بازدید 3678
آیت الله تسخیری تشریح کرد؛

شیعه هراسی و راهکار مقابله با فتنه

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور جهان اسلام، شیعه هراسی و ایران فوبیا را در چارچوب توطئه غرب به هدف اسلام هراسی دانست، و بر ضرورت ارتباط علمای امت اسلامی با یکدیگر جهت مقابله با فتنه انگیزی‌های طایفه‌ای دشمنان تأکید کرد.
کد خبر: ۴۰۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳ 01 June 2014

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور جهان اسلام، شیعه هراسی و ایران فوبیا را در چارچوب توطئه غرب به هدف اسلام هراسی دانست، و بر ضرورت ارتباط علمای امت اسلامی با یکدیگر جهت مقابله با فتنه انگیزی‌های طایفه‌ای دشمنان تأکید کرد.

به گزارش العالم، آیت الله "محمد علی تسخیری" گفت: وحدت اسلامی از مسائلی است که مقام معظم رهبری به آن اهتمام می‌ورزند، و در سخنانشان در سالروز مبعث پیامبر اسلام (ص) نیز بر آن تأکید کردند و فرمودند که هر کاری به هدف از هم پاشیدن امت صورت بگیرد، توطئه‌ای ضد مسلمانان و زمینه سازی برای نفوذ دشمن به شمار می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند که امت باید به دنبال دستیابی به عزت از جانب خداوند باشد؛ اما برخی که خود را منتسب به اسلام می نامند، به دنبال کسب عزت از خارج و سران استکبار و دشمنان امت اسلامی هستند؛ رهبری همچنین درباره بیداری اسلامی خاطرنشان کردند که این بیداری نعمتی از جانب خداوند برای امت است که با وجود توطئه‌های گسترده خودش بتواند در خود تغییر ایجاد کند.آیت الله تسخیری افزود: رهبری همچنین به مسأله شیعه هراسی و شیعه فوبیا یا ایران فوبیا اشاره کردند و فرمودند که این کارها برای خدمت به دشمن صهیونیستی است و امت با چالشهایی جهانی مواجه شده است، و بدون اتحاد نمی تواند با دشمن ستمگر مقابله کند.

* درک سطحی تکفیری‌ها از اسلام

آیت الله تسخیری اظهار داشت: مشکل تکفیری‌ها و افراطی‌ها سطح پایین تفکرات آنها است؛ آنها به نام عمل و دعوت به اسلام انسانها را می‌کشند و سر می‌برند و سرقت می‌کنند. مانند گروه بوکوحرام که در نیجریه چندین دختر را ربوده است.

وی ادامه داد: امت اسلامی به تفکر سطحی و احمقانه این افراد که از قرآن چیزی جز لفظ بدون معنا نمی‌دانند، مبتلا شده است.

آیت الله تسخیری تأکید کرد: باید امت را از خطر این گروه‌های تکفیری آگاه کرد؛ این گروه‌ها در حال فساد در زمین هستند.  امروزه بارزترین نمونه این گروه‌ها را در سوریه می‌بینیم، که عناصر آنها از مناطق مختلف دنیا با اموال غربی و دخالتهای استکباری و مزدوری برخی طرفهای منطقه در سوریه جمع شده و در حال ویران کردن این کشور هستند.

* اسلام هراسی و شیعه هراسی و ایران هراسی

آیت الله تسخیری توطئه شیعه هراسی، ایران هراسی و اسلام هراسی را روشی استکباری و قدیمی توصیف کرد و گفت: غرب هنگامی که با گسترش اسلام مواجه شد، اسلام فوبیا را آغاز کرد تا مردم دنیا را از گرایش به اسلام دور کند؛ همین مسأله را نیز در شیعه هراسی شاهد هستیم.

وی افزود: این توطئه‌ها از سوی استکبار جهانی به هدف ایجاد شکافها و اختلافات جغرافیایی، مذهبی و فکری بین امت اسلامی است.

آیت الله تسخیری گفت: تشیع، درک اسلامی اصیلی اهل بیت (ع) است که در آن ابعاد انسانی و اخلاق اسلامی تجلی یافته و دیدگاهی متمدنانه و عقلانی و آشکاری دارد .. تشیع تصویری شفاف و خالص از اسلام است ولی دشمن غربی و استکبار به دنبال ارائه تصویری ترسناک از تشیع است تا دنیای اسلام را از آن بترساند؛ به این هدف که در امت اسلامی شکاف مذهبی ایجاد کند.

وی ادامه داد: دشمن در همین راستا نیز در حال مطرح کردن ایران هراسی است.

آیت الله تسخیری تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اسلام تشکیل شد، و قانون اساسی این کشور کاملا از اسلام سرچشمه گرفته و به دنبال فراهم کردن شرایط زندگی در دوران معاصر بر اساس اسلام اصیل است.

* ایران مرکز بیداری اسلامی است

آیت الله تسخیری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران مرکز بیداری اسلامی است که این بیداری اسلامی امروزه هدیه ای الهی برای امت به شمار می‌آید و به مثابه خونی است که در رگهای امت اسلامی جریان یافته و سلامتی را به آن اهدا کرده است.

وی افزود: دشمنان به دنبال جدا کردن امت از جمهوری اسلامی ایران و عناصر بیداری اسلامی هستند، زیرا آنان می دانند که این امت در صورت بازیابی عافیت و سلامتی خود، همه توطئه‌های استکبار را از بین خواهد برد و همه روزنه‌ها را به روی نفوذ آنها خواهد بست.

* ایران فوبیا توطئه‌ای شکست خورده

آیت الله تسخیری، ایران فوبیا را توطئه ای خبیث توصیف کرد که حتی اگر توانسته باشد از طریق بوق های رسانه‌ای خودش را برساند، به دلیل مواجه شدن با بیداری امت و پافشاری آن بر تغییر، شکست خواهد خورد؛ چراکه امت اسلامی دیدگاهی عالی نسبت به ایران و دستاوردهای این کشور در زمینه‌های مختلف دارد.

آیت الله تسخیری از اندیشمندان و فرهیختگان مذاهب اسلامی خواست برای خدمت به اهداف اسلام، افراد نادان را هدایت کرده و سرجای خود بنشانند؛ چرا که تحرکات این افراد با اراده طرفهای خارجی وابسته به استبکار جهانی صورت می گیرد؛ و این افراد فتواهایی را می دهند که به هدف حمایت از "اسرائیل" و ایجاد شکاف در امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه تکفیر در اسلام پذیرفتنی نیست، خاطرنشان کرد: تلاشها و ابتکارهایی خالصانه و خیرخواهانه برای دعوت به اتحاد و مقابله با تکفیر و تفرقه افکنی صورت گرفته است.

آیت الله تسخیری افزود: نشست ویژه مکه مکرمه طرحی 20 ساله را برای همه کشورهای اسلامی با کمک علما ارائه کرد که هدف از آن اتحاد، تقریب، مقابله با تکفیر و به رسمیت شناختن همه مذاهب اسلامی است.

* توافق عاقلان درباره مقابله با تکفیر

آیت الله تسخیری اظهار داشت: نوعی بحران در روابط ایران و عربستان سعودی وجود دارد و تلاشهایی نیز در جهت تیره کردن فضا و ایجاد نفرت و درگیری دو طرف در جریان است؛ ولی در مقابل نیز تماسهایی خوب بین علمای مخلص در ایران و عربستان و الازهر وجود دارد زیرا علمای آگاه و بیدار می دانند که اسلام با همه این مسائل مخالف است.

وی تأکید کرد: سطح روابط بین علما به ویژه در برهه اخیر کم است، و مواضع متفاوتی در خصوص مسأله سوریه که زاییده استعمار و به هدف فتنه انگیزی بین مسلمانان است، وجود دارد؛ ولی این مسأله گذرا است.

آیت الله تسخیری ادامه داد: پس از شکست رژیم صهیونیستی در مقابل حزب الله در سال 2006 جبهه استعمار وابسته به اسرائیل به اقدامات تحریک آمیز طایفه‌ای و تحریک ضد حزب الله دست زد تا آتش فتنه طایفه‌ای را بر افروزد.

آیت الله تسخیری خاطرنشان کرد: علما باید خودشان با یکدیگر در ارتباط باشند و پس از آن با سیاستمداران ارتباط برقرار کنند تا مسؤولان را درباره واقعیتهای کنونی و ضرورت رهایی از آنها راهنمایی و ارشاد کنند؛ و امت را به وضعیت دوستی و محبت و انسجام اسلامی مطلوب بازگردانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست