بازدید 5310

دولت کنوني بايد تاوان اشتباهات گذشته را بدهد

قائم مقام حزب اعتماد ملي گفت: جريان جديد برخاسته از دل اصولگرايان تعادل رقابت سياسي را برنمي‌تابد و رقيبي براي خود قائل نبوده و به دنبال فعاليت يک تنه هستند.
کد خبر: ۳۹۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۰ 01 May 2014
قائم مقام حزب اعتماد ملي گفت: جريان جديد برخاسته از دل اصولگرايان تعادل رقابت سياسي را برنمي‌تابد و رقيبي براي خود قائل نبوده و به دنبال فعاليت يک تنه هستند.

رسول منتجب‌نيا در گفت‌وگو با ايلنا، در مورد سياست برخي از رسانه‌ها براي ايجاد اختلاف ميان اصلاح‌طلبان و حاميان دولت گفت: متاسفانه بعضي از گروه‌ها همواره سياست تفرقه‌افکني ميان جناح رقيب را دنبال مي‌کنند و سعي دارند از طريق ايجاد اختلاف و تفرقه به موفقيت دست پيدا کنند. اين مسئله را مي‌توان بزرگ‌ترين دليل براي نگراني آن‌ها از وحدت اصلاح‌طلبان دانست چراکه اين مسئله را به معناي شکست خود مي‌دانند.

قائم مقام حزب اعتماد ملي با بيان اينکه آن‌ها پايگاه اجتماعي قوي‌اي ندارند، چرا که اگر داشتند دليلي براي ايجاد اختلاف ميان رقبا وجود نداشت، اظهار کرد: اين افراد خودشان اذعان دارند که مردم به آن‌ها رويکرد زيادي ندارند، از اين رو به دنبال بهره بردن از تفرقه هستند، چرا که هر وقت اصلاح‌طلبان با يکديگر متحد بودند، طيف مقابل شکست خورده و زماني که آن‌ها بتوانند اصلاح‌طلبان را از کنار يکديگر پراکنده کنند آن‌ها پيروزي نسبي و ضعيفي را به دست مي‌آورند.

وي تفرفه افکني ميان جريان مقابل را بد‌ترين نوع بد اخلاقي سياسي عنوان کردو افزود: از قديم مي‌گفتند که انگليسي‌ها معتقدند تفرقه بيانداز و حکومت کن. آنهايي که ادعاي مسلماني دارند نبايد از طريق ايجاد تفرقه براي به پيروزي رسيدن خود تلاش کنند. اگر معتقديم که در جامعه پايگاه اجتماعي داريم نيازي به اين کار نيست و بايد اثباتي کار کرد و از اين طريق خود را به ديگران معرفي کرد.

اين فعال سياسي اصلاح طلب با بيان اينکه جريان جديد برخاسته از دل اصولگرايان تعادل رقابت سياسي را برنمي‌تابد و رقيبي براي خود قائل نبوده و به دنبال فعاليت يک تنه هستند، گفت: در انتخابات سال گذشته اصلاح‌طلبان با تحليل صحيح، واقع بينانه و تبادل نظر و هم انديشي به اين نتيجه رسيدند که به آقاي روحاني راي دهند و هرگز حمايت از ايشان بر ما تحميل نبود و بعد از انتخاب ايشان نيز به دليل اينکه آقاي روحاني را منتخب خود مي‌دانيم به شدت از ايشان حمايت و اميد به موفقيت دولت داريم.

وي از دولت تدبير و اميد به عنوان اميد کشور ياد کرد و گفت: رئيس‌جمهور تلاش کرده تا از تمامي ظرفيت‌هاي موجود و گذشته کشور استفاده کند. درست است که ميان وزرا و استانداران دولت، اصلاح طلب رسمي زياد نداريم، اما افراد مجرب و کار آزموده در اين دولت بسيار هستند از اين رو ما اميدوار به حل مشکلات کشور هستيم.

منتجب‌نيا به چالش‌هاي دولت در اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها اشاره کرد و گفت: در مرحله اول به دليل عملکرد نسنجيده، ‌مشکلاتي براي کشور به وجود آمد و دولت کنوني بايد تاوان اشتباهات گذشته را بدهد، اما چون هدفمندي يارانه‌ها قانون شده است دولت خود را مکلف به اجراي آن مي‌داند از اين رو در‌صدد است در پياده کردن مرحله دوم سنجيده عمل کرده و تمامي ظرفيت‌هاي جامعه را در نظر بگيرد و با توجه به اينکه توان اقتصادي اکثريت مردم ضعيف است، بايد مرحله دوم را با شيب ملايم‌تر و در مدت زمان بلندتري اجرا کنند تا به مردم فشار نيايد که منجر به از دست رفتن اميد و علاقه مردم نسبت به دولت شود.

وي در مورد اينکه برخي به دنبال اين هستند که بگويند اصلاح‌طلبان از انتخاب روحاني پشيمان شده‌اند، اظهار کرد: در اين شرايط حساس نه عقل و نه منطق ايجاب نمي‌کند که حاميان دولت بخواهند رييس جمهور را کنار گذاشته يا انتقادات نابجايي مطرح کنند. ما ضمن حمايت از دولت باب انتقاد را نه براي خود و نه براي منتقدان دولت نمي‌بنديم و معتقديم که اگر دولت خلاف نظر ما تصميم گرفت مجاز نيستيم که مردم را عليه دولت تحريک کنيم.

قائم مقام حزب اعتماد ملي تصريح کرد: متاسفانه مجموعه‌اي که در انتخابات سال گذشته نا‌موفق ماندند و معلوم شد که مردم به آن‌ها توجه لازم را ندارند، به جاي اينکه در عملکرد خود تجديد نظر کنند شروع به تخريب دولت کرده‌اند. از‌‌ همان زمان تشکيل دولت مطلع شدم که آقايان در جلسه‌اي خصوصي سياستي را اتخاذ کردند که يا بايد دولت روحاني مهار شود يا اينکه به مقابله با آن پرداخت.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: آن‌ها به دنبال رفع نقطه ضعف دولت نيستند، بلکه تضعيف و تخريب دولت جمهوري اسلامي را در دستور کار خود قرار داده‌اند که در راس آن رهبري ولايت فقيه و نظام برآمده از راي مردم است. برخي از منتقدان در هفته‌هاي اخير با کمال وقاحت با دولت برخورد و تعابير زشت و ناپسند را نسبت به رييس جمهور و دولت بکار مي‌برند. چگونه مي‌توان تحمل کرد برخي افراد که ريشه در جامعه و انقلاب اسلامي ندارند و به خاطر اينکه دري به تخته خورده و توانسته‌اند براي خود تريبوني پيدا کنند و به مجلس راه يابند، حالا با دولت مردمي برخورد مي‌کنند.

وي ادامه داد: اين افراد امروز طلبکار هستند که گويي دولت بايد تسليم آن‌ها شود و آنان نيز با جسارت کامل با دولت برخورد کنند. اين افراد سر سفره آماده حاضر شده و در دولت گذشته از حمايت‌هاي لازم برخوردار بودند، اما حالا بلاي جان مردم شده‌اند.

منتجب‌نيا با تاکيد براينکه اصولگرايان سنتي هيچگاه اينگونه نبوده و غير منصفانه رفتار نمي‌کنند، اظهار کرد: جمع محدودي که برخوردهاي غيرمنصفانه مي‌کنند، تصور مي‌کنند که هرکس فحش و هتاکي بيشتري کند راي بيشتري از جانب مردم به دست خواهد آورد غافل از اينکه مردم به اخلاق و بزرگواري راي مي‌دهند. مردم اگر در ميان کانديدا‌ها به روحاني راي دادند به خاطر ادب، منش و رفتار وي بوده است. آن‌ها بايد از توهين و فحش دادن در روزنامه‌ها و تريبون‌هاي خود دست بردارند و رفتار درستي در پيش گيرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر