بازدید 6291

آغازشمارش آرای بزرگترین انتخابات جهان

تنها در دهلی نو بیش از ۱۰هزار نفر از مقام های دولتی هندوستان بیش از هشت میلیون رای خواهند شمرد.
کد خبر: ۴۰۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷ 16 May 2014
کمیسیون انتخابات هند شمارش حدود 537 میلیون رای مواخذه رابرای تعیین ترکیب شانزدهمین مجلس عوام این کشور (لوک سابا) از ساعت 8 صبح امروز(جمعه) به وقت محلی آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، اچ اس برهما عضو کمیسیون انتخابات هند در گفت‌وگو با رسانه ها گفت: ماکاملا آماده ایم و برای شمارش آرا مهیا شده ایم.

هند امسال مشارکت ۶۶ ممیز ۳۳درصدی رای دهندگان را درانتخابات سراسری 9 مرحله ای خود به ثبت رسانده است. این انتخابات از هفتم آوریل (18 فروردین ) آغاز شد و روز دوشنبه این هفته 12ماه می (۲۲ اردیبهشت) پایان یافت.

تنها در دهلی نو بیش از ۱۰هزار نفر از مقام های دولتی هندوستان بیش از هشت میلیون رای خواهند شمرد.

بیش از هفت هزار نیروی برای امنیت حوزه های شمارش آرا مستقر شده اند.

ازاحزاب اصلی این دوره از انتخابات می توان به حزب حاکم کنگره، حزب مخالف دولت بی جی پی و حزب تازه تاسیس عام آدمی اشاره کرد.

پیش بینی ها تاکنون ازاحتمال پیروزی حزب بی جی پی و نامزد اصلی آن برای نخست وزیری یعنی ˈنارندرا مودی ˈ سروزیر ایالت گجرات حکایت دارد.

رهبران ارشد بی جی پی همچون مودی، راجنات سینگ، جیتلی و گادکره در شهر گاندینگر مرکز ایالت گجرات با یکدیگر در مورد ترکیب دولت جدید هندوستان و تعیین نقش رهبران ارشد تبادل نظر کرده اند.

این درحالی است که مانموهان سینگ 82 ساله نخست وزیر فعلی نیز روز سه شنبه این هفته ضیافت عصرانه ای را برای بیش از 110نفر از کارکنان ارشد دفتر خود در منزلش ترتیب داد و با آنان خداحافظی کرد.

گفته می شود وی دیگر به دفتر کارش قبل از تحویل مسوولیت به نخست وزیر بعدی باز نخواهد گشت.

نظرسنجی های عمومی مختلف نشان می دهند که شمارش آرا در بزرگترین دمکراسی جهان به حکومت 10ساله حزب کنگره خاتمه داده و منجر به تشکیل یک دولت راستگرا به رهبری حزب بهارتیا جاناتا (بی جی پی) خواهد شد.

براساس تصمیم کمیسیون انتخابات هند اطلاعات دریافتی ازمراکز مختلف شمارش آرا درسراسر هند جمع آوری و هر 5 دقیقه یک بار روی سایت اینترنتی این نهاد گذاشته خواهد شد.

در شانزدهمین دوره انتخابات مجلس عوام هند (لوک سابا) حدود 814 میلیون نفر از شرایط لازم برای شرکت در انتخابات برخوردار بودند بیش از 80 میلیون نفر آنان رای اولی محسوب می شدند.

همه کسانی که در شمارش آرا دست دارند در محل ماموریت خود بدون وسیله ارتباطی از جمله تلفن همراه حاضر شده اند و به آنان اجازه خروج از محل قبل از خاتمه کل روند شمارش داده نخواهد شد.

ازآنجا که انتخابات این دوره در هند بیشتر با استفاده ازدستگاه های رای گیری الکترونیکی صورت گرفته، گفته می شود نتیجه شمارش آرا تا عصر امروز معلوم خواهد شد.

از یک میلیون و 720 هزار دستگاه الکترونیکی اخذ رای در برگزاری انتخابات اخیر استفاده شده و بعد ازخاتمه هر دوره انتخابات در محل های امنی در سراسر هند تحت تدابیر شدید امنیتی نگه داشته می شوند.

آخرین نظرسنجی که در آستانه شمارش آرا منتشر شده حکایت از آن دارد ائتلاف دمکراتیک ملی به رهبری بی جی پی 279 کرسی را در مجلس عوام هند بدست خواهد آورد.

شبکه تلویزیونی ان.دی.تی.وی که این نظر سنجی را انجام داده پیش بینی کرده ائتلاف مترقی متحد به رهبری حزب کنگره که قدرت را در هند در دست داشته در 103 از 543 حوزه انتخاباتی لوک سابا پیروز خواهد شد.

براساس این نظرسنجی حزب مخالف بی جی پی به تنهایی 235 و حزب کنگره 79 کرسی را در لوک سابا به خود اختصاص خواهند داد.

احزاب منطقه ای غیر بی جی پی و غیرکنگره نیز 116 کرسی خواهند گرفت.

این در حالیست که رهبران ارشد حزب بی جی پی که خود را پس از 10 سال در آستانه یک پیروزی می بینند با یکدیگر در مورد راهبردشان تبادل نظر کرده اند.

برخی از مطبوعات نیز نوشته اند اکنون رقابت ها بر سر کسب جایگاهی در کابینه جدید هند با توجه به امکان تشکیل دولت توسط حزب بی جی پی، آغاز شده است. علایم موجود حاکی از آن است که «آرون جیتلی» می تواند وزیر دارایی یا وزیر خارجه آتی هند باشد.

ولی گفته می شود که «نارندرا مودی» نامزد اصلی حزب بی جی پی برای پست نخست وزیری در صورت تشکیل دولت، احتمالا یک تکنوکرات طراز اول را به عنوان وزیر دارایی منصوب خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی