بازدید 24829

سی سال آینده از عمه و خاله خبری نیست

رئیس اداره ثبت احوال فردوس گفت: در صورت ادامه رشد جمعیت فعلی تا 30 سال آینده از عمه، خاله و عمو خبری نیست.
کد خبر: ۴۰۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹ 31 May 2014
رئیس اداره ثبت احوال فردوس گفت: در صورت ادامه رشد جمعیت فعلی تا 30 سال آینده از عمه، خاله و عمو خبری نیست.

علیرضا عابدین‌زاده امروز در گفت‌وگو با فارس در فردوس اظهار کرد: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب، امروز برخورداری از جمعیت جوان، بانشاط، تحصیلکرده و باسواد یکى از عوامل مهم پیشرفت کشور است که کارگزاران نظام باید به موضوع افزایش جمعیت توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: امروز به دلایل مختلف از جمله مشغله‌ کاری والدین، مشکلات اقتصادی و نیز ترس از آینده بیشتر والدین به سمت و سوی تک فرزندی و یا دو فرزندی پیش می‌روند که این موضوع روند افزایش جمعیت کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس اداره ثبت احوال فردوس تصریح کرد: در صورتی که رشد جمعیت فعلی کشور به همین منوال پیش برود باید بدانیم در 30 سال آینده از عمه، خاله و عمو خبری نیست که این مسئله علاوه بر کاهش جمعیت کشور، سبب کاهش مهر و محبت و روابط عاطفی در بین خانواده‌ها نیز می‌شود.

عابدین‌زاده، سیاست‌های جدید دولت در ارتباط با تشویق مردم برای افزایش جمعیت را مطلوب دانست و یاد‌آور شد: حذف مخارج بیمارستان، رایگان کردن زایمان‌های طبیعی، حذف زیرمیزی پزشکان و افزایش تعداد بیمه‌شدگان تحت تکفل سرپرست خانواده از راهکارهای موثر دولت برای تشویق مردم به بچه‌دار شدن است.

صدور کارت هوشمند ملی در فردوس

وی گفت: سازمان ثبت احوال به عنوان مرجع امور هویتی کشور در نظر دارد تا طی یک طرح برنامه‌ریزی حساب‌شده، کارت هوشمند ملی را جایگزین کارت‌های شناسایی فعلی کند.

رئیس اداره ثبت احوال فردوس، افزود: علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملی، کارت‌های جدید به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی، این فرصت را فراهم می‌کند تا افراد به شیوه‌ای امن وارد فضای دیجیتال شوند.

عابدین‌زاده، تصریح کرد: کارت هوشمند ملی به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی می‌تواند سبب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ها شود و علاوه بر این نقش بسزایی در پویایی اقتصادی داشته باشد.

وی یادآور شد: افرادی که تاکنون کارت ملی نداشته و یا اینکه تازه به سن 15 سال رسیده‌اند می‌توانند پس از عکس‌دار کردن شناسنامه خود نسبت به دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

رئیس اداره ثبت احوال فردوس گفت: تاکنون کشورهای مختلفی از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای خاور دور، اقدام به اجرای طرح صدور کارت هوشمند ملی کرده‌اند که در این ارتباط کشورهای آسیایی نظیر مالزی، سنگاپور و هنگ‌کنگ پیشرو بوده و شهروندان این کشورها از خدمات متعدد کارت‌های هوشمند ملی استفاده می‌کنند.

عابدین‌زاده افزود: اگرچه استفاده از کارت هوشمند ملی در کشورهای مختلف بر اساس نیاز و امکانات موجود، کاربردهای متفاوتی دارد ولی امکان شناسایی و تصدیق هویت افراد به صورت دیجیتال از مهم‌ترین کارکردهای این کارت‌ها است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۱۴
انتشار یافته: ۶۲
بهتر. از اینا که ما خیری ندیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
عمه من اینقدر حسود بود و چون ما 3 تا پسر بودیم او هم پسر میخواست به همین خاطر 7 تا دختر زایید تا 8 تمی پسر شد که اون هم یک لات چاوقو کش شد و بعد با اینکه پدرم حتا خرج جهاز دخترش را هم میداد میان عمو من را که با پدرم سالهای سال کار میکردند بد کرد و عمو من را علیه پدرم کرد. خاله های من هم ارث مادرم که حداقل 1میلیارد میشود بالا کشیده اند و میگویند ما این پول را به یتیم خانه میدهیم ولی به شما نمیدهیم. حالا خاله و عمه نداشتم بهتر نبود؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
ولی من از خانواده و فامیل خیلی خیر دیدم.
آدم بدون خانواده به یه موجود بی احساس و ماشین تبدیل میشه.
خوش به حال سی سال بعدی ها!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
بدا به حالشون اگر اینطور باشه ولی من فکر میکنم اینطوری ها هم نیست.
ما یه خورده تو تحلیل مسائل دچار غلو میشیم.
وقتی امکانات نیست تا بچمو اونجور که دلم میخواد بزرگ کنم غصه نداشتن عمه و خالشو بخورم؟
تابي جون تواين شرايط اقتصادي اگه خانواده اي شكل بگيره وپابرجا بمونه حتي با داشتن يك فرزند ! خودش از عجائب خلقت است ديگه به فكر دايي وخاله بودن توقع زيادي است!
از خيلي چيزهاي ديگه هم خبري نيست!!! لطفا اونارو هم جدي بگيريد!!!
البته اگر منجر به نداشتن خواهر شوهر بشه خیلی هم بد نیست!!!!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
میترسم شوهر هم برا خانوما پیدا نشه!
همین الانم
اینقده گرفتاریم که از خواهر و برادر بیخبریم
چه رسد به عمه و خاله
دلت خوشه آقا
با وجود اين همه مشكلات كه حتي حق اولاد به فرزند سوم نيز داده نمي شود . و از خيلي از مزاياي اجتماعي محروم است ولي ازسربازي محروم نيست. جاي تعجب نيست!؟
ما كه سالي يكبار اينارو ميبينيم بود و نبودشون چه فرقي داره ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
خب اشتباه می کنی سالی یه بار می بینی شون! بیشتر بهشون سر بزن.
مگه مسلمون نیستی؟ مگه به صله رحم اعتقاد نداری؟!
مگه الان خاله ها و عمه ها و عمو ها چه تاجي به سر ما دارن ميزارن كه حالا وقتي كه 30 سال ديگه نباشن؟؟؟؟؟؟
دایی چطور؟ علی دایی را نمیگم.دایجون را میگم
داشتن عمه و خاله مهم نيست بلكه تامين منافع فرزندان ملت مهم است فرزندي كه براي تامين مايحتاجش دائم سرش به سطل هاي زباله باشد افتخاري براي يك كشور محسوب نمي شود فرزند كمتر زندگي بهتر ( البته بنده با دو فرزند موافقم نه بيشتر)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
افراط و تفریط هر دوش بده!
حالا کسی نمیگه ما ده تا بچه داشته باشیم ولی سه چهار تا بچه داشتن خیلی زیاد نیست.
منافع بچه فقط شکم بچه نیست، بچه باید از داشتن نعمت خواهر و برادر و فامیل هم برخوردار باشه.
بچه ای که تپل باشه و همه چیش فراهم باشه ولی هیچ احساسی نداشته باشه با ماشین فرقی نمی کنه.
وقتی به کارمندا میگفتین حق اولاد به 2 بچه بشتر نمیدیم و .... چه انتظاری از بچه دار شدن خانواده ها دارید
شرایط بچه دار شدن :
1- تورم رو بردارید
2- وضع مردم عالی بشه (درآمد بره بالا)
3- وضعیت بهداشت وسلامت خانواده ها عالی بشه
4- امکانات آموزشی ورفاهی برای خانواده فراهم بشه
5-وضعیت مسکن خانواده ها فراهم بشه .
و ........... شاید به افزایش جمعیت برسید !
بااين وضعيت اقتصادي وبيكاري جوانان نبودن كار درجامع وهزاران مشكلات در پيش پاي جوانان جهت ازداوج مسلما در آينده عمه وخاله ودايي وعموي وجودنخواهدبود جوان ها تو ازدواج شان ماندند چه برسد بچه دار هم بشوند مطمئن باشيد وضع مملكت به اين منوال پيش برود ازداوجي نيز نخواهد بود هيچ ادم عاقلي با اين وضعيت بد اقتصادي خودش را در منجلاب گرفتار نمي كند هم خودش وهم دختر مردم وهم بچه اي كه قرار است به دنيا بيايد بدبخت نمي كند اميدواريم مسئولين فقط شعار ندهند به فكر جوان ها باشند وشرايط را براي جوان ها مسائدبكنند ولي متاسفانه تا الان فقط شعار حمايت از جوانان بوده جزاينكه سنگ جلوي پاي آنها انداختتند ومشكلات براي آنها درست كردند هيچ كاري نكردند
حالا عمه و خاله و عمو و دایی همچین تحفه هم نیستند.
خوب خبري نباشه. يه دوست خوب عوضش پيدا كن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
به نظرت حیوون خونگی چطوره؟
آخه عزیز من، دوست یه چیزه خانواده یه چیز دیگه است!
آدم بی خانواده بی هویته.
خدايا شكر 30 سال ديگه از دعوا بين خواهر و برادر خبري نيست تا 40 سال بعد از فوت يكيشون با هم اشتي كنند البته سر قبر متوفي
بهتر
جه نيازي است به عمه و خاله؟
نان و آب واجب تره يا عمه و خاله
مگر الان عمو وعمه و دائی و خاله به مفهوم قدیم ان بجز و جود فیزیکی وجود دارد!!! مگر اینان با توجه به مشکلات اقتصادی فراوان توان انجام وظائف عمو عمه دائی خاله ای خود را دارند!!!
بهتر .... ما که جز دردسر وخون دل چیزی ازشون ندیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
حرف دلمو زدی واااااااااااالا
من یکی که از برادر نفعی ندیدم غیر از اذیت وآزار -بچه های من عمو را میخوان چکار !!!!!
من که تقریبا 20 ساله که عمه مو ندیدم، با خالمم کلا قطع رابطه ایم چون ضربات جبران ناپذیری به زندگیمون زده، همون بهتر که هیچکدومشون نباشن
در آن زمان از برادر و خواهر هم خبري نخواهد بود .
مسئولین اگه واقعا نگران این مشکل هستن به مشکلات مردم و خصوصا جوان ها توجه کنن و مشکلات جامعه را حل کنند . با شعار و نصیحت چیزی درست نمیشه .
عمه خواله، عم و و دائی تا بحال چکار کرده اند به ما که بعد از این بکنند . مملکت به جائی رسیده که آدم خودش را هم فراموش میکنه تا برسه از عمه خاله و دائی و عم . حالتون انگار ی خوشه ها .
این همه نظر منفی در مورد عمو عمه خاله و دایی ؟!!! از کجا ناشی میشه؟ واقعاً باید بررسی شه. من که واقعاً از طرز تفکر هموطنانم متأسف شدم.
واقعا نمیدانید مشکل مردم که نمی خواهند 4 تا فرزند داشته باشند کجاست؟
اگر اينجوريه خوشبختانه حدودا 70 تا 80 سال ديگر از پدر بزرگ و مادر بزرگ هم خبري نيست . و كلا كشور ايران يك تا يك و نيم قرن ديگر از سكنه خالي خواهد شد . تا آن زمان هم منابع زيرزميني صفر خواهد شد . اينجوري خوبه
اگه راستش را بخواهيد من از 30سال پيش هيچكدام ازاين عناوين عمه،خاله دايي و عمو را نداشتم شكر خدا هميشه هم راحت بوده و هستم .الحمد الله
عمع وخاله ودایی خوبند که بچه ها داشته باشند ولی وقتی خرج خود بچه رو نتونی بدی چکار باید بکنی ؟
والا زمان ما كه مي گفتن ما پسر عمو و پسرخاله ي بابامون هم فاميل حساب مي كرديم ولي زمان ما ديبگه نبود. براي زمان بعدي ها هم بعضي فاميلا نباشن خب مگه چي ميشه؟ عمه عمو براي بچه هاي دبستاني يه بعدش كه خبري نسيت؟ دولت براي مدارس دولتي تو كاراش مونده و وضع دانشگاهها داره روز به روز خراتب مي شه براي چي فرزند بيشتر‌؟ كه پدر نتونه فكر كنه حتي لحظه اي؟! همون دو تا از سر همه زياديه. مشكلات اقتصادي باعث از هم گسيختگي شده بين فاميلها.
پدر از حال فرزند وبالعکس چقدر باخبر است تا به عمه وخاله ودایی و....اینها برسد چه رسد به سی سال اینده
تجب آور است كه همه از داشتن بچه بيزار و دائم در خبرها گفته مي‌شود جوانها ازدواج نمي‌كنند و يا اگر ازدواج هم بكنند فرزند نمي‌خواهند. پس اين يك و نيم ميليون متولدين سالانه از كجا مي‌آيند.هيچ كشور تا زماني كه رشد جمعيت خود را متوقف نكند امكان پيشرفت وجود ندارد. اگر غربي مي‌دانستند ايران موفقيت نسبي در كنترل جمعيت بدست مي‌آورد. تشويق به افزايش جمعيت مي‌كردند. تا مملكت هميشه مشكل داشته باشد.
لطفا اسم نسبت هایی که می مانند را هم ذکر کنید با تشکر
ریشه وبنیان خانواده درجه یک لرزان است از چی صحبت میکنید
فکر می کردم من فقط از دست داییهام شاکیم، نگو ملت دل پری از دست دایی، عمو، خاله، عمه و حتی خواهر و برادر دارند.
ولي من يك عموي مهربان ميشناسم كه بعداز مرگ برادرش به فكر بچه هايش بود والان اون بجه ها واقعا اين عمو را دوست دارن ولي ميدونم كه از اون آدمهاي ناياب در اين دنياست
با سلام ؛ البته كه داشتن فرزند 4 يا 5 خيلي خوبه و دولت داره در اين مورد تبليغات ميكنه همه دوست دارند پر فاميل باشند در صورتي كه شرايط رئ داشته باشند . ولي چه فايده كه الان دوره زمونه اي شده كه اكثريت شرايطش رو ندارن - مادري كه نمي تونه فرزندش رو اسلامي تربت كنه و سر از مراكز پارتي در مياره چه كاري هست كه چند تا بياره و توي جامعه ول بده - كه باعث فساد جامعه بشه - يا پدري كه نمي تونه خرج يك فرزندش رو تامين كنه چه كاري هست كه بيشتر فرزند بياره - دل خوش داري ها تابناك
آخه اين اروپايي ها كدوم نسخه شون براي ما درمون بوده!
اشکال نداره عوضش همین 60 متر خونه بین دوتا بچه تقصیم میشه نه بین ده تا دعوابشه بعد به گورمن بجای فاتحه فحش بدن تازه این دنیا چه کلی به سرمازد چند تا بچه دیکر هم بدبخت کنیی داییو خاله بخوره تو سرمون ما از پدر مادر وخواهر برادر بجز مزاحمت چه دیدیم تا بچهامون ببینند پولدارا باید ناراحت باشن نه بدبختا تازه زن گوسفند نیست که هرسال بزاد
ما یک فرزند داریم و هیچوقت به فکر فرزند دوم نخواهیم افتاد . باز ما که خوبه پسر عموم و خانمش اصلا بچه نمیخوان 13 ساله ازدواج کردند و میگن اینطوری زندگی برامون راحتتره .
بنده حساب کردم با این درآمدی که دارم انشاء ا... اگر خونه قیمتش بالا نره حدود 50 سال دیگه میتونم یک خونه 80 متری بخرم .
وقتی نخبه های کشور رو فراری میدهیم
وقتی با تبلیغات نادرست زمینه رشد جمعیت عده ای رو فراهم میکنیم که اولا به دلیل عدم دسترسی به آموزش کافی و عدم برخورداری از تحصیلات مناسب توان تربینسل بعدی را ندارند و ثانیا به دلیل کمبود های مالی تغذیه و سلامت جسم و روح فرزندانشان را نمی توانند تامین کنند
وقتی کسانی چند فرزند می آورند که اغلب یا ضریب هوشی بالایی ندارند و یا حداقل به دلیل مشکلات و کمبود ها در زندگی نسل بعدی با افت ضریب هوشی مواجه خواهیم شد
وقتی انها را میدانیم و بر طبل افزایش جمعیت به هر طریق میکوبیم باید بگوییم : احسنت!
مطمئن باشید هم خاله خواهیم داشت و عمه و عمو و دایی
فقط دیگر دانایی ودرایت و عقل و هوش نایاب خواهد شد
ای کاش همین الان هم خبری از عمه وخاله نبود.
وقتی که پول نداری نان شب خانه را تامین کنی .حرف از بچه میزنی .اول کار بعد درامد بعد رفاه وووو در اخر بجه.چقدر انرزی میگذارید .این مسئله نه تحقیق میخواهد ونه.....برو بیکاری را درمان کن
تابناک عزیز
این موضوع فقط به عدم تمایل زوج ها به چند فرزندی نیست . متاسفانه در کشور ما ناباروری به یک بحران تبدیل شده که البته به دلایلی پنهان نگه داشته شده ... لطفا سری به مطب پزشکان متخصص ناباروزی بزنید ویا خیلی ساده به واحد تزریقات مراکز درمانی مراجعه کنید و آماری بگیرید از تزریق داروهای درمان ناباروری ...از هزینه های سنگین درمان هم که چیزی نگویم بهتر است...واقعا جا دارد گزارشی دقیق از این موضوع تهیه کنید ...
بهتر ...اصلا وجودشون مایه ی خیر نیست

سی سال بعد اختلافات فامیلی هم نیست

بله اینجور ملتی هستیم ما...
چرا همه فقط به خورد و خوراکشان فکر می کنند نه وضعیت اجتماع و دین و خانواده و صیانت از کشور و آیینمون.
اینجوری نیست عزیزان. بلکه " ان تنصرو الله ینصرکم"
سی-چهل سال دیگه رو تصور کنید: افراد جامعه اکثرا تنها بدون خواهر و برادر با بار سنگین پدر و مادری پیر و از کارافتاده. نظام خانواده ها از هم پاشیده و فامیلیت و قوم و خویشی نابود شده. آیا این آینده ای ست که برای بچه هامون میخواهیم؟
با حقوق زیر یک ملیون همین الانش پسرم منو خیلی کم میبینه یا وقتی میبینه خسته و پرازاسترس و فشار اقتصادی میبینه ! شما برای مشکلات پدر و مادر بچه های معصوم جامعه فکری کنید عمو و خاله و عمه و دایی پیشکشتون .........................
وجود فامیل لازمه ولی قبلش باید شرایط زندگی در حد نرمال باشه .بعد فامیلم خوبه من که خاطرات خیلی خوبی دارم از دورانی که با پسر عمو پسر عمه .و....... همبازی بودیم الانم خیلی خوبه دور هم که هستیم خوش میگزره کلا زندگی باید کرد قبول دارم شرایط اصلا خوب که نه از افتضاحم بدتره ولی زندگی کنین چاره ای نیست.
ایا برای ما کیفیت مهم هست یا کمیت ... درست است که نبود خاله .و عمه و دایی و ... غم انگیز است ولی وقتی فقر و فلاکت و بیکاری نسل جوان را مردم با پوست و گوشت و استخوان لمس می کنند ایا واقعا وجود انها مورد لطف است بیاییم واقع بین باشیم
عمه و خاله و عمو چینی میاید به بازار!!!!!!!!
من که انشالا اگه خدا بخواد تصمیم دارم چهار تا بچه داشته باشم.
زندگی هرچقدر رفاه داشته باشه ولی روابط خانوادگی نباشه هیچ ارزشی نداره.
آدم کمتر بخوره ولی شیرینی زندگی رو در برقراری ارتباط با فامیل حس کنه خیلی قشنگ تره.
واقعا برای کسانی که به سمت فردیت پیش می روند متاسفم.
باور کنید اشتباه می کنید.
خوش باشید و غم دنیا رو نخورید. باور کنیم که دنیا خیلی زود تموم میشه و می فهمیم که خیلی از غصه های که خوردیم بیخودی بود و کلاه سرمون رفته.
آدم وقتی برخی کامنت ها رو می خونه متاسف میشه!
یعنی واقعا این کامنت دهنده ها هیچ علاقه ای به خانواده و فامیل ندارن؟!
واقعا برای شما متاسفم.
یکی از شیرینی ها زندگی همین ارتباطات خانوادگی و فامیلیه و با هیچی نمیشه عوض کرد.
آدم یه چایی با فامیل و خانواده می خوره شرف داره با هزار جور غذای رنگی که تنهایی می خوره!
این دوستان (البته هیچ علاقه ای با دوستی با این افراد ندارم) یه خورده زیادی قاطی خورد و خوراک و کار و مشغولیات شدند و اصلا زندگی کردن رو یادشون رفته!
والا من هم مثل خیلیا یه در آمد معمولی دارم اما همیشه به این فکر کردم که زندگی باید روال خودشو طی کنه و نمی شه با پاک کردن صورت مسئله به زندگی ایدآل رسید من بچه دومم به نام پارسا به دنیا اومد ...باور کنید به زندگیم روح تازه ای داده ..الان 8 ماهشه و قبول دارم هزینمو با برده اما لذتش بیش از این حرفاست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار