بازدید 19053

مظلوميت حجامت در ايران

کد خبر: ۴۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۴ 14 March 2009
يكي از بينندگان «تابناك» در پيامي نوشت: در سفري که به ايران داشتم، به عللي به دنبال مرکزي معتبر براي حجامت بودم تا هم به سنت نبوي عمل کرده باشم و هم به توصيه پزشکم در آمريکا؛ تا اينكه سرانجام با موسسه انجمن حجامت ايران آشنا شدم. البته بماند که اين تلاش حدود 2 هفته به طول انجاميد!! براي مثال وزارت بهداشت با آن همه بزرگي! حتي نمي‌توانست يک راهنمايي کوچک انجام دهد و يا نمي‌خواست.

به هر حال پس از مراجعه به اين انجمن، با کمال تاسف انجمن اعلام کرد از آنجا که وزارت بهداشت حاضر به هيچ گونه همکاري با اين انجمن نيست و اعلام نموده هيچ گونه نظارتي برحجامت‌هاي انجام شده از سوي پزشکان انجام نمي‌دهد و هيچ پزشکي را نيز تاييد نمي‌كند، اين انجمن نيز نمي‌تواند کمکي براي معرفي پزشک بنمايد.

به هر حال پس از بازگشت، تنها به اين مطلب فکر مي‌کردم که اگر در يک کنفرانس خارجي درباره حجامت مطلبي گفته شود، چه مطالبي است که در ايران در تاييد آن گفته مي‌شود اما متاسفانه فرموده پيامبر را در مورد حجامت حتي ما مسلمانان به سخره مي گيريم و مگر نه آنکه هيچ کلامي از ايشان لغو و بيهوده نبوده است؟
اميدوارم وزارت بهداشت پاسخي نه به من که به ايرانياني که در کشور هستند، داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۰
حجامت را بدليل تجربه شخصي خود و آثار مثبتي كه بر سلامتي ام داشته و نيز بخاطر مراجعه به پزشكي كه در انجام اين كار همه اصول بهداشتي را رعايت مي كند، بسيار مفيد مي دانم. از اينها كه بگذريم انجام حجامت سفارش موكد پيامبر اكرم ( ص ) مي باشد. نه درد دارد و نه ( چنانچه به مكاني معتبر و پزشك ماهر مراجعه شود ) نگراني.
من هم مدتیست به فکر حجامت افتاده ام ولی بدلیل عدم معرفی مراکز مورد تایید وزارت بهداشت فعلا دست نگه داشته ام
با سلام
متاسفانه بعضی مسئولین در ایران نه تنها به حجامت و طب سنتی ازرزشی قائل نیستند حتی نمی خواهند تحقیق کوچکی هم در مورد حجامت انجام دهند تا اثرات فوق العاده آن را در پیشگیری و درمان بعضی بیماری ها ببینند. مثلا حدود 10 سال قبل در فیلم مستندی که تلویزیون پخش می کرد بیمارستانی را در فرانسه نشان می داد که در آنجا زالو های بهداشتی پرورش می دادند و عنوان می شد که از آنها برای درمان برخی از بیماری ها استفاده می شود. اینجانب حدود 12 سال است که هرساله حجامت انجام می دهم به طوری که قبل از حجامت هرسال یک جلد دفترچه درمانی اینجانب مصرف می شد و هم اکنون هر سال یک برگ هم شاید استفاده نمی نمایم. به نظر من از اثر حجامت مخصوصا در پیشگیری از بیماری ها حتی سرطان نباید غافل بود و باید تحقیقات بیشتری بر روی حجامت که توصیه های زیادی هم در روایات شده به عمل آورد.
با سلام، تا حدودي موافقم اما من فكر نمي كنم حجامت در ايران آنقدرها هم مظلوم باشد چون من خودم در اين دو ماه گذشته دوبار در مركز حجامت ايران حجامت كرده ام و با يك جستجوي چند دقيقه اي اينترنتي شما مي توانيد با مراكز مربوط ارتباط بر قرار نماييد و الحق كه اساتيد بسيار مجربي در زمينه طب سنتي و اسلامي و حجامت با اين مراكز همكاري دارند هر چند مراجع پزشكي دولتي همانطور كه اشاره شده اصلاً حمايتي كه نمي كنند هيچ بلكه مخالفت و حتي تبليغات منفي نيز مي كنند و در بيمارستانها و مراكز درماني دولتي كسي جرات صحبت از طب سنتي ندارد اما عليرغم همه اين كم لطفي ها طب سنتي ايراني - اسلامي روز به روز در ميان اقشار مختلف مردم مخصوصاًتحصيل كرده ها شناخته شده و محبوب تر مي شود.
من خودم آمریکا هستم. ولی مادرم که در اصهان است می گوید وقتی فشار خونش طوری مدتی زیاد می شود که لک هایی به پایش می زند و خون ریزی چشم و .. دارد، پزشکی کاملا بهداشتی برایش حجامت می کند و می گوید تا چند وقت تمام آن آثار و عوارض از بین رفته فشار خونش کاملا مناسب می شود. ان شاا.. کمی پزشکان مسلمان بیشتر از لحاظ علمی روی این موضوع کار کنند و به صورت علمی نتایج آن را منتشر کنند.
من از علاقمندان طب اسلامی و سنتی هستم
متخصصان طب اسلامی که در ایران خود ما هستند، متاسفانه در آنم سوی آبها شناخته شده تر هستند
جلسات سخنرانی ، شرکت در کنفرانس های مکرر تخصصی و هزاران استفاده دیگر از علم ایرانیان متخصص در این حوزه متاسفانه هر روزه در حال برگزاری است و لابد این بار نیز پس از مرگ سهراب به دنبال نوشدارو خواهیم گشت
برادر عزیز حجامت بسیار چیز خوبی است اما در زمان حضرت رسول (ص). برادرم آن زمان که سرنگ و انتقال خون و این حرفها نبوده که!!! به همین خاطر حضرت توصیه به حجامت فرمودند. اما حالا که از این خون میشود استفاده کرد چه بهتر که به جای حجامت ، از مراکز انتقال خون استفاده کنیم. ضمنا میدانیم که خون انسان در رگها یک سیکل بسته است ÷س خون کثیف و خون تمیز نداریم کل خون در رگها حرکت کرده و تسفیه میشود. پس تصور میکنم اینکه میگویند در حجامت خون کثیف خارج میشود خیلی عقلانی نیست.فکر میکنم که بهتر است با پیشرفت بشر ما نیز از احکام متعالی اسلام پیشرفته تر استفاده کنیم.
گفتني است كه اين تكنيك در کشورهاي غربي cupping نام دارد و بشدت بر روي أن سرمايه گذاري شده است بطوريكه بگفته يكي از پزشکان غربي اين روش درمان هشتاى درصد از بيماريهاست ضمنا با توجه به اينكه در حال حاضر مراكز حجامت از لوازم يكبار مصرف استفاده ميكنند نگراني از بابت بهداشتي وجوى ندارد
تفاوت خون وريد(اهدا شده) با خون حجامت:

در طرحي پژوهشي كه انجام شد، فاكتورهاي بيوشيمي موجود در خون وريدي(خون اهدا شده) را با خون حجامت، هم زمان مقايسه کرديم كه تفاوت هاي فاحشي مشاهده گرديد. طوري كه فقط ميزان كلسترول خون حجامت، 5/2 برابر بيشتر از خون وريد بود، بنابراين براي كاهش ميزان كلسترول خون، انجام حجامت بسيار مفيد است.

هم زمان سم موجود در خون حجامت را با سم خون وريدي مقايسه كرديم كه دريافتيم سم موجود در خون حجامت 23 برابر سم خون وريدي بود كه با توجه به فراواني مسموميت هاي غذايي، شيميايي، آلرژيك و تنفسي كه بر اثر پراكندگي سرب و آلاينده هاي ديگر در محيط هاي صنعتي و عمومي و شهرهاي بزرگ وجود دارد، حجامت براي مقابله با اين تهديدات جاني كافي است.
متاسفانه اگر شما بخواهید خون اهدا کنید ، به محض اینکه متوجه شوند در یک سال گذشته حجامت کرده اید . به شما اجازه اهدا خون نمی دهند ! چون ممکن است با حجامت ایدز یا هپاتیت گرفته باشید !
بنده یک پزشک متخصص هستم ودر دوره پزشکی عمومی نیز دوره حجامت وگواهی آنرا دریافت کرده ام.
فقط میخوام به هموطنان عزیز بگم که حجامت اصلا و ابدا مفید نبوده بلکه خطر انتقال خیلی از بیماریها مثل هپاتیت وایدز با حجامت خیلی بالاست.
علم طب علم روز است و در این عصر اطلاعات وپیشرفتهای علمی بخصوص پزشکی توسل به طب سنتی و حجامت نشانه نا آگاهی کامل به این پیشرفتهاست.
این موضوع را هم به عرض عزیزان صادقانه برسانم که در این کلاسهای حجامت نیز هیچیک از بحثها ریشه علمی نداشت.
انا هدیناه السبیل اما شاکرا اما کفورا
بنده به عنوان یک پزشک اعلام می کنم که حجامت هیچ تاثیر مثبت ثابت شده ای ندارد و بجای حجامت برید خون بدین اگر هم به حرفم شک دارید می توانید از متخصصین سوال کنید
انيجانب مدت زيادي است از اختلال متابوليكي و ازدياد اسيد اوريك رنج ميبرم . از پنج سال پيش كه اقدام به حجامت نمودم ديگر دچار حملات حاد التهابي نشده‌ام . يقين دارم حجامت موجب بهبودي من شده است .
در بین بیماران دیابتی، به غلط این تصور هست که حجامت داروی موثری است.
تاثیر مثبتی که دیده نشده برای درمان وکنترل دیابت، بلکه ایجاد زخم برای بیمار دیابتی که مشکل بهبود زخم و مستعد بودن برای عفونت را دارد، کار خطر ناکی محسوب می شود.
با اهدای خون، بهبود تغذیه و شیوه زندگی به حجامت احتیاج نیست.
و اسم آمریکا، آلمان و ... دلیل بستن چشم خود بر واقعیت های روشن علمی نیست.
گرایشات خاص و غیر معمول در همه جا و همه زمینه ها وجود دارد.
ولی زبان علم تنها زبانی است که همه جای دنیا اعتبار دارد.
یک پزشک
من شش ماه پیش که در ایران بودم از کمر حجامت کردم و خیلی برام جالب بود. اما پدرم که مسن نیز هست پس از حجاکت کمر و پا، کاملا از درد استخوان که همیشه از ان شاکی بود خلاص شد و شدیدا احساس راحتی می کنه(به گفته خودشون). جالب است بدانید داماد ما تقریبا ماهی یک بار حجامت می کند و به نوعی معتاد شده. البته برای اینکه تبلیغ جایی رو نکرده باشم فقط می گم که این حجامت را در شهر قم انجام دادیم. توصیه می کنم حتما در صورت تمایل حجامت کنید.
حجامت سبب تصفیه ی خون می شود.
بایستی وزارت بهداشت احساس مسولیت کرده و پاسخگو باشد
من كارمند يكي ا ادارات دولتي هستم. در اداره ما چند سالي است كه با همت بچه‌هاي بسيج سازمان انتقال خون براي گرفتن هديه با تشكيلات مخصوص خود به اداره مراجعه و در همانجا نسبت به معاينه افراد و سپس خون گرفتن از آنان اقدام مي‌نمايد. همين چند روز پيش كه تيم انتقال خون به اداره آمده بودند، من از پزشكي كه قبل از اهداي خون افراد را معاينه مي‌كند، در باره حجامت پرسيدم. ايشان گفت: كه ما حجامت را توصيه نمي‌كنيم و اخيرا در چند نقطه از جهان در اثر حجامت بيماري هپاتيت B به افراد عارض شده است. ايشان توضيحات تخصصي ديگري را نيز دادند. منجمله اينكه محل حجامت معمولاً در پشت كمر افراد است و با توجه به اينكه در آن نقطه سياهرگهاي قطوري وجود دارد و در زمان حجامت اين سياهرگها بريده و از آنها خون بيرون مي‌ايد و اين خون همواره سياه و كدر است، مردم به اشتباه فكر مي‌كنند كه اين خون سياه و زائد بدن است. در صورتيكه ما در بدن انسان هيچ خون زائدي نداريم. توصيه ايشان با توجه به پيشرفت علم پزشكي، همين اهداي خون به شرط نداشتن ضعف پس از آن است در فواصل سه تا شش ماه. از نظر منطقي فكر مي‌كنم حق با پزشك سازمان انتقال خون مي‌باشد. متشكرم
با توجه به نیاز خون در بعضی از استانهای شمالی بخاطر بیماران عزیز تالاسمی و دیگر استانهای کشور بنظر شما الویت برای زنده ماندن اهدای خون میباشد یا حجامت . زیرا با حجامت بر اساس تعریف who شخص نمیتواند تا یکسال خون اهدائ کند.
در جامعه اي كه بيماران نيازمند خون در روي تخت بيمارستان چشم انتظار خون من و شما هستند آيا اولويت با حجامت است يا اهدا خون؟
تا زمانی که موضوع حجامت در غرب مطرح نشود و آنجا مورد استقبال قرار نگیرد در ایران هیچکس به آن توجه نخواهد کر د
تا جایی که من میدانم در حال حاضر تنها مرکز معتبر حجامت در ایران "موسسه تحقیقات حجامت ایران" است که در خیابان فرصت شیرازی تهران قرار دارد. من هم مثل این هموطن خارج از کشور بسیار متاسفم که امر حجامت که مورد تایید و تاکید پیامبر اکرم و معصومین علیهم السلام بوده است تا جایی که در معراج پیامبر به وی و امت رسول توصیه شده است،اینقدر مورد بی توجهی و بی مهری مسئولان وزارت بهداشت ایران قرار دارد.
موضوع حجامت بصورت سالانه در كنفرانسي در استراليا مورد برسي قرار ميگيرد ضمنا بهترين مراكز حجامت در شهر يزد قرار دارند كه من با سفري به اين شهر تجربه خوبي در اين زمينه دارم
هدف از حجامت خونگيري و كم كردن حجم و سلولهاي خوني ميباشد كه در افراد با غلظت خون بالا مفيد و راه درماني است لذا حال كه روش سالم و بدون انتقال انواع بيماريها مثل ايدز و هپاتيت از راه خونگيري ميباشد ديگر نيازي به روشهاي سنتي كه ميتواند با عدم رعايت موارد ايمني موجب انتقال بيماريهاي گفته شده گردد احساس نميشود
با اين نظر كه گفته با خون دادن بجاي حجامت مي توان عمل كرد كاملاً مخالف هستم چرا كه اصلاً دو مقوله مجزا هستند. لطفاً در خصوص چيزي كه نمي دانيد به اين راحتي نظر ندهيد و حجامت كه اين همه سفارش ائمه را دارد زير سوال نبريد. تازه خوشبختانه دكتري در آمريكا اين امر را تجويز كرده مگر او نمي توانست بگويد برو خون بده!
بهتر است هم وطنان دو مقوله اهدای خون و حجامت را از هم تفکیک کنند. در این صورت مجبور نخواهند شد یکی از آن دو را انتخاب کنند. آثار جسمی و روحی این دو کاملا متفاوت است. من چند سالی است که در این زمینه تحقیق میکنم. حجامت برای سلامت عمومی بدن و برای درمان برخی بیماریها بسیار مفید است، اما هم وطنان نباید از خون دادن که یک هدیه معنوی به دیگران است خودداری کنند. خون دادن هم فواید مخصوص به خود را دارد اما اثراتش با حجامت فرق میکند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم