بازدید 4220

نگرانی کاخ‌سفيد از طرفداران روسیه در اوکراین

ما نگران دسترسی جدایی طلبان به تسلیحات پیشرفته و دیگر کمک ها از خارج هستیم.
کد خبر: ۴۰۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴ 30 May 2014
پس از آن که مخالفان دولت اوکراین با تیراندازی به یک بالگرد، 12 سرباز اوکراینی سرنشین این بالگرد را در روز پنجشنبه کشتند کاخ سفید در خصوص دسترسی مخالفان طرفدار روسیه در اوکراین به سلاح های پیشرفته ابراز نگرانی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت کاخ سفید، سخنگوی کاخ سفید در گفت‌وگویی مطبوعاتی با بیان این که این کشور از دسترسی مخالفان طرفدار روسیه به سلاح های پیشرفته بسیار نگران است گفت ما در خصوص چگونگی دسترسی آنها به این سلاح ها اطلاعات مشخصی نداریم اما بیم آن می رود که این سلاح ها از خارج از کشور برای مخالفان تهیه شود.

وی در ادامه اعلام کرد به نظر می رسد روسیه برای مخالفان دولت اوکراین سلاح های پیشرفته تهیه می کند. این در حالی است که مسکو هر گونه اتهام را در این زمینه رد کرده است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین با اشاره به بازداشت چهار ناظر سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر اسلاویانسک، خواستار آزادی هر چه سریعتر این افراد شد. وی همچنین از روسیه خواست با استفاده از نفوذ خود در منطقه، زمینه آزادی این چهار ناظر سازمان امنیت و همکاری اروپا را فراهم کند.

رسانه های اوکراینی حضور نیروهای چچنی را در دونتسک تایید کرده اند اما رییس چچن روز چهارشنبه حضور این نیروها را در کنار مخالفان اوکراینی طرفدار روسیه رد کرد.

سخنگوی کاخ سفید همچنین از جدایی طلبان اوکراین خواست ناظران بین المللی را آزاد کنند.
 
جی کارنی درباره گزارش مشکلات کهنه سربازان آمریکایی گفت: همانطور که رئیس جمهور گفته است ما بر روی ریشه و همه مشکل متمرکز شدیم. ما می توانیم از کهنه سربازان آنطور که شایسته آنها است و آنها نیاز دارند، مراقبت کنیم. همانطور که رئیس جمهور هفته گذشته گفت، وزارت امور کهنه سربازان نباید منتظر تحقیق باشد بلکه باید اقداماتی را برای بهبود مراقبت از کهنه سربازان انجام دهد. آنها از اوایل این هفته تلاش های خود را برای اطمینان از دسترسی به موقع کهنه سربازان به مراقبت(پزشکی) دو برابر کردند. این کافی نیست اما حرکت در مسیر درست است.

سخنگوی کاخ سفید گفت: رئیس جمهور امریکا معتقد است اریک شینسکی (وزیر امور کهنه سربازان آمریکا ) در حال خدمت به کشور است چرا که او خود سرباز بود. رئیس جمهور معتقد است او به کهنه سربازان متعهد است. رئیس جمهور منتظر گزارش تحقیقات است و معتقد است زمانی که همه حقایق مشخص شود،باید مسئولیت پذیری نیز باشد.

جی کارنی گفت: ما تعهد اخلاقی داریم تا کره زمین را آلوده و آسیب خورده به کودکانمان تحویل ندهیم. به علت تغییر اوضاع آب و هوایی در این چند دهه میزان آسم در آمریکا بیش از دو برابر شده است. همچنین خشکسالی که می تواند موجب بحران غذایی شود، بیشتر شده است. اکنون زمان اقدام است. ما با حرکت به سمت انرژی پاک و بهبود بهینه سازی سوخت خودروها پیشرفت هایی داشتیم.

سخنگوی کاخ سفید درباره اوضاع اوکراین گفت: ما نگران دسترسی جدایی طلبان به تسلیحات پیشرفته و دیگر کمک ها از خارج هستیم. همچنین نگران ناظران بین المللی هستیم که در اسلاویانسک در دست جدایی طلبان هستند. بازداشت ناظران غیرقابل قبول است و آنها باید هرچه زودتر آزاد شوند. ما از روسیه می خواهیم از نفوذ خود بر این گروه‌ها استفاده کند تا ناظران آزاد شوند و در روند سیاسی مشارکت کنند. روندی که بیشتر مردم اوکراین با شرکت در انتخابات در آن مشارکت کردند و این روند باید در صندوق آرا و همچنین گفتگوها ادامه یابد تا کشور به سمت جلو حرکت کند و اقتصاد خود را تثبیت کند و آینده ای بهتر برای مردم اوکراین فراهم آورد.

وی گفت:  آمریکا به همکاری با مردم اوکراین و رئیس جمهور منتخب ادامه می دهد تا از تلاش های آنها برای تعیین آینده خود حمایت کند. آمریکا به حاکمیت مستقل و تمامیت ارضی اوکراین احترام می گذارد. ما اشغالگری روسیه و تلاش ها برای الحاق کریمه را رد و محکوم می کنیم.

همچنین متعهد به همکاری با اوکراین و یافتن راه حل مسالمت آمیز برای این درگیری هستیم.

ما و شرکای بین المللی ما از نزدیک انتخابات اوکراین را زیر نظر داشتیم. اکثریت مردم اوکراین توانستند در یک انتخابات آزاد و عادلانه شرکت کنند و این تحول بسیار مثبتی است. رئیس جمهور آمریکا همچنان که می دانید با پوروشنکو رئیس جمهور منتخب اوکراین صحبت کرده است و بدنبال همکاری با وی است.

آمریکا از خواسته مردم اوکراین برای ساخت آینده خود حمایت می کند.

وی گفت: ما و شرکای ما بسیار بر توان اوکراین برای برگزاری انتخابات تاکید کردیم و اکثریت مردم اوکراین توانستند در این انتخابات شرکت کنند. ما بسیار نگران بودیم که جدایی طلبان با حمایت روسیه به صورت مستقیم یا غیرمستقیم این انتخابات را برهم زنند. بنابراین برگزاری انتخابات تحول بسیار مثبتی بود.

جی کارنی همچنین گفت: در موضع ما درباره اسنودن تغییری به وجود نیامده است. اسنودن متهم به افشای اطلاعات محرمانه است و با محاکمه جنایی در این کشور روبرو است. وی باید به محض امکان به آمریکا بازگردد تا محاکمه شود. وی در مصاحبه خود ابراز امیدواری کرد بتواند به امریکا بازگردد.

به نظر دولت آمریکا کاری که اسنودن انجام داد،نقض قانون و جرم بزرگی بود. به گفته بسیاری از مقامات ارشد امنیت ملی ،اظهارات اسنودن به امنیت ملی ما ضربه زد و ورود دشمنان ما و تروریست ها را آسانتر کرد. افشای بدون مجوز اطلاعات محرمانه تلاش های امریکا و متحدان ما را برای شناسایی و خنثی کردن فعالیت های دشمنان از جمله تروریست ها سخت تر کرد.

سخنگوی کاخ سفید گفت: القاعده و گروه های وابسته با اظهارات اسنودن تاکتیک خود را تغییر دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی