بازدید 11261

موشکافی اندر هشدار به موقع سردار!

سخنان این فرمانده ارشد نظامی بیانگر آن است که فرصت اصلاحی که نظام و رهبری به تندروها و افراطیون داده است در حال اتمام است و اگر به این تذکر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بی توجهی صورت گیرد، عواقب ناخوشایندی در انتظار آنان است.
کد خبر: ۴۰۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹ 21 May 2014
سخنان اخیر سردار سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره لزوم حمایت از دولت، یادآور همرزمی وی در دوران دفاع مقدس با حجت الاسلام حسن روحانی بود و به نوعی هشداری به تخریب کنندگان دولت که به هر بهانه ای به دنبال زیر سئوال بردن اقدامات قوه مجریه هستند و سعی می کنند به نوعی با سنگ اندازی مقابل این اقدامات، مانع از پیشروی و حرکت درست دولت بشوند.

به گزارش اعتدال، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در انتقاد به حرکت هایی که اخیرا با نام دلواپسی برای اقدامات دولت و به ویژه درباره مذاکرات هسته ای صورت می گیرد، با بیان اینکه مسئولان سیاسی و رسانه‌ای باید جلوی تفرقه‌ها را بگیرند گفت: بعضی اخبار بی‌ارزش و تفرقه‌انگیز هستند، بعضی‌ها هم شایعه، تهمت و بی‌مبنا هستند، حتی رسانه‌هایی که به نوعی به نیروهای مسلح مرتبطند خطا می‌کنند برابر مشی و منویات رهبری حرکت نمی‌کنند باید روش‌شان را اصلاح کنند والا ما با آنها برخورد می‌کنیم.

سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی با بروز دغدغه های خود و مجموعه های نیروهای مسلح تحت نظرش درباره پیشبرد راهبردی ضریب نفوذ و تاثیرگذاری انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای منطقه و جهان؛  رشد و توسعه‌ و نفوذ و تاثیرگذاری نگاه جمهوری اسلامی در بین مسلمانان و کشورهای جهان  را نیازمند حرکت راهبردی  همه مدیران خواند و افزود: بدون نگاه راهبردی در مدیریت کلان، جمهوری اسلامی را نمی‌توان در تراز خودش، امروز در جهان پیش برد. بنابراین مدیریت راهبردی بسیار بااهمیت است. نگاه راهبردی بسیار با اهمیت است و انقلاب این مدیریت را می‌طلبد.

 این سخنان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حالی عنوان می شود که ظرف مدت 8 ماهی که از عمر دولت یازدهم می گذرد حرکت های سازمان یافته ای از سوی برخی جناح های سیاسی همراه دولت گذشته علیه دولت فعلی صورت گرفته است و نمایندگان این طیف در مجلس نیز همنوا با دوستان بیرونی خود با طرح سئوال های متعدد و فراخوانی وزیران دولت به مجلس به نوعی عمل می کنند که باعث کندی حرکت دولت بشود. این مواضع که اکثرا پا را فراتر از نقد گذاشته و عملا سعی در تخریب دولت هستند، توسط رسانه هایی بازنشر داده می شوند که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به یکی از نیروهای مسلح کشور وابستگی مالی و معنوی دارند.

لذا سخنان این فرمانده ارشد نظامی از یکسو بیانگر آن است که فرصت اصلاحی که نظام و رهبری به تندروها و افراطیون داده است در حال اتمام است و اگر به این تذکر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بی توجهی صورت گیرد، عواقب ناخوشایندی در انتظار آنان است. و از دیگر سو این سخنان صریح و شفاف سرلشکر فیروزآبادی در یکی دو روز اخیر به مذاق سیاسیون معتدل و رسانه های نزدیک به دولت خوش آمده و سیل تقدیر و تشکر را به سمت این وی رهسپار کرده است که سبب پر رنگ تر شدن امیدها به روزهای خوش ایران شده است.

شاه بیت سخنان سرلشکر فیروزآبادی درباره دولت و مطالبات رهبر معظم انقلاب از قوه مجریه این سخنان است: « ما انتخاباتی برگزار کردیم با روش مردم‌سالاری دینی و یک رئیس‌جمهوری تعیین شده است، رئیس‌جمهور ما روحانی و تحصیلاتش دینی است، دکتری در سطح بین‌المللی هم دارد و در دوران مبارزات انقلابی و 35 ساله بعد از انقلاب در سنگرهای حساس امنیتی-دفاعی و سیاستگذاری کشور خدمت کرده است. ما باید به این رئیس‌جمهور افتخار و شکرگزار وجود ایشان باشیم و باید همه همت‌مان را بگذاریم در پشتیبانی دولت که بتواند در این شرایط حساس، کشتی کشور را پیش ببرد. کار اجرایی کار سختی است و ریاست‌جمهوری، وزارتخانه‌ها، اینها مدیریت‌های راهبردی است و حرکت‌های راهبردی، کار عمیق، پرحوصله و با آرامش را می‌طلبد. رهبر عزیز ما حضرت امام خامنه‌ای عزیز از این دولت، اقتصاد مقاومتی، پیشرفت کشور و استحکام ساخت درونی کشور را مطالبه می‌کنند.این مطالبات رهبر عزیز از دولت، اقتضایش این است که همه کسانی که به امام، انقلاب، رهبری و شهدا علاقه دارند دستشان را به هم بدهند و این دولت را کمک کنند که بتواند در این شرایطی که همه دشمنان علیه ما بسیج شدند کشور را پیش ببرد و پیروزی‌ها را تداوم ببخشد و انشاءالله این حرکت صعودی که انقلاب در مسیر پرسنگلاخ جهانی دارد طی می‌کند با سرعت لازم پیش برود.»

بهانه جویی های مخالفان دولت زمانی که به بحث مذاکرات هسته ای می رسد، داغ تر شده و اوج بیشتری می گیرد؛ این انتقادات به حدی پر حرارت از سوی این دوستان عنوان می شود که گویی خبر ندارند یا دوست ندارند خود را متوجه این مساله بدانند که تمامی مذاکرات دستگاه دیپلماسی به ویژه درباره موضوعات استراتژیکی نظیر مبحث هسته ای، زیر نظر رهبر معظم انقلاب و تنها با اطلاع و هماهنگی ایشان صورت می گیرد و همانند دولت های قبل، هیچ اقدامی بدون اطلاع ایشان درباره این موضوعات انجام نخواهد گرفت.

دولت فعلی هم تنها بر مبنای این سیاست در بحث هسته ای اقدامات خود را انجام می دهند. این هماهنگی به حدی است که رهبر معظم انقلاب در آبان ماه 92 در دیدار با دانشجویان ضمن حمایت از مجموعه مسئولان و مذاکره کنندگان با پنج به علاوه یک، تأکید کردند: اینها فرزندان انقلاب و مأموران جمهوری اسلامی هستند که با تلاش فراوان در حال انجام دادن مأموریت سخت خود می باشند و «هیچ کس نباید آنها را تضعیف کند، مورد توهین قرار دهد یا سازشکار بداند».

اما گویا عده ای سر آن ندارند که در راستای فرمایشات مقام عظمای ولایت از تخریب هایی که تنها بر اساس منافع فردی و گروهی صورت می گیرد نه بر اساس منافع ملی؛ دست بردارند. حال آنکه این افراد در ماجرای 11 روز خانه نشینی رئیس جمهور قبلی دم برنیاوردند!!

 این در حالی است که نگرانی این افراد به جایی رسیده که متاسفانه بار دیگر شاهد به راه افتادن کفن پوشان و امثال آن ها در خیابان ها هستیم، سئوال اینجاست که این مذاکرات که زیر نظر رهبر معظم انقلاب دنبال می شود و ایشان در این باره در دیدار با دانشجویان فرموه اند: «بأذن الله از این مذاکرات ضرری هم نمی کنیم بلکه تجربه ای در اختیار ملت قرار می گیرد که مثل تجربه تعلیق موقت غنی سازی در سالهای 82 و 83، ظرفیت فکری و تحلیلی مردم را بالا خواهد برد.» بیشتر جای نگرانی دارد یا اقدامات دولت گذشته در طرح موضوع دوستی با ملت رژیم غاصب صهیونیستی، 11 روز خانه نشینی و عدم تمکین از تاکیدات مقام معظم رهبری، شکل گیری فسادهای چند هزار میلیاردی، به کارگیری افراد مساله دار در سمت های دولتی، گماردن فردی به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور به رغم مخالفت صریح رهبر معظم انقلاب با وی، بی قانونی صریح رئیس جمهور در معرفی رئیس دفتر خود به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری و مسائل گوناگونی از این دست؛ که متاسفانه هیچ نوع مخالفتی با این گونه اقدامات در 8 سال گذشته از سوی دلواپسان امروز مطرح نشد.

حتی در مذاکرات هسته ای که امروز برخی با خوشحالی در رسانه هایشان تیتر می زنند، « مذاکرات با شکست مواجه شد » شاهد بودیم در دولت گذشته با هر شکستی در مذاکرات، پرونده ما بلافاصله به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع می شد و شاهد اعمال تحریم هایی علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی غربی ها بودیم، اما در همین رسانه ها هیچ عکس العملی نسبت به این موضوعات نشان داده نمی شد.

خوشبختانه طرح سیاست نرمش قهرمانانه از سوی رهبر معظم انقلاب و پیشبرد مذاکرات در هماهنگی کامل با فرامین ایشان، امروز باعث شده که اگر مذاکرات به نتیجه نرسید و با شکست هم مواجه شد، کشورهای غربی دیگر نمی توانند دست به اقداماتی نظیر تحریم علیه کشورمان بزنند. قطعا این بدست نیامده است مگر با راهبردهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب در طرح موضوع مهمی نظیر «سیاست نرمش قهرمانانه.»

حمایت قاطع بالاترین مقام نظامی کشور که زیر نظر مستقیم فرماندهی کل قوا فعالیت دارد،  از سیاست های دولت و شخص رئیس جمهور و هشدار وی به برخی رسانه ها، جناح ها و افراد درباره عدم تخریب دولت و دست زدن به اقداماتی که منجر به تشویش اذهان عمومی می شود، نشان می دهد، بزرگان کشور راه ساختن و پیشرفت کشور در شرایط فعلی را همدلی و وحدت و نقد دلسوزانه می دانند، نه اقدامات تخریبی و انتشار اکاذیب برای دلسرد کردن مردم که مسلما منجر به جلوگیری از پیشرفت کارها در کشور خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی