بازدید 9030

شرط ثبت نام کلاس اولی‌ها

برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان سال تحصیلی 94-93 از اول خرداد ماه به مدت سه ماه در 895 پایگاه سنجش در حدود 900 شهر و منطقه و 20 هزار روستا اجرا می شود.
کد خبر: ۴۰۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱ 21 June 2014
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شناسنامه سنجش سلامت برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی الزامی است، گفت: والدین تا پایان تیر ماه فرصت دارند نسبت به ثبت نام فرزند خود اقدام کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت آموزش وپرورش، محمد دیمه ور با اشاره به اینکه ثبت نام دوره ابتدایی از اول خردادماه آغاز شده است، اظهارداشت: دانش آموزانی که در پایه های تحصیلی بالاتر هستند نیازی به ثبت نام مجدد ندارند و این فرایند به صورت خودکار صورت می گیرد.

وی تصریح کرد از والدین دانش آموزان اول ابتدایی می خواهیم که تا پایان تیرماه برای ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند زیرا فرایند سنجش سلامت زمان بر است و بدون ارایه شناسنامه سنجش سلامت ثبت نام کامل نخواهد شد.

دیمه ور افزود: دانش آموزانی که در پایه های تحصیلی بالاتر از اول ابتدایی هستند و می خواهند از مدرسه ای به مدرسه دیگر یا از منطقه ای به منطقه دیگر منتقل شوند می توانند با توجه به وضعیت مناطق و ظرفیت موجود مدارس نسبت به ثبت نام فرزند خود اقدام کنند.

برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان سال تحصیلی 94-93 از اول خرداد ماه به مدت سه ماه در 895 پایگاه سنجش در حدود 900 شهر و منطقه و 20 هزار روستا اجرا می شود.

سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در نوآموزان در دو مرحله اجرا می شود، مرحله مقدماتی شامل ارزیابی بینایی، دیدرنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اندازه گیری توده بدنی، وزن و قد، غربالگری اختلالات دهان و دندان، جلدی و اوتیسم است.

در مرحله معاینه بالینی و تخصصی نیز در صورت ضرورت و برحسب نوع ارجاع، نوآموز برای بررسی دقیق تر به نیروهای تخصصی ارجاع داده می شود و نوآموزانی که نیاز به ارزیابی تخصصی نداشته باشند پس از دریافت پرونده سلامت به دبستان مورد تقاضای ثبت نام معرفی می شوند.

بر اساس اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیش بینی می شود امسال بیش از یک میلیون و 250 هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار