بازدید 5129

اعتکاف بیش از دو هزار نفر، در حرم مطهر رضوی

گروه سنی 20 تا 35 سال بیشترین شرکت کنندگان در این مراسمند که 45 درصد جمعیت معتکفان در سال جاری است.
کد خبر: ۳۹۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸ 10 May 2014
معاون اماکن متبرکه و امور زایران آستان قدس رضوی از اعتکاف بیش از دو هزار و پانصد نفر، همزمان با ایام البیض و در مسجد گوهرشاد حرم امام هشتم علیه السلام خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمود ممتاز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معتکفان همزمان با اذان مغرب 22 اردی بهشت پذیرش می شوند، افزود: گروه سنی 20 تا 35 سال بیشترین شرکت کنندگان در این مراسمند که 45 درصد جمعیت معتکفان در سال جاری است.

وی علت کاهش تعداد شرکت کنندگان در آیین اعتکاف حرم رضوی را در مقایسه با پارسال ، مرمت و بهسازی بخشی از مسجد گوهرشاد اعلام کرد و گفت: در مراسم اعتکاف امسال دو هزار و 551 نفر در مسجد گوهرشاد حرم رضوی معتکف می شوند.

معاون اماکن متبرکه و امور زایران آستان قدس رضوی گفت: امسال 96 هزار و 306 نفر با پیامک و از طریق پایگاه اطلاع رسانیww.aqr.ir برای اعتکاف در مسجدگوهرشاد نام نویسی کردند.

ممتاز با بیان این که از تعداد ثبت نام کنندگان در آیین معنوی اعتکاف، 33 درصد برادر و 67 درصد خواهرند؛ افزود: در مجموع 46 درصد از برادران و 54 درصد از خواهران برای حضور در مراسم اعتکاف در حرم امام رضا علیه السلام پذیرفته شده اند.

معاون اماکن متبرکه و امور زایران آستان قدس رضوی ملیت 93 درصد از معتکفان در حرم رضوی را در سال جاری ، ایرانی اعلام کرد و گفت: هفت درصد از شرکت کنندگان در این آیین معنوی ، غیر ایرانی و بیشتر ملیت آمریکایی، عراقی، افغانی، کانادایی دارند.

یادآوری می شود اعتکاف امسال در مسجد گوهرشاد حرم رضوی از 23 اردیبهشت برابر با 13 رجب آغاز و تا سه روز ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی