بازدید 26555

پشت پرده تغییر استاندار البرز

برکناری یک استاندار از سوی دولت و انتخاب جایگزین برای وی در حالی که چند ماه بیشتر از فعالیت وی نگذشته است، شاید برای خیلی ها جای سئوال بود تا ببینند، دلیل این برکناری چه بوده است.
کد خبر: ۴۰۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱ 28 May 2014
در حالی که کمتر از 8 ماه از آغاز فعالیت دولت یازدهم می گذرد، روز یکشنبه در جلسه دولت تصمیم بر کنار گذاشتن طاهری از استانداری البرز و انتخاب یک جانشین برای وی شد.

به گزارش اعتدال، برکناری یک استاندار از سوی دولت و انتخاب جایگزین برای وی در حالی که چند ماه بیشتر از فعالیت وی نگذشته است، شاید برای خیلی ها جای سئوال بود تا ببینند، دلیل این برکناری چه بوده است.

اگرچه حسینعلی امیری، قائم‌مقام وزیر کشور در گفت‌وگویی عنوان کرده بود که وزارت کشور در ارزیابی‌هایی که داشت به این نتیجه رسید که سیدطاهر طاهری استاندار سابق البرز نتوانسته نظر دولت را تأمین کند؛ اما با پیگیری های خبرنگار اعتدال مشخص شد که معنی این عدم تامین نظر دولت چیست!

سایت اعتدال مدعی شد، طاهری استاندار سابق البرز که تنها چند ماه این مسئولیت را بر عهده داشت، در جلسه ای با نمایندگان استان از کوره در می رود و کفش خود را به سمت رئیس مجمع نمایندگان استان البرز پرتاب می کند!

در پی این اقدام استاندار سابق البرز، نمایندگان این استان در نامه ای خطاب به رئیس جمهور ماجرا را شرح داده و خواستار برکناری استاندار عصبانی شده اند که با بررسی های صورت گرفته دولت در نهایت تصمیم به کنار گذاشتن طاهری کرده و تهایی را به عنوان جانشین وی معرفی می کند. 

بر همین اساس هیات دولت در جلسه یکشنبه 4 خرداد خود سیدحمید تهایی را به عنوان استاندار البرز و جایگزین طاهری معرفی کرد. تهایی سابقه استانداری قم در دولت اصلاحات را در کارنامه دارد.

اما برخی رسانه ها پس از کنار گذاشتن طاهری از سوی دولت، استعفای چند تن از مدیران این استانداری را نظیر اکبر سلیم نژاد مدیرکل حراست، سیدعباس ماهوتی ها مدیرکل بازرسی، سیدابوالقاسم طاهری مشاورعالی استاندار، مجید سریزدی،معاون عمرانی استاندار و سیدمحمد طاهری، معاون مدیرکل حوزه استاندار البرز و برخی انتصاب های فامیلی و بی حساب و کتاب و... را از دلایل کنار گذاشته شدن طاهری عنوان کرده بودند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل