بازدید 5134

۹۰درصد دریاچه ارومیه نمکزار شده است

کد خبر: ۳۹۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۷ 27 April 2014
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 3/2 میلیارد مترمکعب آب در دریاچه ارومیه باقی‌مانده و در واقع ۹۰ درصد از آب این سرمایه ملی خشک و تبدیل به نمکزار شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست، حسن عباس‌نژاد اضافه کرد: با توجه به مشکلات پیش آمده و تشدید خشکسالی، هر روز از آب دریاچه ارومیه کاسته می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی افزود: تغییرات اکوسیستمی در منطقه و کاهش نزولات آسمانی موجب بروز چنین بحران ملی شده و نیازمند عزم ملی و همکاری تنگاتنگ مردم و مسوولان برای احیای مجدد دریاچه ارومیه این سرمایه طبیعی و ملی کشور هستیم.

وی ادامه داد: داشتن این ذهنیت که آذربایجان غربی رتبه دومین استان پر آب کشور را به خود اختصاص داده، موجب شده طی دهه‌های گذشته مصرف بی‌رویه آب و افزایش فعالیت‌های بخش کشاورزی را در منطقه شاهد باشیم و با دست خود تیشه به ریشه طبیعت زیبای استان بزنیم.

وی افزود: آذربایجان غربی دارای تنوع‌زیستی متعددی است و با دارا بودن جنگل‌های بلوط سردشت در جنوب، مناطق کویری در شمال، سه منطقه حفاظت شده، دو منطقه حیات وحش و ۳۰ تالاب که تعداد 6 تالاب به ثبت جهانی رسیده است از زیباترین استان‌های کشور است، اما متاسفانه مورد هجوم و فشار یک طرفه از سوی ساکنانش قرار گرفته و شاهد از بین رفتن برخی منابع طبیعی از جمله دریاچه زیبای ارومیه که روزگاری میزبان مسافران بی‌شماری بود، هستیم. 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی گفت: نجات دریاچه ارومیه نیازمند عزم ملی است و توجه ویژه دولت و تشکیل ستاد بحران می‌تواند در احیای این طبیعت ملی چاره ساز باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل