بازدید 24201
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

طرح یک گزینه جدید برای توافق در مذاکرات هسته‌ای

ادعای مذاکرات محرمانه ایران و عربستان در مورد جانشین نوری المالکی، موضوع دوره اجرای توافق جامع هسته‌ای، حضور کارشناسان اتمی روس در مذاکرات هسته‌ای و سخنان یک کارشناس تلویزیون ایران در مورد استفاده اسرائیلی‌ها از اجنه برای جاسوسی، از جمله موضوعات اصلی مطرح در‌باره ایران در رسانه‌های بین‌المللی است.
کد خبر: ۴۱۳۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 05 July 2014
طرح یک گزینه جدید برای توافق در مذاکرات هسته‌ای

ادعای مذاکرات محرمانه ایران و عربستان در مورد جانشین نوری المالکی، موضوع دوره اجرای توافق جامع هسته‌ای، حضور کارشناسان اتمی روس در مذاکرات هسته‌ای و سخنان یک کارشناس تلویزیون ایران در مورد استفاده اسرائیلی‌ها از اجنه برای جاسوسی، از جمله موضوعات اصلی مطرح در‌باره ایران در رسانه‌های بین‌المللی است.


به گزارش «تابناک»، پس از تایمز لندن امروز نیز «گالف نیوز» مدعی شده ‌که ایران ‌محرمانه مقاماتی را به عربستان فرستاده است تا در مورد گزینه مورد توافق برای جانشینی نوری المالکی به عنوان نخست وزیر عراق با سعودی‌ها مذاکره کنند.

این روزنامه این اقدام ایران را نشان‌دهنده نگرانی‌ها از پیشروی‌های سریع گروه داعش در عراق دانسته و نوشته که ایران با این کار نشان داده‌ آماده است جانشینی دیگر برای المالکی را بپذیرد. در حالی که عربستان استفاده از نفوذ خود برای تشکیل دولت وحدت ملی در عراق را به کنار رفتن مالکی مشروط کرده، ‌نخست وزیر عراق انصراف از نخست‌وزیری را رد نموده است.

در حالی که گالف نیوز منبعی برای خبر خود معرفی نکرده است، خبر تایمز لندن در این بار نیز با تردید روبه‌رو شده بود.


در حالی که پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای در وین برای نگارش متن توافق جامع هسته‌ای کند بوده ‌و هر دو طرف از شکاف‌های بزرگ در مواضع طرفین سخن می‌گویند، روزنامه آمریکایی «لس‌‌‌آنجلس تایمز»، توافق بر سر دوره اجرای توافق نهایی را یکی از راه‌های حل اختلافات دانسته است.

بنا بر توافق ژنو، پس از پایان دوره اجرای توافق جامع هسته‌ای احتمالی، پرونده هسته‌ای ایران به وضعیت عادی خواهد رسید و با ایران مانند هر عضو دیگر غیرهسته‌ای پیمان عدم اشاعه هسته‌ای برخورد خواهد شد.

لس‌آنجلس تایمز با اشاره به اینکه طرف غربی دوره زمانی بیست ساله و شاید بیشتر را مطرح کرده است، دوره مطلوب از جانب ایران را پنج سال دانسته‌ و با اشاره به سخنان عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران ـ که گفته هر محدودیتی که ایران بر برنامه هسته‌ای خود بپذیرد‌ دوره اجرای محدودی دارد ـ نوشته است: اگر طرفین بتوانند بر سر طول دوره اجرای توافق نهایی به نتیجه برسند، آنگاه مذاکره‌کنندگان ایرانی می‌توانند از نتیجه کار خود در ایران دفاع کنند، زیرا از سویی در این دوره همه تحریم‌های ایران برداشته خواهد شد و از سوی دیگر، ایران پس از این دوره می‌تواند برنامه هسته‌ای خود را ‌جدا از سر بگیرد.

روزنامه آمریکایی البته یادآور شده است که برای رهبری ایران پذیرفتن دوره اجرای ده ساله هم به نظر بعید می‌آید.


در همین حال، «صدای روسیه» به نقل از سرگئی ریابکوف، مذاکره‌کننده ارشد روس از حضور کارشناسان روس‌‌اتم در مذاکرات هسته‌ای خبر داده است.

روس‌اتم سازمان دولتی مسئول فن‌آوری هسته‌ای در روسیه است و ریابکوف گفته ‌که همه کارشناسان و متخصصان هیأت روسی در همه دوره مذاکرات در وین ‌خواهند ماند. هرچند وی‌ آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای را ناامیدکننده ندانسته است، ‌پیشرفت مذاکرات را کندتر از حد انتظار دانسته است. از نطر معاون وزیر خارجه روسیه، مهم این است که کار بر روی متن آغاز شده، هرچند مشکلات زیادی وجود دارد.


‌در پایان اینکه «دیلی‌بیست» سخنان‌ روحانی کارشناس یک برنامه تلویزیونی ایران را مورد توجه قرار داده ‌که در آن مدعی شده است، اسرائیلی‌ها از اجنه برای جاسوسی استفاده می‌کنند.

دیلی‌بیست با معرفی این فرد به نام ولی‌الله نقی‌پورفر، استاد دانشگاه تهران نوشته است، سخنان وی حتی برای مخاطبین تلویزیون ایران نیز عجیب به نظر خواهد رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۱۲
شاید منظور این روحانی، همان تکتولوژی نامرئی سازی اشیا است. ممکن است وی از آن اطلاع کافی ندارد و نامش را اجنه گذاشته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
یعنی یه توجیهی کردی توپپپپپپ
ناشناس
| United States |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
اولا ایشون فرمودن که قوم یهود از قبل از اسلام از این بقول شما تکنولوژی یه نامرئی سازی استفاده میکردن، دوما اگه شما از این تکنولوژی اطلاع کافی‌ دارید بفرمائید ما هم یاد بگیریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
توجیه بهتر ازاین نداشتی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
استفاده از اجنه واقعیتی غیر قابل انکار است
استفاده از جن برای جاسوسی چیز جدیدی نیست آمریکا هم استفاده می کنه
مذاكرات اگر چه كند پيش ميره ولي اميدوارم به نتيجه برسه يك ملت منتظرند ببينند چه پاياني در انتظارمون هست.
امیدوارم با حفظ حقوق هسته ای توافق جامع صورت بگیره. به امید خدا
درجايي كه همه مفسدين داعشين دارند فراميكنند وحتي عربستان هم ازترس به آنها راه نميدهد، هرروز تعدادزيادي ازاين ترسوها دارند به درك واصل ميشوند!. عربستان بايدازايران راهكار بخواهد تااز اين مخمصه رها شود.
هركس خربزه خورده بايد پاي لرزش هم بنشيند.
اسرائیل خودش مدعی شد که ما در جنگ 33روزه لبنان و 22روزه فلسطین از اجنه استفاده کردیم.
در زمان حضرت سلیمان (ع) بر اساس روایات قوم یهود با ترفندهای خاص تواستند پرچین و حصار کشیده شده ای که خداوند جهت محافظت از انسانها را آفریده بود را بشکنند و این شکستن حصار باعث شد تا اجنه از این حصار عبور کرده و به انسانها صدمه بزنند که چون خبر به گوش حضرت سلیمان ع رسید ایشان به جنگ اجنه رفته و تمامی آنها را به خارج از حصار فرستادند و حصار را ترمیم کردند حضرت سلیمان ع پس از این واقعه فرمودن روزی در آخر زمان فرا خواهد رسید که این پرچین دوبار توسط این قوم شکسته خواهد شد
استفاده اسراییل از اجنه صحت دارد اما طرح این مساله در رسانه ها درست نبود .این استفاده در موصاد و در دایره ویژه ای برای جاسوسی انجام می شود .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست