بازدید 7495

شایع‌ترین جراحی اورژانس در دنیا

کد خبر: ۳۹۹۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۳ 11 May 2014
عمل جراحی ناشی از "التهاب آپاندیس" یکی از شایع‌ترین جراحی‌های اورژانس در تمام دنیاست.

شهرام آگاه فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: عمل جراحی ناشی از التهاب آپاندیس یکی از شایع‌ترین جراحی‌های اورژانس در تمام دنیاست. آپاندیس لایه‌ی کرمی شکل است که در ابتدای روده‌ی بزرگ است و حاوی بافت لنفاوی است.

وی افزود: التهاب آپاندیس معمولا بر اثر بستهشدن مجاری خروجی آپاندیس، افزایش فشار پرخونی و التهاب اولیه و افزایش تجمع میکروب ایجاد می‌شود که اصطلاحا به آن آپاندیسیت می‌گویند.

این متخصص گوارش و کبد اظهار داشت: تشخیص زودهنگام التهاب آپاندیس مهم است به طوری که اگر زود تشخیص داده شود منجر به پارگی و وارد شدن مواد میکروبی به شکم می‌شود که خطر مرگ دارد.

آگاه در خصوص علایم التهاب آپاندیس گفت: التهاب آپاندیس به صورت بی‌اشتهایی و تهوع خود را نشان می‌دهد و به صورت درد در ناحیه‌ی معده شروع می‌شود که این درد ممکن است به دور ناف کشیده شود و به مرور به آپاندیس یعنی ربع تحتانی راست شکم منتقل شود، در این حالت معاینه شکم دردناک است و در معاینه باید درد در ناحیه‌ی ربع تحتانی راست شکم اثبات شود.

شایان ذکر است نکته‌ی مهم در آپاندیست این است که باید از بیماری‌های مشابه مثل دردهای مربوط به سیستم اداری یا التهاب غدد لنفاوی تشخیص داده شود.

وی تصریح کرد:تشخیص به موقع آن در درمان مناسب نقش اساسی دارد. معمولا جراحی آپاندیس ساده است که می‌تواند به شکل جراحی باز یا لاپاراسکوپی باشد.

در مورد بیمارانی که شک آپاندیس وجود دارد سونوگرافی و سی تی اسکن می‌تواند در تشخیص این بیماری کمک کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی