بازدید 5413

۱۲۰۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان سال تکمیل می‌شود

هم اکنون در سراسر کشور 700 کیلومتر آزاد راه در حال ساخت است که از این میزان 130 کیلومتر آن تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۴۰۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳ 20 June 2014
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در حال حاضر ۵۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در سراسر کشور در دست اجرا است که ۱۲۰۰ کیلومتر آن تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش تسنیم، عباس آخوندی که دیروز پنجشنبه در مراسم افتتاح 30 کیلومتر از بزرگراه چهارخطه خرم آباد ـ کوهدشت سخن می گفت، اظهار داشت: هم اکنون در سراسر کشور 700 کیلومتر آزاد راه در حال ساخت است که از این میزان 130 کیلومتر آن تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: 3000 کیلومتر راه اصلی و و 4700 کیلومتر راه آهن در سراسر کشور توسط این وزارتخانه در حال ساخت است که نشان می داد حجم گسترده فعالیت های در دست اجرا است.

وی یادآور شد: با توجه به تنگناهای اقتصادی امیدواریم که بتوانیم با کمک بانکها و با افزایش قدرت وام دهی آنها و استفاده از ماده 214 قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص دریافت تسهیلات بانکی توسط پیمانکاران با ضمانت دولت، سرعت اجرا پروژه ها را تسریع کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موقعیت جغرافیایی لرستان، ابراز داشت: این استان در مسیر ارتباطی مرکز با خوزستان که به لحاظ دسترسی به دریا و منابع نفتی حائز اهمیت است و ارتباط با غرب کشور و اتصال کشور با مرزها قرار دارد.

وی افزود: با توجه به تنگنای شدید اقتصادی در استان لرستان پروژه های مهمی از جمله آزاد راه خرم آّباد ـ اراک، راه آهن جنوب ـ خرم آباد و چهارخطه کردن راه‌های مواصلاتی مرکز استان به 4 شهرستان پل دختر، بروجرد، کوهدشت و نورآباد در دست اجرا است.

وی افزود: فرودگاه خرم آباد در حال توسعه است و تعداد پروازهای آن به 27 پرواز در هفته رسیده است.
دیروز پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی محور چهار خطه خرم آباد ـ کوهدشت به طول 30 کیلومتر با هزینه 45 میلیارد تومان به بهره برداری رسید. این پروژه توسط اداره کل راه و شهرسازی است لرستان اجرا شده است و طول کل مسیر در دست اجرای محور خرم آباد ـ کوهدشت 70 کیلومتر است که 4 قطعه آن به طول 35 کیلومتر تاکنون به بهره برداری رسیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی