بازدید 10803

30 قلاده شیر در قفس سهل‌انگاری

کد خبر: ۳۹۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳ 06 May 2014
 30قلاده شیر آفریقایی که برای استفاده در سیرک نوروزی قشم، اسفندماه 92به این جزیره منتقل شده بودند، بعد از گذشت حدود دو ماه همچنان به علت سهل انگاری ها، امکان خروج از قشم پیدا نکرده اند.

یکی از صاحبان این شیرها ناهماهنگی بین ادارات کل محیط زیست و دامپزشکی استان هرمزگان را از دلایل به تاخیر افتادن خروج این شیرها از جزیره قشم دانست و گفت: من از یک ماه قبل برای گرفتن مجوز خروج این شیرها اقدام کردم ولی متاسفانه با بهانه های مختلف از سوی این ادارات این مجوز هنوز صادر نشده است.

محمدعلی قهرمانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این شیرها تحت نظر یک متخصص دامپزشک که به سازمان حفاظت محیط زیست نیز معرفی شده است، قرار دارند و سلامتی آنها به تایید این متخصص رسیده است.

وی با اشاره به اینکه شبکه دامپزشکی استان هرمزگان تایید این متخصص را قبول ندارد و خواستار آزمایش مجدد از این شیرهاست، تصریح کرد: آزمایشگاه مورد نظر دامپزشکی هرمزگان نیز در استان وجود ندارد.

به گفته وی این شیرها برای اجرای برنامه در سیرک ها به اغلب شهرها در استان های مختلف منتقل شده و مشکلی در ورود یا خروج آنها نبوده ولی برای اولین بار این مشکل در قشم ایجاد شده است.

قهرمانی که به گفته خودش افزون بر 110قلاده شیر را نگهداری می کند و از این حیث بزرگترین تربیت کننده شیر در دنیاست و خود عضو انجمن حمایت از حیوانات نیز است، ازاینکه شیرهایش در قشم معطل مانده و قادر به انتقال آنها نیست به شدت اظهار تاسف کرد و خواهان همکاری مسئولان ذیربط برای حل این مشکل شد.

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان با اشاره به اینکه این شیرها با مجوز اداره کل دامپزشکی استان فارس وارد جزیره قشم شده بود، خروج این شیرها را از این جزیره منوط به ارائه اسناد معتبر مبنی بر انجام کنترل های بهداشتی آنها دانست.

دکتر ذبیح الله قریب روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صاحبان این شیرها تاکنون این اسناد را به این اداره کل ارائه نکرده اند و متخصص دامپزشک مورد نظر آنها صرفا مسئول کنترل بیماری های شیرهاست ولی آزمایش های لازم روی این شیرها باید توسط مراجع ذیصلاح انجام و نتایج آنها به این اداره کل باید ارائه شود.

به گفته وی اگر نتایج این آزمایش ها مورد قبول اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان قرار بگیرد، مجوز خروج این شیرها از جزیره قشم صادر خواهد شد.

وی تصریح کرد: صاحبان این شیرها باید حداقل 20روز قبل از زمان خروج شیرها از جزیره برای اخذ این مجوز اقدام می کردند تا این مشکل برای آنها ایجاد نمی شد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان نیز ورود این شیرها را به جزیره قشم خارج از روال قانونی دانست و گفت: ما از کسانی که بدون هماهنگی و داشتن مجوزهای لازم به این شیرها اجازه ورود به جزیره قشم داده اند، گلایه مند هستیم و به محض مشاهده تبلیغات سیرک، اخطار کتبی به صاحبان شیرها دادیم و از آنها خواستیم طبق قانون، مجوز دامپزشکی را برای ما بیاورند.

عبدالوحید ریاضی فر در گفت و گو با ایرنا افزود: مجوزی که آنها برای ما آوردند کپی مجوز اداره کل دامپزشکی استان فارس بود که طبق قانون قابل استناد نیست و باید حتما اصل مجوز ارائه شود.

وی گفت: صاحبان شیرها که به اخطارهای قانونی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان توجه نکرده و برنامه های خود را در ایام نوروز در قشم اجرا و منافع خود را نیز کسب کرده اند، امروز نیز در قبال خواسته مشروع و قانونی این اداره کل مبنی بر آوردن تاییدیه سلامتی این شیرها از اداره کل دامپزشکی استان برای خروج آنها از قشم مقاومت می کنند و این تاییدیه را هنوز هم نیاورده اند.

به گفته وی مجوز خروج این شیرها از جزیره قشم از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان آماده صدور است و به محض اینکه گواهی دامپزشکی این شیرها ارائه شود، صاحبان این شیرها می توانند این حیوانات را از قشم خارج کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی