بازدید 4732

آمریکا: اسرائیل مذاکرات صلح را به شکست کشاند

مسئولان دولت آمریکا، نتانیاهو را عامل توقف مذاکرات سازش می دانند زیرا وی مخالف توقف شهرک سازی است.
کد خبر: ۳۹۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸ 02 May 2014
مسئولان آمریکایی گفتند که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به رژیم اسرائیل امتیازاتی در جریان مذاکرات سازش داد اما این بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم بود که مذاکرات را به شکست کشاند.

به گزارش العالم؛  روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به نقل از برخی مسئولان دولت آمریکا نوشت که اسرائیل باید با خودداری از شهرک سازی مانع توقف مذاکرات سازش می شد.
 
این روزنامه افزود که مسئولان دولت آمریکا، نتانیاهو را عامل توقف مذاکرات سازش می دانند زیرا وی مخالف توقف شهرک سازی است.
 
مسئولان آمریکایی معتقدند محمود عباس (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برخلاف ادعای رژیم اسرائیل امتیازاتی به این رژیم داده است زیرا محمود عباس با " تشکیل کشور فلسطینیِ فاقد ارتش، ماندن 80 درصد شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری رود اردن در دست اسرائیل و تداوم سیطره اسرائیل بر مناطق استراتژیکی مانند الاغوار به مدت 5 سال و سپس واگذاری کنترل این مناطق به آمریکا" موافقت کرده است.
 
این مسئولان آمریکایی افزودند: اسرائیل باید در سیاست های خود بازنگری کند زیرا جهان قرن بیست و یکم اشغالگری آن را تحمل نخواهد کرد و تل آویو با شهرک سازی در اراضی کرانه باختری رود اردن، فلسطینی ها را از تشکیل کشور محروم می کند.
 
به گفته این مسئولان، رژیم اسرائیل در طول 9 ماه مذاکرات خود با تشکیلات خودگردان فلسطین 14 هزار واحد مسکونی را - پس از غصب اراضی وسیعی- احداث کرده است.
 
مذاکرات 9 ماهه سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم اسرائیل زیر نظر آمریکا اخیرا شکست خورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل