بازدید 76021

سرعت، قدرت و پهنه سیگنال WiFi خود را افزایش دهید

در حالت عادی یک WiFi باید همه وسعت محیط خانه یا اداره شما را پوشش دهد تا بتوانید از هر نقطه ای و با هر دستگاهی به آن متصل شوید؛ اما در بیشتر موارد کاربران از نهایت قدرت سیگنال WiFi خود بهره نمی‌برند. این موضوع می‌تواند در ارتباط با فاکتورهای متعددی باشد که در اینجا شما را با آنها آشنا می‌سازیم تا از WiFi خود در حد مطلوب استفاده کنید.
کد خبر: ۴۰۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ 21 June 2014
سرعت، قدرت و پهنه سیگنال WiFi خود را افزایش دهید
در حالت عادی یک WiFi باید همه وسعت محیط خانه یا اداره شما را پوشش دهد تا بتوانید از هر نقطه ای و با هر دستگاهی به آن متصل شوید؛ اما در بیشتر موارد کاربران از نهایت قدرت سیگنال WiFi خود بهره نمی‌برند. این موضوع می‌تواند در ارتباط با فاکتورهای متعددی باشد که در اینجا شما را با آنها آشنا می‌سازیم تا از WiFi خود در حد مطلوب استفاده کنید.‌

به گزارش «تابناک» امروزه وضعیت به گونه‌ای است که تقریبا در بیشتر موارد در بین سیگنال‌های WiFi هستیم و با گوشی های هوشمند، لپ‌تاپ و تبلت‌های خود از اینترنت بی‌سیم لذت می‌بریم.

اما واقعیت این است ‌‌ما یک استفاده حداکثری از ظرفیت‌های WiFi نداریم و با در نظر گرفتن مجموع فاکتورها و عوامل کارآمد بر کیفیت استفاده از WiFi ‌خواهیم دید در راستای استفاده مطلوب از اینترنت بی سیم، باید یکسری کارها را انجام دهیم؛ کارهایی که البته نیاز به کار چندان حرفه ای هم ندارد و از دست همه ‌ساخته است.

سرعت، قدرت و پهنه سیگنال WiFi خود را افزایش دهید

با انجام این کارها ‌می‌توانید به آسانی و بدون هیچ هزینه اضافی قدرت و دامنه پوشش سیگنال مودم بی سیم خود را در منزل یا محل کار افزایش دهید.

جای‌گذاری مناسب مودم

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در ابتدا با ید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، مکان و جای مناسب برای مودم بی‌سیم است. نکته مهم در اینجا آن است که همه کناره‌ها و گوشه‌های محیط کار یا منزل توسط سیگنال WiFi پوشش داده شود تا همه افراد از هر نقطه‌ای قادر به برقراری ارتباط باشند.

برای این کار لازم است، ‌نقشه ای کلی از محیط مورد نظر داشته باشید و بر پایه آن تمامی موانع را برای پخش سیگنال مد نظر داشت‌؛ برای نمونه، اگر مودم شما در ‌یک اتاق است، استفاده از این مودم در سایر اتاق‌ها به دلیل وجود دیوار و موانع دیگر با کیفیت و قدرت و سرعت کمتری امکان پذیر است:

سرعت، قدرت و پهنه سیگنال WiFi خود را افزایش دهید

در تصویر فوق می‌توانید‌ به خوبی این نکته را درک کنید. کاملا مشخص است که دیوارها و ابزار و اثاثیه محیط موانع جدی بر سر راه سیگنال هستند. در نتیجه بهترین جا برای مودم مکانی است که تقریبا همه اتاق‌ها به آن دسترسی مناسب و یکسانی داشته باشند. این نقطه بهترین مکان برای پخش یکسان و با قدرت برابر سیگنال است.

سایر موانع بر سر راه سیگنال را جدی بگیرید

به غیر از دیوارها، سایر اثاثیه همچون مبلمان، کمدها و حتی آینه‌ها می‌توانند قدرت سیگنال را تضعیف و حتی آن را از بین ببرند؛ برای نمونه، وجود آکواریوم بر سر راه سیگنال به این دلیل که آب سیگنال‌های 2.4 GHz را خفه می‌کند ـ بنا به دلایل خاص ـ منجر به ضعف شدید در قدرت WiFi خواهد بود. همچنین آینه به دلیل وجود جیوه همین سیگنال 2.4GHz را که توسط مودم و سایر دستگاه‌های وایرلس استفاده می‌شود، تحلیل می‌برد.

در صورتی که این ابزار و اثاثیه بر سر راه مودم و محل استقرار کاربر WiFi قرار گرفته است، در حد ممکن اقدام به جابجا کردن آن کنید.

سایر دستگاه‌های وایرلس را قطع کنید

همان گونه که گفته شد، سیگنال‌های WiFi در فرکانس 2.4 GHz حرکت می‌کنند. البته در برخی مودم‌ها قابلیت تغییر این فرکانس به 5GHz وجود دارد. اگر مودم شما از این قابلیت برخوردار است – در تنظیمات آن به دنبال گزینه مورد نظر بگردید – حتما این فرکانس را انتخاب کنید.

اما اگر این گونه نیست، در نتیجه بخشی از سیگنال مودم شما راهی دستگاه‌های وایرلس سر راه خود خواهد شد که از همین سیگنال بهره می برند. این دستگاه‌های هوشمند از جمله ماس، پرینتر و حتی مایکروویو‌های وایرلس هستند. کاهش تعداد این دستگاه‌ها بر سر راه مودم تا کاربر نهایی به افزایش قدرت و سرعت سیگنال WiFi کمک خواهد کرد.

آنتن‌های یکسویه و آنتن‌های چند سویه

این از نکاتی است که به هنگام خرید مودم باید به آن دقت کنید. تفاوت آنتن‌های چند سویه با آنتن‌های یکسویه در آن است که نوع اول، سیگنال را در همه جهات ممکن پخش می‌کنند. در نتیجه گاهی این سیگنال‌ها به جهتی که نیاز نیست رفته و هرز می‌روند.

اما آنتن‌های یکسویه سیگنال را تنها در یک جهت خاص پخش می‌کنند که در نتیجه هم سرعت و هم کیفیت آن به دلیل جلوگیری از هرز رفتن سیگنال، مناسب است که حتی در برخی موارد با کاربرد Repeater‌ها جهت تقویت سیگنال می‌توان کیفیت بهتری ‌نیز انتظار داشت.

اهمیت سخت‌افزار در قدرت WiFi

در واقع WiFi زمانی که هم مودم و هم کارت شبکه نصب شده ‌روی سیستم هر دو از یک نوع و مدل باشند، در بهترین حالت و بیشترین ظرفیت خود خواهد بود. در نتیجه یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن یک سیگنال مناسب و با کیفیت، این است که مودم خود را بر اساس کارت شبکه خود تهیه کنید.

همچنین تعدد آنتن‌ها در مودم وایرلس نیز خود می‌تواند عاملی در پخش قدرتمند و با کیفیت سیگنال باشد. از سوی دیگر، بروزرسانی درایورهای کارت شبکه و همچنین مودم، می‌تواند در استفاده بهینه از قدرت سیگنال WiFi تأثیر بسزایی داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۱۴
باتشکر بخاطرمطلب ارسالی
Cherttttttttt
جالب بود
سلام و درود بر شما ، از مطلبتون بهره مند شدیم.
البته این راهکار ها زمانی موثر خواهد بود که یک اینترنت مطلوب داشته باشیم. نه اینترنتی که هر روز از سرعتش کاسته می شه ... خدا پدر سازمان ارتباطات رو هم بیامرزه که هر روز پهنای باند رو از شرکت ها کسر می کنه .
موفق باشید ...
اینترنت 512 کیلوبیت در ثاینه هم شد اینترنت
اینکه گفتی بدرد منزل نمیخوره،برای یک شرکت 500 متری هستش،من توی منزل خودمون قدرت سیگنال مودم رو تو پاینترین سطح گذاشتم تا کمترین اثر تشعشعی رو داشته باشه،قدرت سیگنال هم همه جا خوبه.
وقتی پیشنهاد میشود که قدرت مودم بیسیم از 2.4 گیگا هرتز به 5 گیگا هرتز ارتقا داده شود ، باید این نکته هم مد نظر قرار بگیرد که هرچه قدرت سیگنال بیسیم بالا تر برود ، تاثیر مخرب آن روی مشکلات عصبی ، اختلال در خواب و بیداری و حتی مشکلات جسمی مثل سرطان ها (اگر با سیگنال ایجاد شوند) بیشتر خواهد شد .

لذا بهترین پیشنهاد این است که اتفاقا از سیگنال های ضعیف استفاده شود که فقط قدرت پوشش یک اتاق را دارند و مودم های آنرا فقط در اتاق هایی نصب کنند که به سیگنال نیاز است . طبعا اتاق خواب بچه ها نیازی به سیگنال بیسیم ندارد و لازم نیست مغز و اعصاب ظریف آنان را در معرض این تشعشعات قرار دهیم .
این روش البته کمی هزینه بیشتر خواهد داشت .
ظاهرا اگر بتوانیم به جای مودم وای فای ، از مودم های بلوتوث استفاده کنیم بسیار مناسب تر است چون قدرت سیگنال بلوتوث از وای فای بسیار پائین تر است .

ضمنا به طور موکد پیشنهاد میشود که مودم های بیسیم در مواقع غیر ضروری حتما خاموش شوند که هم تاثیر کمتری روی بدن شما و مخ شما خواهند داشت و هم از سرقت ترافیک بیسیم خود جلوگیری میکنید .
هیچکس نمیخواهد که همسایه اش با هک پسورد مودم بیسیم ، ترافیک او را مصرف کند ، پس بهتر است اگر خودتان استفاده نمیکنید ، جلوی استفاده همسایه ها را هم بگیرید ! ;)
دلایل خاص: فرکانس رزونانس (تشدید) آب برابر با 2.4 گیگاهرتز (همان فرکانس وای فای) است. به همین خاطر آکواریوم این فرکانس را به شدت تضعیف می کند. زیرا در این فرکانس، مولکول های آب به وَرجه وُرجه می افتند.
kheyli be dard nakhorr bod. jok gofti kolan
مرسی.ممنون
خیلی ممنون.. ولی تو یک کلام میشه اینجوری خلاصه ش کرد که جای مناسب قرارش بدیم و احیانا موانع رو از جلوش دور کنیم. اما تو شرایط خاص شاید جای مناسب قرار دادن مودم ، امکانپذیر نباشه مثلا خود من که مجبورم مودم رو تو یه اتاق خاص بذارم بدلیل محدودیتای که دارم.
یه راه حل دیگه هم به نظرم هست که قدرت سیگنال دهی رو افزایش داد.
یه قوطی نوشابه از این فلزی کوچیکا رو از وسط ببریم.. و طرفی که ته ش گود داره رو بزاریم رو آنتن مودم. تقریبا قدرت سیگنال دهی رو دوبرابر بیشتر میکنه! خودم عملی تست کردم و رو چند مودم دیگه هم جواب داد.
فروشندهای این دستگاهها بعنوان عامل فنی هستند ولی تجربه کافی ندارند فقط میخواهند دستگاه به طرف بفروشند وحتی آماده نیستند اگر محدوه مشکل دارد برای نصب وپیگیری عدم پاسخگوئی دستگاه به بررسی علت را چه بوده، در این شرایط خریدار به دلیل عدم استفاده از دستگاه در آن محدوده در این حالت درخواست پس دادن دستگاه می باشد ولی فروشنده آنرا به نصف قیمت می خرد با اینکه زمان خرید تا پس دادن دوساعت نگذشته است وهنگام اعتراض به شرکت ارتباطات مبینت تهران به شماره نمابر 88700396نه فقط پاسخگو نیست بلکه اهمیت به این موارد نمیدهد واگر با شماره 83868000تماس بگیرید بایستی منتظربعداز 30 نفر باشید . آیا این نوع برخورد برای شرکتها درست است؟! کی بایستی پاسخگو باشد؟
با تشکر از شما مشکل یک ساله من با این توصیه حل شد .
ممنون، برای من که خیلی جالب و مفید بود.
فقط باید گفت سرفصلو با این مطالب داری باک میکنی گلم اینترنت ما کلا از بیخ ضعیفه حالا شما بیا دیوارای خونتو خراب کن که اینترنت خونت قویتر شه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار