بازدید 71514
در سوگ چشمه آفتاب جماران؛

بي نام «خمينی» انقلاب ايران در هيچ کجاي دنيا شناخته شده نيست

گویی همين ديروز بود که فرمودند: «من به پشتيباني اين ملت دولت تعيين مي كنم.». راديو بي بي سي هنگام اعلام درگذشت امام (ره ) گفت: امروز مردي چشم از جهان فرو بست که با درگذشت او چشم هاي بسياري در جهان غرب آسوده خوابيد.
کد خبر: ۴۰۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۸ 04 June 2014
در سوگ چشمه آفتاب جمارانبیست و پنج سال از رحلت حضرت امام خمینی (ره) مى‌‏گذرد؛ از این روی، امروزه جهان اسلام و مردم ستمديده دنيا مخاطب اصلی مکتب، اندیشه و تفکر ایشان هستند و به همين دليل، در قرن حاضر انقلاب اسلامی ایران الگویی برای تحول ملت های جهان شده است.

* امام خمينى(ره)؛ رسول مهربانی ها بود و بس ...

به بیان روشن تر در دهه 1970 جهان شاهد ظهور بزرگ مردی به نام امام خمينى(ره) در ايران بود. بدون شک نام امام‏ خمینی (ره) با تاریخ معاصر جهان آمیخته شده، به گونه ای که این بزرگ مرد قرن احیاگر میراث عظیم اسلامی در جهان امروز است. به بیان دیگر و به تعبیر اندیشمند فرانسوی، میشل فوکو، امام ‏خمینی منادی معنویت و روحی جدید برای جهان بی ‏روح در عصر حاضر گردید.

بدینسان، پایداری، تلاش و مجاهدت خستگی‏ ناپذیر امام راحل در طول بیش از سه دهه میراث گرانبهایی را برای مسلمانان و شیفتگان وی و همچنین مردم ستمدیده دنیا بر جای گذارد و سنتی نو و مکتبی اصیل برای احیای ارزش ها و اصول اسلامی در جهان امروز ارائه کرد که امروزه الگوي براي مبارزات ملت‌هاي آزاده عليه استكبار جهاني شده است.

* بي نام خميني انقلاب ايران در هيچ کجاي دنيا شناخته شده نيست


بی گمان بي نام خميني انقلاب اسلامي ايران در هيچ کجاي دنيا شناخته شده نيست؛ اين جمله اي است که رهبر معظم انقلاب، حضرت آيت الله خامنه اي در توصيف نقش متمايز و بارز  امام خميني (ره) در رهبري انقلاب اسلامي ايران بيان کرده اند.

اين تعبير بي‌گمان گوياترين تعبير از پيوند عنصر رهبري با انقلابي است که به گفته بسياري از تحليلگران سياسي دنيا ماهيت، ويژگي ها و عملکرد آن با هيچ کدام از نمونه هاي مشابه آن در تاريخ تمدن بشري قابل مقايسه نيست.

از سویی، حال به نظر می آید، اکنون پس از سال هاي دراز، باز سالگرد رحلت حضرت امام خميني (ره) سر رسيد و مردم ايران و ملل جهان وداع با خميني کبير را به ياد مي آورند که امام خميني حکومت بر دلها و قلبها مي کرد، همه از جان و دل عاشق امام بودند و امام نيز عاشق خدا بود، عشق به خداوند و بنده مخلص او بودن افتخاري بزرگ براي امام به شمار مي رفت، بي توجه به همه جا و همه کس، فقط متوجه پروردگار بود، رضاي پروردگار هدف او بود.

* تمام تجسم خواست يک ملت در وجود امام راحل بود

شهيد مطهري در توصيف امام (ره ) مي گويد: چه بگويم از کسي که صحبت از او همه وجودم را به لرزه در مي آورد. خيلي کم مي شود که تمام تجسم خواست يک ملت در وجود يک مرد خلاصه شده باشد.

آري 25 سال از رحلت امام خمينى (ره) می گذرد، در حالى كه تحولات سياست هاى منطقه و جهان هنوز از رهنمودهاى ايشان تأثير می ‏پذيرد. امام راحل در ايران انقلاب کرد، اما پيروزى انقلاب اسلامی ايران و مؤلفه‏ هاى رفتارى امام خميني(ره)، از وى چهره اى فراملى ساخت.

به بیان دیگر، امام خميني در عصری ظهور کرد که الحاد و کفر جهانی پس از سیطره کامل بر مسلمانان قصد داشت، هویت آنان را مسخ، محو و نابود سازد و نام اسلام را از صفحه جغرافیای گیتی بزداید. امام (ره) در چنین وضع آشفته‏ ای به پا خواست و با قیام خود جلوه ‏ای از حیات راستین را برای امت اسلام و مردم ستمديده جهان به ارمغان آورد. به همین اعتبار، نهضت اسلامي به سرعت رو به پيش مي‏ رود و امت اسلام و مردم مظلوم دنيا در حال به دست آوردن عظمت و بزرگي از دست رفته خويش است.

* در سوگ خورشيد جماران

گویی همين ديروز بود که فرمودند: «من به پشتيباني اين ملت دولت تعيين مي كنم.». راديو بي بي سي هنگام اعلام درگذشت امام (ره ) گفت: امروز مردي چشم از جهان فرو بست که با درگذشت او چشم هاي بسياري در جهان غرب آسوده خوابيد.

راستي اين خميني کبير(ره) کيست که همه مردم جهان عاشقانه او را دوست دارند و چـه شعار زيبا و گـويايى در سالگرد رحلتـش انتخاب كرده بـودند كه «عشق به خمينـى عشق به همه خوبي هاست». آري، اين روزها همه مردم دنيا در سوگ خورشيد جماران سرود غم سر می دهند و براي تجديد بيعتي دوباره با امامشان راهي کوي دوست شده و براي رسيدن به حرم امام (ره) و تجديد پيمان با آرمان هاي انقلاب و راه اين بزرگ مرد تاريخ بشريت سر از پا نمي شناسند.

پي نوشت ها: صحیفه نور، مجله رشد و بیانات مقام معظم رهبری

* مطلب ارسالی موسی کاظم زاده به «نگاه شما»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل