بازدید 6232

انتقاد از نحوه اخذ ماليات برارزش افزوده

رييس اتاق اصناف ايران تاكيد كرد: ايراد اساسي در زمينه ماليات برارزش افزوده اين است كه در برخي موارد متاسفانه از ورود مواد اوليه تا مصرف‌كننده نهايي چندين بار اين ماليات اخذ مي‌شود.
کد خبر: ۴۰۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۷ 21 June 2014
علي فاضلي، رييس اتاق اصناف ايران تاكيد كرد: ايراد اساسي در زمينه ماليات برارزش افزوده اين است كه در برخي موارد متاسفانه از ورود مواد اوليه تا مصرف‌كننده نهايي چندين بار اين ماليات اخذ مي‌شود.

به گزارش ایسنا وی گفت: به اعتقاد من نحوه اخذ ماليات برارزش افزوده به بازار ضربه مي‌زند؛ به‌خصوص در كالاهايي كه اقلام سرمايه‌اي محسوب مي‌شوند مثل طلا و جواهر. البته اگر بخواهيم به سوي اقتصاد بدون نفت پيش برويم ماليات حرف اول را مي‌زند و نبايد اين اصل را كنار بگذاريم. بايد به سمت تقويت اتحاديه‌ها و صنوف حركت كنيم و كاري نكنيم كه به بخش توليد ضربه زده شود و اقتصاد را به سمت دلالي و واسطه‌گري سوق ندهيم.

وي با تاكيد بر اينكه نظام اقتصادي ما از دلالي و واسطه‌گري ضربه خورده كه اين موضوع بايد به دقت مورد بررسي و كار كارشناسي قرار گيرد، گفت: آن دسته از بنگاه‌ها و اصنافي كه بدون دريافت يك ريال از دولت شغل ايجاد كرده و سرمايه‌گذاري مي‌كنند مورد بي‌مهري قرار گرفته و اين در حالي است كه بايد در جهت تقويت آنها گام برداشته شود. تعاملات لازم در اين زمينه صورت گرفته و تا يك‌سال آينده شاهد وقوع اتفاقات خوب در اين بخش خواهيم بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار