بازدید 21965
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

تهدید آمریکا به تمدید نشدن دوره مذاکرات هسته‌ای

مذاکرات هسته‌ای در وین و مسائل عراق حجم انبوهی از مطالب رسانه‌های جهانی در مورد ایران را از آن خود کرده‌اند. تهدید ایالات متحده به تمدید نشدن دوره مذاکرات، اشاره به شکاف‌های جدی بین مواضع طرفین، شرایط پذیرش حق ایران برای تولید سوخت هسته‌ای از جانب آمریکا، معرفی احمد چلبی به عنوان گزینه احتمالی مطلوب نخست وزیری عراق برای ایران و متهم کردن ایران به مغرور بودن در عراق از جمله مهم‌ترین مطالب رسانه‌ها درباره ایران است.
کد خبر: ۴۱۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 04 July 2014
تهدید آمریکا به تمدید نشدن دوره مذاکرات هسته‌ای

مذاکرات هسته‌ای در وین و مسائل عراق حجم انبوهی از مطالب رسانه‌های جهانی در مورد ایران را از آن خود کرده‌اند. تهدید ایالات متحده به تمدید نشدن دوره مذاکرات، اشاره به شکاف‌های جدی بین مواضع طرفین، شرایط پذیرش حق ایران برای تولید سوخت هسته‌ای از جانب آمریکا، معرفی احمد چلبی به عنوان گزینه احتمالی مطلوب نخست وزیری عراق برای ایران و متهم کردن ایران به مغرور بودن در عراق از جمله مهم‌ترین مطالب رسانه‌ها درباره ایران است.


در حالی که مذاکرات هسته‌ای وارد مرحله جدی و نهایی خود شده است و طرفین در حال هشدار دادن به یکدیگر درباره عواقب امتیاز ندادن هستند، روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز که به داشتن مواضع ضد ایرانی مشهور است، به نقل از مقامات ارشد دولت آمریکا هشدار داده است که مذاکرات هسته‌ای جاری در وین، می‌تواند به شکست بینجامد، مگر این که ایران شروع به عقب‌نشینی کند.

این مقام آمریکایی افزوده است، هرچند طرفین گزینه تمدید شش ماهه مذاکرات را پیش روی دارند، تمدید مذاکرات تنها وقتی ممکن است که دو طرف باور داشته باشند که تمدید مذاکرات فایده‌ای خواهد داشت.

لس‌آنجلس تایمز خود اذعان کرده که این تهدید بخشی از تلاش ایالات متحده در حوزه افکار عمومی برای وادار کردن ایران به عقب‌نشینی در مذاکرات هسته‌ای است.


در همین حال صدای روسیه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی در مذاکرات گفته است، ایران پس از اجرای توافق جامع هسته‌ای و پایبندی به تعهدات خود در چهارچوب آژانس خواهد توانست سوخت مورد نیاز برای نیروگاه‌های هسته‌ای تولید کند.

این نماینده آمریکا در مذاکرات گفته، در صورت نیاز، ایران می‌تواند برنامه غنی‌سازی مخصوص خود برای تولید سوخت هسته‌ای را داشته باشد ولی تنها پس از اجرای توافق جامع با گروه ۱+۵ و با پایبندی به الزامات عدم اشاعه.

به هر حال تا زمانی که ایران اثبات نکرده باشد، برنامه هسته‌ای این کشور صرفا صلح‌آمیز است، تأسیسات غنی‌سازی ایران باید به شدت محدود شود.


وال استریت ژورنال نیز در اشاره به شکاف‌های مهم بین مواضع دو طرف نوشته است، یک مقام آمریکایی در سخنان خود در عصر پنج‌شنبه نشان داده که ایالات متحده نمی خواهد در مورد یکی از درخواست‌های اصلی خود عقب‌نشینی کند. این درخواست این است که اندازه برنامه غنی‌سازی ایران در توافق نهایی بسیار کوچکتر از توانایی‌های کنونی ایران باشد.

وی اشاره کرده است که ایران در واقع یک نیاز بالقوه به غنی‌سازی دارد ولی این نیاز محدود و تنها کسری از آن توانایی است که اکنون ایران دارد.



در شرایطی که جلسه این هفته پارلمان عراق برای انتخاب نخست‌وزیر و دیگر مقامات بدون نتیجه و با از حد نصاب افتادن به پایان رسید، پل ولفوویتز از مقامات دولت بوش که در حمله و اشغال عراق نقش داشته است، در گفت و گو با بلومبرگ، احمد چلبی را گزینه‌ای دانسته است که ضمن داشتن ارتباط با ایران، توانایی رهبری عراق در اوضاع کنونی را نیز دارد.

چلبی ۶۹ ساله اکنون از اعضای پارلمان عراق است و ایالات متحده از اطلاعات ارائه شده توسط وی به عنوان دلیلی برای حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ استفاده کرد. وی در فاصله سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ معاون نخست وزیر عراق بود ولی در ژوئن ۲۰۰۴ به اتهام ارائه اطلاعات و اسرار آمریکایی‌ها به ایران مورد سوءظن قرار گرفته بود.


و در پایان اینکه دیوید ایگناتیوس در مطلبی برای واشنگتن پست، مقامات ایرانی مسئول در امور عراق و منطقه را به مغرور بودن و بی‌توجهی به واقعیت‌ها متهم کرده و اشتباهات آنها را دلیل ایجاد درگیری‌های اخیر در عراق دانسته است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۱۴
نه بابا (به حرف دیوید)
خلاصه اینکه مرگ بر آمریکا
پاسخ ها
جلال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
خلاصه اینکه تمام گرفتاریهای دنیا بخصوص ایران از ناحیه آمریکاست واقعا مرگ بر آمریکا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
داعش منفی داده یا هموطن حزب باد!؟
صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
تا کی مرگ بر این و اون ؟
هر آنچه خیر مردم ایران است آن شود
انشاا.. مردان با شهامت مذاکره کننده ایرانی با حفظ سه اصل عزت حکمت و مصلحت ، مذاکرات را به سرانجام نهایی رسانده و ایران و ایرانی همانند دیگر عرصه ها (مانند عرصه های ورزشی، علمی و...) خود را به جهانیان اثبات خواهد نمود. البته از این نکته نیز نباید غافل بود که در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات ، مردان هسته ای ایران بدرستی کار خود را انجام داده و زحمت خود را کشیده اند ولی طرف مقابل همانند دیگر عرصه ها مردانه به میدان نیامده و اهداف دیگری غیر از آنچه را که عنوان می نماید در سر دارد.
مرگ بر آمریکای جنایتکار باید ناو های آمریکا هدف قرار دهیم تا حساب کار دستش بیاید " آمریکا خیلی ضعیف شده است الان موقع حمله است.
دیوید ایگناتیوس شكر زيادي خورده ، مردك دنيا را به هم ريختيد پيش دستي هم مي كنيد.
مرك بر نيرنگ و خدعه كثيف آمريكايي ها
مثل اینکه امریکا فراموش کرده که ایران ازتهدیدهراسی نداردوهمیشه اماده نبرداست.
مرگ بر روسیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
از خداى بزرك ميخواهم انجه را كه به نفع ايران است همان مورد نظر قرار كيرد و به سرنوشت عراق و افغانستان دوجار نكردد
ببینید چه دیویدایی دارن از اون سر دنیا واقعیاتو تشخیص میدن......
مشکل اینا اینه که اساس واقعیتها رو فرضیه ها و تخیلات خودشون قرار میدن.
ای اهل ایمان برخی از اهل کتاب (بخوانید 1+5) در صدد تباهی شما هستند و آنان دشمن شمایند پس مبادا فریب اظهار محبت ووعده یاری آنان را بخورید (ویا مرعوب آنان شوید) کافی است که خدا سرپرست شما باشد و یاری خداوند شما را کافی است . و چشم امید به یاری دشمنانتان نداشته باشید که در آن صورت هلاکت شما قطعی است (نساء 45 ترجمه المیزان)
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار