بازدید 9296

به دانش‌آموزان سخت نگیرید

قربانی هستند؛ قربانی ایرادهای نظام آموزشی کشور و باورهای غلط خانواده‌هایشان تا آنجا که همه چیز دست‌به دست همه داده تا خلاقیت و شادابی در آنها هر‌روز کمرنگ‌تر شود؛ از دانش‌آموزان و دانشجویان حرف می‌زنیم، گروهی که سرمایه‌های واقعی و گرانبهای هر‌کشوری هستند و باید برای حمایت، پرورش و نگهداری از آنها شرایط ایده‌آلی به‌وجود آورد.
کد خبر: ۴۰۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱ 17 May 2014
این روزها که فصل امتحانات است، خانواده هایی که فرزند دانش آموز دارند شرایط خاصی را برای آنها ایجاد کرده اند که در برخی مواقع بی شباهت به قوانین سفت و سخت مراکز نظامی نیست.

به گزارش جام جم، در این که خانواده ها بهترین ها را برای فرزندانشان می خواهند، هیچ شکی نیست، اما نکته اینجاست که چنین شرایطی در کنار ایراد های نظام آموزشی مانند نتیجه محور بودن آن صدمات زیادی به دانش آموزان می زند.

برای نمونه این وضع آن قدر در کشور بحرانی شده که مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر هشدار داده اند که درایام امتحانات مصرف ریتالین بین دانش آموزان و دانشجویان رشد 50 درصدی دارد.

باید یادآور شد که دانش آموزان همیشه از حجم بالای کتاب های درسی گله داشته اند، افزون براین سیستم آموزشی و تعداد زیاد دانش آموزان در کلاس های درس سبب شده معلمان نتوانند هر روز از وضع تحصیلی دانش آموزان مطلع شوند به همین دلیل برخی دانش آموزان همه چیز را به شب امتحان موکول کرده و به جای یادگیری مطالب، سعی در حفظ کردن آنها دارند.

درچنین شرایطی وقتی در بین دانشجویان و دانش آموزان به اشتباه شایعه می شود مصرف ریتالین می تواند به تمرکز آنها کمک کند، این افراد برای حفظ بهتر مطالب به مصرف این دارو که شباهت زیادی به مخدر شیشه دارد، روی می آورند.

هرچند نبود نظارت کافی و دقیق به فعالیت داروخانه ها و عطاری ها یکی از دلایل مصرف ریتالین بین دانش آموزان و دانشجویان است، اما نباید از کنار ضعف های سیستم آموزشی کشور و بی اطلاعی خانواده ها که به این وضع دامن می زنند، نیز آسان گذشت، زیرا این شرایط شاید سبب شود دانش آموزان و دانشجویان با نمرات ممتاز از دانشگاه ها و مدارس فارغ التحصیل شوند، اما نکته اینجاست که این افراد دیر یا زود به مدیرانی تبدیل خواهند شد که قادر نیستند گره ای از مشکلات کشور باز کنند. پس شب امتحان به بچه سخت نگیرید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۰
این بحثها قدیمی شده چیز تازه ای بگویید تا برای مسئولین آموزش و پرورش شاید تلنگری هر چند کوچک زده شده باشد.
چشم.امر دیگه ای نیست.
اما نکته اینجاست که این افراد دیر یا زود به مدیرانی تبدیل خواهند شد که قادر نیستند گره ای از مشکلات کشور باز کنند. پس شب امتحان به بچه سخت نگیرید.
گل گفتی
سیستم آموزشی ما باید بجای نمره محور بودن پروژه محور بشه مثلا تو دانشگاه بگن برای این درس فلان کار رو انجام بدبد یا تو مدرسه تنها تکلیف خونه کاردستی بشه و...
مدیر!!! نه بابا پستهای مدیریت قبلا رزرو شده است.
اینها حداکثر چیزی که بشوند کارمندی است.
اینقدر سطح علمی پایین اومده که نیازی به سخت گیری نیست مدراک برای همه موجود است تا هر مقطعی که اراده کنید .... آموزش و پرورش دانش آموز بی سواد امروز سیاست مدار فرداست و این است اقتصاد ما
چه کسی از مسئولین وزارت محترم آموزش وپرورش گوشی برای شنیدن دارد .آخیرادر18اردیبهشت ماه آزمون مدارس استعدادهای درخشان برگزارشدکه شاید همه اولیااین گفته بنده را تصدیق نمایندسطح سوالات بسیار سخت ودرحقیقت طراحان بسیار شریف سوالات نوجوان 12ساله را بهمبارزه باخود فراخوانده وهماوردطلبیدن است .آیا بازی اینچنینی با احساسات کودکان شایسته است.
با سلام
من بعنوان یک دبیر باسابقه می گویم : معلمان و دبیران باید از هر نظر در ارامش و اسایش باشند تا این بار مثبت به دانش اموزان و خانواده انها منتقل شود . وقتی هنوز حق الزحمه تصحیح امتحانات خرداد سال قبل را کامل نداده اند چطور انتظار دارند دوباره من بروم برای انها برگه تصحیح کنم. بنده عرض می کنم : تا معلمان را راضی نکنید نظام اموزشی درست نمی شود باید معلمان مجری باشند و انها هم برای این مردم کار می کنند و کارمندان دیگر هم کار می کنند
آموزش وپرورش فقط به پرورشي آن هم نه به به صورت كار آمد پرداخته وآموزش را به فراموشي سپرده بنابراين بسياري از معلمان انگيزه تلاش ندارند.
مگه دانش آموزا درسم مي خونن؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی