بازدید 12691

اولین دادگاه متهمان تجاوز جنسی گروهی در مصر

سیزده مرد به اتهام تجاوز و آزار جنسی زنان در فضای عمومی در قاهره محاکمه می‌شوند.
کد خبر: ۴۰۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵ 16 June 2014
سیزده مرد به اتهام تجاوز و آزار جنسی زنان در فضای عمومی در قاهره محاکمه می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین، این نخستین دادگاه علیه متهمان به تجاوز گروهی در مصر است. فعالان حقوق زن در مصر طی تظاهراتی خواستار تشدید قوانین علیه متجاوزان جنسی شدند.

مقامات مسئول در مصر به قصد مبارزه با تجاوز در فضای عمومی، دادگاهی را علیه 13 مرد بر پا کرده‌اند. این دادگاه روز شنبه 24 خرداد ماه در قاهره گشایش یافت.

سیزده مرد به اتهام آزار و اذیت جنسی زنان در میدان تحریر قاهره محاکمه می‌شوند. اتهام آنان ربودن، تجاوز، آزار جنسی، تلاش برای قتل یا شکنجه است. یکی از متهمان14 سال دارد.

برخی جرایم که متهمان بخاطر آن محاکمه می‌شوند در25 ژانویه سال 2013 حین جشن دومین سال سرنگونی رئیس جمهور پیشین مصر، حسنی مبارک، رخ داده‌اند.

برخی جرایم دیگر در آغاز ماه سال جاری میلادی به هنگام جشن‌هایی به مناسبت انتخاب و آغاز ریاست جمهوری رئیس جمهور جدید این کشور، عبدالفتاح سیسی، صورت گرفته‌اند. در این رابطه ۷ مرد دستگیر شدند. فعالان حقوق مدنی در مصر از ۵ مورد آزار و اذیت جنسی زنان گزارش داد‌ه‌اند.

تظاهرات فعالان حقوق زنان علیه تجاوز
روز شنبه ) صدها زن در قاهره علیه افزایش تجاوز و آزار جنسی دست به تظاهرات زدند. بر روی پلاکاردهایی که آنان حمل می‌کردند از جمله نوشته شده بود: «به من نگویید چگونه لباس بپوشم، به آنها بگویید تجاوز نکنند».

شرکت‌کنندگان در تظاهرات از جمله خواستار آن شدند که قوانین مؤثرتری در مصر برای مجازات مردان متجاوز تدوین و تصویب شود.

فعالان حقوق زن مصر در عین حال می‌‌گویند که تنها تشدید قوانین برای مقابله با پدیده خشونت و تجاوز علیه زنان کافی نیست. آنان خواستار آن‌اند که با علل این مشکل اجتماعی، بویژه با فقر و بی‌سوادی، مبارزه شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر