بازدید 4572

پرداخت ۹۲درصد هزینه دندانپزشکی از جیب مردم

برخلاف سال‌های گذشته باید خدمات دندانپزشکی را با عمق و تنوع بیشتر در حیطه حمایت‌های بیمه‌ای تکمیلی و درمانی داشته باشیم.
کد خبر: ۴۰۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱ 16 June 2014
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: طبق بررسی‌ها پرداخت از جیب مردم در حوزه دندانپزشکی با بیشترین رقم پرداختی، بیش از ۹۲ درصد گزارش شده است.

به گزارش فارس، علیرضا زالی گفت: در سال‌های اخیر حمایت خوبی از حوزه دندانپزشکی به خصوص در بخش دولتی نداشتیم چرا که طبق بررسی‌ها پرداخت از جیب مردم در این حوزه با بیشترین رقم پرداختی بیش از 92 درصد بوده است.

وی ادامه داد: از طرفی بخش زیادی از موفقیت دندانپزشکان به کیفیت مواد دندانی برمی‌گردد که در سال‌های اخیر به دنبال اجرای هدفمندی یارانه‌ها و تکان‌های ارزی در بخش تجهیزات عمومی و دندانپزشکی رشد قابل توجهی را در گران شدن تجهیزات دندانپزشکی و اقلام مصرفی داشتیم.

زالی گفت: این گرانی روی قیمت خدمات دندانپزشکی تأثیرات منفی می‌گذارد و در کنار استراتژی‌های حمایتی باید بخش بیمه‌ای فعال‌تر عمل کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: برخلاف سال‌های گذشته باید خدمات دندانپزشکی را با عمق و تنوع بیشتر در حیطه حمایت‌های بیمه‌ای تکمیلی و درمانی داشته باشیم.

وی افزود: در بسیاری از موارد می‌بینیم حتی بیمه‌های تکمیلی پوشش خدمات دندانپزشکی را به اندازه کفایت در سال‌های اخیر ندارند. حداقل انتظار در حوزه بیمه‌های تکمیلی به دلیل اینکه مردم پول بیشتری می‌دهند، پوشش بیشتر هزینه هاست.

زالی گفت: بیمه‌های پایه نیز در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را آغاز کرده‌اند اما کافی نیست و نیازمند گسترش هستند و برای سنین مختلف باید بازتعریف شوند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: فرآیند تجهیز مواد دندانی و تجهیزات پزشکی در وزارت بهداشت در حال ساماندهی است.

وی افزود: رشد‌هایی که در هزینه تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی شاهد بوده‌ایم فراتر از رشد متناسب و متعارف ارز بوده است بنابراین نیازمند ساماندهی و نظارت بر واردات تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی هستیم چرا که باعث تقلیل قیمت‌ها شده و بر قیمت تمام شده خدمات اثر خواهد گذاشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل