بازدید 9452

هشدار موحدی کرمانی به وزرای علوم و ارشاد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: به وزرای ارشاد و علوم هشدار می‌دهم که مبادا در حوزه فرهنگ و اخلاق به انحطاط دوره اصلاحات برگردیم.
کد خبر: ۳۹۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶ 09 May 2014
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: به وزرای ارشاد و علوم هشدار می‌دهم که مبادا در حوزه فرهنگ و اخلاق به انحطاط دوره اصلاحات برگردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب امروز نمازجمعه تهران با اشاره به اهمیت و شرافت ماه رجب، همگان را به توجه و اهتمام به این ماه و درس گرفتن از دعاهای وارد در ماه رجب دعوت کرد و گفت: در ایام البیض ماه رجب مردم به ویژه جوانان به اعتکاف می‌پردازند و 3روز رسما مهمان خدا در خانه او هستند که امیدواریم خداوند معنویت آن‌ها به ویژه جوانان را افزون فرماید.

وی زمان و مکان را در اعمال عبادی دارای اهمیت خواند و افزود: ماه رجب نیز از جمله زمان‌هایی است که اهمیت فراوان دارد و اعمال عبادی در آن از جمله استغفار در سحرگاهان، اعتکاف و خواندن ادعیه وارده در آن شرافتی بیش از ماه‌های غیر آن دارد.

آیت الله موحدی کرمانی نماز اول وقت،‌ نیکی به پدر و مادر و جهاد در راه خدا را از ارزنده‌ترین اعمال بنا به توصیه بزرگان دین دانست و گفت: اهمیت نماز اول وقت به قدریست که امامان علیهم السلام جهاد در راه خدا را بعد از آن مطرح کرده‌اند.

خطیب جمعه این هفته تهران از مضامین دعاهای وارده در ماه رجب را صبر و شکر در پیشگاه خداوند، تبدیل اضطراب به آرامش در نتیجه انس با خدا، دوری از حب دنیا و به سفر آخرت اندیشیدن دانست و همگان را به نگریستن به مضامین این دعاها دعوت کرد.

وی در ادامه با توصیه نمازگزاران به تقوی و اشاره به اینکه بی‌تقوایی موجب خطر و گره در زندگی می‌شود، ولادت امام محمد تقی‌(ع) را تبریک گفت و با نقد روایتی از ایشان گفت: «اگر می‌خواهی هر چیز گرانقدر را به دست آورده و به مقامات بالا برسید به وعده‌های خدا اطمینان داشته باشید».

خطیب جمعه تهران با تبریک سالروز ولادت امیرالمومنین علی (ع) از جهل اکثریت و طمع اقلیت به عنوان مشکل اصلی ایشان در دوره حکومت خود نام برد و افزود:‌ خواص دنیاپرست سعی کردند مردم را در کوری و بی‌بصیرتی قرار داده و موجب شوند که مردم به امام علی (ع) که یک دنیا فضیلت و کرامت از پیامبر اسلام (ص) درباره او نقل شده و آیات بسیاری در این مورد نازل شده است اهانت کنند و اهانت به او را عبادت بدانند.

وی در این باره ادامه داد: در انقلاب اسلامی مردم ما به تبعیت از امام (ره) باور کردند که می‌توانند طاغوت را ساقط کرده و حکومت اسلامی به وجود آورند.

موحدی کرمانی در ادامه سخنان خود، با اشاره به اینکه امر به معروف فرمان خداست، ‌گفت:‌ به وزارت ارشاد، علوم و رسانه‌ها هشدار می‌دهم مبادا نظام ما به انحطاط اخلاقی و فرهنگی زمان اصلاحات بازگردد؛ مراقب باشید.

وی افزود: مبادا اباحه‌گری در رسانه‌ها ترویج شود و دولت تماشاگر باشد؛ مبادا مبانی دینی در رسانه‌‌هایی که از بیت‌المال تغذیه می‌شود زیر سوال برود.

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: ‌مبادا مدیرانی که در فتنه 88 نقش اساسی داشته و ساختارشکنی کردند به کار گرفته شوند.

وی با توصیه به وزرا برای حفظ رابطه خود با مراجع عظام تقلید، تأکید کرد: مراجع امروز نقد جدی به عملکرد بعضی وزارتخانه‌ها دارند و لازم است به نقدها توجه شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اعلام دولت مبنی بر ملایم بودن شیب تورم گفت: ما از دولت می‌خواهیم که شیب را ملایم‌تر کرده و ملاحظه اقشار ضعیف را بکند؛ از پرداخت حقو‌ق‌های کلان بپرهیزد و همراه مجلس بکوشد بر حقوق قشر ضعیف افزوده شود.

موحدی کرمانی با بیان اینکه بسیاری از اجلاس‌‌ها و سمینارهای غیرضروری پول بیت‌المال را می‌بلعد و دست دولت را از بودجه خالی می‌سازد، به ضرورت زنده نگه داشتن آثار شهدا در کشور اشاره کرد و گفت: مردم باید یادشان باشد که هزاران شهید داده شد تا انقلاب پیروز شود.

وی در ادامه سفارش‌های خود، از دولت خواست مردم ضعیف را در نظر داشته باشد و بیان کرد: خداوند به پیامبر می‌گوید خدا و مردم برای تو کافی هستند؛ گاهی مالیات‌ها به برخی افراد فشار می‌آورد در حالی که مالیات نباید کمرشکن باشد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران، ولایت را موجب بیرون راندن شاه از کشور، خروج کشور از بحران‌ها و شکست استکبار برشمرد و با اشاره به واژه‌هایی از قبیل تهاجم، شبیخون و رخنه فرهنگی و جنگ نرم که رهبر معظم انقلاب در مورد فرهنگ بیگانه به کار گرفته‌اند، تصریح کرد: مسئولان به معنا و مفهوم این واژه‌ها توجه کنند.

وی با هشدار نسبت به عدم برخورد مناسب با بحث حجاب و عفاف، اظهار کرد: در روایات آمده است اگر گناهی به صورت مخفیانه انجام گیرد کسی مسئول تجسس در مورد آن نیست اما اگر گناهی آشکار انجام شد دامان همه را می‌گیرد و بی‌حجابی گناهی آشکار است که مسئولان باید وظیفه‌شان را در قبال آن انجام دهند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در مورد مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 نیز اظهار داشت: رهبری از همان ابتدا فرمودند که من به مذاکرات خوشبین نیستم  و اسلام برنامه‌های ما و آمریکا را مشخص کرده است؛ رهبر معظم انقلاب شاخصه سوره کافرون را در این باره مطرح فرمودند که دو مسیر متضاد به ایران و آمریکا را ترسیم می‌کند.

وی ادامه داد: آمریکا به دنبال چیزی است و ما به دنبال چیز دیگر نه ما از مواضع حق خود عقب‌نشینی می‌کنیم و نه آمریکا دست از قلدری برمی‌دارد؛ موضع ما حمایت از مظلومان و موضع آمریکا کشتار آنان است؛ موضع ما عقل و قانون و موضع آمریکا قلدری، زور و کبر است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر