بازدید 7448

پیشنهاد فوربس به اروپا: از ایران گاز بخرید

با توجه به منابع گسترده گاز در ایران و زیرساخت های انتقال گاز که پیشاپیش در ترکیه و اروپای شرقی وجود دارد، پیوستن گاز ایران به اروپا منطقی به نظر می رسد.
کد خبر: ۳۹۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶ 07 May 2014
مجله معتبر اقتصادی فوربس، روز چهارشنبه به کشورهای اروپایی پیشنهاد کرد که روی ایران به عنوان منبع تامین نیاز خود به گاز طبیعی حساب کنند.

به گزارش ایرنا، ˈمایکل لینچˈ استاد دانشگاه وین و رییس مرکز انرژی های راهبردی و مطالعات اقتصادی، در مقاله ای در مجله فوربس نوشت: با توجه به منابع گسترده گاز در ایران و زیرساخت های انتقال گاز که پیشاپیش در ترکیه و اروپای شرقی وجود دارد، پیوستن گاز ایران به اروپا منطقی به نظر می رسد.

لینچ تاکید کرد: عده ای ممکن است بگویند خرید گاز از ایران می تواند پیامدهای سیاسی داشته باشد، اما واقعیت این است که خرید از هر یک از منابع انرژی، پیامدهای خاص خودش را دارد. افزون بر این، کثرت منابع تامین، کلید امنیت انرژی خواهد بود.

لینچ همچنین به کشورهای اروپایی یادآوری کرد که ورود ایران به بازار اروپا، سبب جلوگیری از افزایش بی رویه و کمرشکن بهای گاز طبیعی در این قاره خواهد شد.

این تحلیلگر انرژی نوشت: ایران نیز به یافتن بازارهای جدید برای فروش گاز طبیعی تمایل داشته و این روند را با قراردادهایی در دهه 70 میلادی و تلاش برای فروش گاز به هندوستان نشان داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل