بازدید 1360
۲

حاج‌رضايي:امارات اثبات كرد فوتبال ندارد

کد خبر: ۴۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۲:۱۶ 13 March 2009
كارشناس فوتبال گفت: دور اول بازي‌هاي ليگ قهرمانان آسيا درس‌هاي بزرگي براي فوتبال ايران داشت.

امير حاج رضايي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: موضوع نخست اين بود كه يك بار ديگر در اين رقابت‌ها اثبات شد، امارات فوتبال ندارد و با وجود آنكه هنوز برخي بازيكنان ايراني شاغل در امارات اين موضوع را باور ندارند اما، شكست هر چهار نماينده‌ي اين تيم در ليگ قهرمانان نشان داد آنها به دليل نداشتن ظرفيت انساني تنها متكي به واردات بازيكنان آن هم با انگيزه‌هاي مالي هستند، هر چند كه در اين چند ساله هر بازيكن ايراني كه به ليگ امارات داديم، در مقابل شبح آن بازيكن را تحويل گرفتيم.

وي افزود: قصد كم ارزش ساختن پيروزي سپاهان و پرسپوليس مقابل نمايندگان امارات را ندارم اما، با توجه به ضعف حريفانشان چندان نمي‌توان در اين باره صحبت كرد.

حاج رضايي ادامه داد: اما، فوتبال عربستان نشان داد كه از نظر سخت افزاري پيشرفت فوق‌العاده‌اي داشته و صاحب فوتبال است. درباره صبا بايد بگويم كه فيروز كريمي بسيار حرفه‌اي رفتار كرد و وقتي يك تيم در بازي خارج از خانه در دقيقه 38 گل تساوي را دريافت مي‌كند و موفق مي‌شود كه 52 دقيقه نتيجه را آن هم مقابل تيمي چون الهلال حفظ كند بايد آن تيم را ستود.

وي با اشاره به بازي تيم‌هاي استقلال ايران و الاتحاد عربستان خاطرنشان كرد: تحليل بازي را از 15 دقيقه پاياني آغاز مي‌كنم، زماني كه آرش برهاني به ميدان آمد و گلزني كرد، در آن زمان تماشاگران به اين سمت و سو رفتند كه كادرفني به خوبي بازي را مديريت مي‌كند اما، تعويض‌هاي بعدي قلعه‌نويي همه را غافلگير كرد و در نهايت هم شكست استقلال رقم خورد.

وي افزود: من هم با تفكر سرمربي استقلال موافقم كه در 14 دقيقه مانده به پايان بازي بايد برتري يك بر صفر را حفظ كرد اما، حفظ نتيجه راه‌هاي زيادي دارد كه من به روش گزينش اين راه از سوي قلعه‌نويي انتقاد دارم. اول آن كه استقلال دو هافبك طراح و تاثيرگذار خود را كه مي‌توانستند آهنگ تيمي حريف را كندتر كنند از بازي بيرون آورد و همچنين مهاجم دونده‌اي چون اكبرپور را از زمين بيرون كشيد.

حاج‌رضايي تصريح كرد: اين تغيير سبب شد تا منطقه خطر تغيير كند و بازيكنان الاتحاد بدون دغدغه بازي را از منطقه كم خطر براي استقلال در درون زمين خود به منطقه‌ي پرخطر در پشت محوطه‌ي جريمه استقلال منتقل كنند. در واقع گل اول الاتحاد با توجه به فشار زياد آنها من را شگفت زده نكرد اما، مهم اينجا بود كه قلعه‌نويي در ادامه هم افكارش را تغيير نداد.

اين كارشناس فوتبال در ادامه به ايسنا گفت: در شرايطي كه كالدرون در 15 دقيقه پاياني با افكار خود اقدامات جديدي را انجام داد، قلعه‌نويي نيز ناخواسته به او كمك كرد. در واقع آخرين تعويض قلعه‌نويي و شيوه ي دفاعي او همان نتيجه‌ي بازي مقابل پرسپوليس يعني گل خوردن استقلال را در پي داشت و سوال اينجاست كه مربي با هوش و زيركي چون قلعه‌نويي چگونه اين اشتباه را مرتكب شد؟!

حاج رضايي افزود: مديريت يكي از شاخصه‌هاي اساسي مربيگري در يك مسابقه‌ي ورزشي است، بي‌ترديد در بازي بايرن مونيخ و اسپورتينگ ليسبون كه تيم بايرن در بازي رفت پنج گل زد و در بازي برگشت هم از حريف پيش است ديگر كلينزمن نيازي به مديريت بازي ندارد بلكه در بازي چون استقلال و الاتحاد كه دو قدرت غرب آسيا هستند بايد سرمربي تيم مديريتش را نشان دهد.

وي افزود: قلعه‌نويي بايد فيلم 15 دقيقه پاياني بازي با الاتحاد را بارها و بارها ببيند چون اين زمان همانند سكانس نهايي يك فيلم تاثير تعيين كننده‌اي براي او خواهد داشت.

حاج رضايي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود درباره رفتار مجتبي جباري در زمان تعويض خود نيز گفت: اين رفتار نشان داد كه به رغم برخي اظهارات هيچ دوستي و صميميتي ميان اين جمع وجود ندارد. جباري فراموش كرد كه بازيكن كنار خط همبازي و دوست صميمي اوست كه شايد حتي بيش از خانواده‌اش او را مي‌بيند. رفتار جباري نه از نظر فوتبالي و نه از نظر اجتماعي صحيح نبود.

وي افزود: متاسفانه در فوتبال ما تربيت جاي خود را به كنترل داده است اما، مسايل اتفاق افتاده نشان مي‌دهد كه كنترل فرآيند مثبتي نيست. متاسفانه اين اتفاق بارها در فوتبال ايران رخ داده اما، يك بازيكن نبايد فراموش كند كه كارمند باشگاهي است كه از آن پول مي‌گيرد و بايد تابع تصميمات باشد. در اين دوران با توجه به پيشرفت علم تصور مي‌كنم بازيكنان ايراني آن قدر بازي‌هاي خارجي را نگاه كرده و رفتار بازيكنان حرفه‌اي را ديده‌اند كه نخواهند چنين كاري انجام دهند. در حالي كه در فوتبال جهان بهترين بازيكنان در زمان تعويض با نفرات درون ميدان و داور مسابقه دست داده و اين كار را تا نشستن بر روي نيمكت انجام مي‌دهند. مشخص نيست بازيكني چون مجتبي جباري چه زماني مي‌خواهد اين مسايل را فرا بگيرد؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
20
20
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار