بازدید 6645

پلمب هفت شهربازی در استان البرز

موضوع ایمنی و استاندارد شهربازی‌ها درحالی از سوی مسئولان استاندارد استان البرز مطرح می‌شود که کمتر از یک ماه پیش در شهربازی ارم واقع در منطقه 22 تهران سه زن بر اثر سقوط ترن هوایی از ناحیه دست، نخاع و گردن دچار مصدومیت شدید شدند.
کد خبر: ۴۰۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۳ 26 May 2014
مدیرکل استاندارد استان البرز از پلمب هفت شهربازی غیراستاندارد در استان البرز خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی سعادتی گفت: طی چند روز گذشته هفت شهربازی که وسایل بازی آنها با ضوابط و استاندارد‌های این اداره کل همخوانی نداشت، پلمب شده است. او در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه فصل تابستان و آغاز اوقات فراغت دانش‌آموزان قرار داریم، بدون شک شاهد افزایش مراجعه خانواده‌‌ها به شهربازی‌ها خواهیم بود و از آنجا که وسایل بازی موجود در این مکان‌ها به‌طور مستقیم با جان افراد سروکار دارند بنابراین باید از ایمنی بالایی برخوردار باشند تا خدای نکرده استفاده از این وسایل تهدیدی برای جان مردم نباشد.

موضوع ایمنی و استاندارد شهربازی‌ها درحالی از سوی مسئولان استاندارد استان البرز مطرح می‌شود که کمتر از یک ماه پیش در شهربازی ارم واقع در منطقه 22 تهران سه زن بر اثر سقوط ترن هوایی از ناحیه دست، نخاع و گردن دچار مصدومیت شدید شدند.

چند روز بعد از وقوع حادثه، با وجود اینکه هنوز گزارش رسمی از سوی مسئولان سازمان ملی استاندارد درباره علت اصلی این حادثه ارائه نشده بود، مسئولان شهربازی در نشستی با انتقاد از طرح پیشنهادی شورای شهر مبنی بر تعطیلی شهربازی اعلام کردند که این ماجرا ربطی به قصور آنان ندارد و ایمنی و استاندارد دستگاه‌ها از سوی شرکت بازرسی پنتا که از جمله شرکت‌های مورد تایید سازمان ملی استاندارد است در مهر سال 1392 مورد بررسی قرار گرفته و تائید شدند. در نهایت، گزارش سازمان ملی استاندارد هم که تقریباً 10 روز پس از حادثه شهربازی ارم منتشر شد، حاکی از قصور شرکت‌های طراح دستگاه‌ها، سازنده و نیز شرکت بازرسی کننده داشت. ضمن اینکه از سوی مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران، صلاحیت شرکت بازرسی مربوط تا تعیین‌تکلیف و رسیدگی کامل موضوع به حالت تعلیق درآمده است.

سازمان ملی استاندارد همچنین در گزارش خود اشاره کرد، در راستای اطمینان‌بخشی نسبت به ایمنی و صحت عملکرد سایر وسایل و تجهیزات مستقر در مجموعه پارک ارم، بازرسی‌های مجدد به همراه آزمون‌های تکمیلی غیر مخرب در شهربازی ارم انجام می‌شود. اگرچه اقدامات مربوط به بازرسی امنیت و کنترل ایمنی دستگاه‌های شهربازی ارم از سوی سازمان ملی استاندارد پس از وقوع حادثه‌ای دلخراش و آسیب‌دیدگی سه نفر از شهروندان صورت گرفت اما، موجب شد تا مسئولان سازمان استاندارد حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع به خرج دهند و به مردم اطمینان دهند که با افراد متخلف در این زمینه به شدت برخورد می‌کنند.

در همین راستا، رئیس سازمان استاندارد البرز گفت: کارشناسان اداره کل استاندارد البرز در اقدامی ویژه از شهربازی‌های استان بازدید می‌کنند و وسایل بازی آنها را مورد بررسی قرار داده تا از ایمنی آنها اطمینان حاصل کنند. سعادتی افزود: بدون شک کارشناسان ما با افراد متخلف و شهربازی‌هایی که قوانین استاندارد را رعایت نمی‌کنند به‌صورت قانونی برخورد می‌کنند. او همچنین از مدیران شهربازی‌ها خواست تا همکاری‌های لازم را در این مورد با مسئولان سازمان استاندارد داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار