بازدید 10709

بوکوحرام ۸ دختر دیگر را در نیجریه ربود

کد خبر: ۳۹۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷ 06 May 2014
پلیس و ساکنان محلی نیجریه روز سه شنبه اعلام کردند که افراد مسلح مظنون به عضویت در گروه تروریستی بوکوحرام شبانه هشت دختر دیگر را از روستایی در نزدیکی یکی از پایگاه های این گروه در شمال شرقی نیجریه ربودند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از شهر مایدوگوری نیجریه، ربودن این هشت نفر که بین ۱۲ تا ۱۵ سال سن دارند، در پی ربوده شدن بیش از ۲۰۰ دختر دانش آموز در روستای چیبوک در شمال شرقی ایالت بورنوی نیجریه روی داد.

ˈلازاروس موسیˈ ساکن روستای ˈورابهˈ در منطقه ˈگووزاˈ که پایگاه اصلی بوکوحرام در آنجا است، به رویترز گفت که افراد مسلح در جریان آدم ربایی شب گذشته تیراندازی کردند. وی افزود: تعداد افراد مسلح، زیاد بود و همگی به اسلحه مسلح بودند. آنها با دو خودرو به رنگ خودروهای ارتش به روستای ما آمدند و شروع به تیراندازی کردند.

همچنین یک مقام پلیس که خواست ناشناس بماند، اظهار داشت که دختران ربوده شده با کامیون به مکان دیگری منتقل شدند.

شبه نظامیان بوکوحرام ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین ماه)، ۲۰۰ دانش آموز دختر را از مدرسه ای در روستای چیبوک در شمال شرقی ایالت بورنوی نیجریه ربودند.

ˈابوبکر شکوهˈ رهبر گروه بوکوحرام در یک فیلم ویدئویی که روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد، اعلام کرد که خداوند به وی گفته است ۲۰۰ دختر ربوده شده را به فروش رساند.این آدم ربایی، کشور نیجریه را از دیرباز به خشونت در مناطق شمال شرقی اش خو گرفته، تکان داده است.

بوکوحرام که تهدید امنیتی اصلی برای نیجریه به شمار می رود، هر روز جسورتر می شود و از قرار معلوم بیش از همیشه به سلاح مسلح است.

ناتوانی ارتش نیجریه در یافتن دختران ربوده شده بعد از سه هفته، به اعتراضاتی در شهرهای ابوجا و لاگوس منجر شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس