بازدید 5472

آيت‏الله مكارم: نوروز، بيانگر خوش‌ذوقي ايرانيان

وي با اشاره به آداب و رسوم ايرانيان در ايام نوروز افزود: برخي مراسم اين ايام پسنديده و برخي نيز ناپسند است و بايد همچون صراف که سکه‌هاي سالم را از ناسالم جدا مي‌کند، مراسم‌ ممدوح را از مذمومات آن در ايام نوروز جدا کرد.
کد خبر: ۴۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۰ 19 March 2009
آيت‌الله مکارم‌شيرازي، عيد نوروز را بيانگر خوش‌ذوقي ايرانيان دانست و گفت: صله‌رحم، ديد و بازديد، کمک کردن به نيازمندان پاک کردن اختلافات و کينه‌ها از دل در ايام نوروز بسيار پسنديده و نيکوست.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آيت‌الله مکارم‌شيرازي در آخرين جلسه درس خارج سال 87 به عيد نوروز اشاره و اظهار كرد: در فصل بهار، جهان آفرينش حيات نويني به خود مي‌گيرد و بشر نيز مي‌تواند با پاک کردن دل، حيات جديد و فعاليت‌ تازه‌اي را آغاز کند.

وي با اشاره به آداب و رسوم ايرانيان در ايام نوروز افزود: برخي مراسم اين ايام پسنديده و برخي نيز ناپسند است و بايد همچون صراف که سکه‌هاي سالم را از ناسالم جدا مي‌کند، مراسم‌ ممدوح را از مذمومات آن در ايام نوروز جدا کرد.

مکارم‌شيرازي ادامه داد: از نکات مثبت اين ايام، پاک کردن ظاهر، خانه و لباس و غيره و مهم‌تر از همه پاک کردن دل‌ها از اختلافات و کينه‌هاست.

وي افزود: ديد و بازديد صله‌رحم و کمک به نيازمندان از جمله اموري است که بسيار خوب و پسنديده است.

مكارم شيرازي به برخي آداب و رسوم ناپسند اين ايام اشاره و اظهار كرد: چهارشنبه سوري، نمايش لباس و تزئينات منزل، تحقير کردن ديگران و خود برتربيني کار غلطي است و نبايد امور پسنديده اين ايام را تحت شعاع قرار دهد.

مکارم‌شيرازي افزود: هر چه مراسم‌ و ديد و بازديدها ساده‌تر و با‌صفاتر باشد، خداوند راضي‌تر است.

مکارم‌شيرازي درباره روز سيزده‌ فروردين بيان كرد: خراب کردن مراتع و مزارع، شکستن و قطع کردن درختان و انجام گناه و معصيت حرام است اما استفاده از هواي آزاد و شکوفه‌هاي درختان و تماشاي مناظر و آثار قدرت خداوند در دل طبيعت بسيار نيکو و پسنديده است.

وي از تلاش‌هاي نيروي انتظامي براي کنترل شهرها در شب چهارشنبه سوري تقدير کرد و گفت: نيروي انتظامي از نظر فرهنگي، مردم را توجيه کرده و با مشکلات و خطرات اين شب آشنا كرد و با نظارت و کنترل کامل از بروز حوادث ناگوار تا حد بسيار زيادي جلوگيري کرد.

مكارم شيرازي ابراز اميدواري کرد كه سال جديد، سالي خوب و پربرکت و به دور از هر گونه بحران، اختلاف، جنگ و خشکسالي براي هموطنان باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار