بازدید 8259

خبر زنگنه از آخرین ظرفیت تولید نفت در ایران

زنگنه اضافه کرد: صادرات نفت این کشور در حال حاضر روزانه 5 /1 میلیون بشکه است.
کد خبر: ۴۰۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۵ 11 June 2014
بیژن زنگنه وزیر نفت ایران روز سه شنبه در وین اعلام کرد که میزان تولید نفت ایران در صورت لغو تحریم های اعمال شده می تواند ظرف «کمتر از سه ماه» به حدود چهار میلیون بشکه در روز برسد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی هنگام ورود به وین برای شرکت در نشست سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) به خبرنگاران گفت: پس از لغو تحریم ها، ما ظرف کمتر از چهار ماه می توانیم چهار میلیون بشکه نفت در روز تولید کنیم.

زنگنه اضافه کرد که صادرات نفت این کشور در حال حاضر روزانه 5 /1 میلیون بشکه است.

خبرگزاری فرانسه از وین گزارش داد که این اظهارات زنگنه پس از آن ایراد شد که حسن روحانی رییس جمهوری ایران پیشتر گفته بود که کشورش برای تضمین یک توافق هسته ای در مذاکرات تعیین کننده بین تهران و واشنگتن در مورد اختلاف هسته ای بلند مدت، حداکثر تلاش خود را به کار خواهد برد.

زتگنه روز سه شنبه متذکر شد، بیان این که مذاکرات چه موقع به نتیجه خواهد رسید غیر ممکن است.

وی در وین به خبرنگاران گفت :ˈ این یک مذاکره سیاسی است . هیچکس نمی تواند بگوید این مذاکرات امروز یا فردا نهایی خواهد شد. ˈ

زنگنه گفت: این یک مسئله پیچیده و مذاکره ای دشوار است . در صورت حسن نیت طرف مقابل مذاکرات، ما می توانیم به یک توافق برسیم ˈ

رویترز نیز گزارش داد:ایران به اوپک تذکر داده است که قصد دارد بی درنگ پس از لغو تحریم های اعمال شده بر سر برنامه هسته ایش ، تولید نفت خود را سریعا به کمک سرمایه گذاران خارجی افزایش دهد.

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران گفت : ایران می تواند پس از هرگونه لغو تحریم ها ، میزان صادرات نفت خود را فورا 500 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

وی پیش از نشست روز چهارشنبه اوپک به خبرنگاران گفت :ˈ ما خیلی سریع قادریم به میزان نیم میلیون بشکه در روز تولید خود را افزایش داده و پس از چند ماه این افزایش را به 700 هزار بشکه برسانیم.

زنگنه گفت: وی قصد دارد در سفرش به وین با برخی از شرکت های خارجی ملاقات کند ولی وی از ذکر نام شرکت ها خودداری کرد.

به گفته یک مقام ارشد ایران در ژنو، مذاکرات تهران با شش قدرت بزرگ در مورد مهار برنامه هسته ایش در ازای پایان دادن به تحریمهای غرب می تواند در صورت عدم توافق تا ضرب الاجل بیستم ژوئیه به مدت شش ماه دیگر تمدید شود در صورتی که تمام طرفهای مذاکره کننده با آن موافقت باشند.

زنگنه در پاسخ به این سوال که در صورت عدم لغو تحریمها واکنش ایران چه خواهد بود گفت :ˈ ما به هر ترتیب سعی داریم تولید خود را افزایش دهیم . ˈ

به گفته وزیران کشورهای عضو اوپک، این سازمان قصددارد سقف تولید خود را در نشست روز چهارشنبه حفظ کند و زنگنه نیز دیدگاه مشابهی دارد.

وی گفت: من فکر نمی کنم که این یک مسئله چالش برانگیز در داخل اوپک باشد.

زنگنه هنگام جویا شدن از دیدگاهش در مورد بازار فعلی نفت گفت:همه از این وضعیت خوشحال هستند. ظاهرا تولید کنندگان و مصرف کنندگان در وضعیت خوبی هستند. ˈ

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر