بازدید 3055

تاسف شدید اوباما از خشونت با اسلحه در آمریکا

رئیس جمهور آمریکا پس از مرگ یک دانش‌آموز دبیرستانی به ضرب گلوله در ایالت اورگن آمریکا گفت که در هیچ کشور پیشرفته‌ای خشونت با اسلحه مانند آمریکا نیست.
کد خبر: ۴۰۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹ 11 June 2014
رئیس جمهور آمریکا پس از مرگ یک دانش‌آموز دبیرستانی به ضرب گلوله در ایالت اورگن آمریکا گفت که در هیچ کشور پیشرفته‌ای خشونت با اسلحه مانند آمریکا نیست.

به گزارش تسنیم، باراک اوباما با انتقاد از اهمال‌کاری در اصلاح قوانین کنترل سلاح گفت مریکا تنها کشور پیشرفته‌ای است که این اتفاقات در آن رخ می‌دهد و هفته‌ای یک بار هم تکرار می‌شود.»

وی گفت: «هیچ جای دیگری چنین نیست.»

اظهارات اوباما ساعاتی پس از مرگ یک نوجوان در ایالت اورگن آمریکا صورت می‌گرفت.

منابع پلیس در ایالت غربی اروگن در آمریکا از شلیک یک فر مسلح سمت یک دانش‌آموز دبیرستانی و مرگ وی خبر داده‌اند. به گفته مقامات پلیس فرد قاتل هنگام سر رسیدن پلیس خود نیز کشته شده بود.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی از جمله آسوشیتدپرس، این حادثه تیراندازی و قتل موجب رعب و وحشت در میان دانش‌آموزان دبیرستان «رینلودز» در شهر «تروتدل» شده است. دبیرستان رینولدز پس از این حادثه به حالت تعطیل درآمده است.

پلیس شهر تروتدل ضمن ابراز تأسف از مرگ این دانش‌آموز گفت که امروز روز ناراحت‌کننده‌ای برای این شهر است. منابع پلیس هنوز هویت فرد مقتول، قاتل و چگونگی کشته شدن قاتل را فاش نکرده‌اند.

تیراندازی‌های خشونت‌بار از جمله چالش‌های مسئولان آمریکایی طی سالهای اخیر بوده است. قانون آزادی حمل اسلحه در آمریکا از جمله عوامل مهم در این تیراندازی‌ها دانسته شده، اما به گفته برخی کارشناسان این تنها عامل دخیل در تیراندازی‌ها نیست.

کارشناسان عوامل فرهنگی از جمله تأکید بر فرهنگ خشونت و شکوهمند جلوه دادن فرهنگ سلاح در آمریکا را نیز در این امر دخیل می‌دانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست