس از اشاره به سخنان چند سال پیش پادشاه اردن در مورد برنامه ایران برای تشکیل هلال شیعی و زیر سؤال بردن شیعیان کشورهای منطقه و ستون پنجم دانستن آنها، مدعی شده ‌که استراتژی ایران در منطقه بر بی‌ثبات‌سازی کشورها برای افزایش نفوذ خود استوار است.

نویسنده پس از مقدمه‌ای طولانی در این باره، از تصمیم‌گیران آمریکایی پرسیده ‌که آیا برای مقابله با این استراتژی برنامه‌ای دارند؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۵
كشورهاي منطقه و غرب ميدونند القاعده...داعش...و تروريست هاي ديگه رو خودشون پرورش دادند و عامل اصلي بي ثباتي در منطقه اند وحالا ميخواهند بگن ايران مقصره!!!حالا بايد صبر كنند ببينند چطور آتش خودشون به سرشون فرود مياد!
این که جان بولتون گفته ایران عملا سلاح هسته‌ ای دارد، خیلی جالبه. تشکر از بولتون که سطح اطلاعات ما رو بالا بردن.
به کوری چشم دشمن این هلال به دایره تبدیل خواهد شد وتمام کره زمین را در برخواهد گرفت.
بولتون همونه که دوره بوش مدام رجزخونی میکرد
پیر خرفت
جان بولتون مجبوره این حرفها روبزنه وگرنه یهودیها پدرش رودرمیارن.پس این همه پول میگیره که چکارکنه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار