بازدید 5842

وزیر خارجه اتریش وارد تهران شد

دفتر ریاست‌ جمهوری اتریش اواسط فروردین ماه سال جاری اعلام کرد که «هاینتس فیشر» رئیس‌جمهور اتریش با پذیرش دعوت همتای ایرانی خود، به تهران سفر خواهد کرد ولی به زمان دقیق این سفر اشاره‌ای نکرد.
کد خبر: ۳۹۶۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳ 26 April 2014
وزیر امور خارجه اتریش در پاسخ به دعوت همتای ایرانی خود و به منظور انجام سفری 2 روزه وارد تهران شد.

به گزارش فارس، «سباستین کورتز» وزیر امور خارجه اتریش در پاسخ به دعوت محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود و در راستای گسترش مناسبات وین - تهران وارد تهران شد.

وی در مدت 2 روز حضورش در تهران ضمن دیدار و گفت‌وگو با ظریف، با دیگر مقامات کشورمان نیز به رایزنی و تبادل نظر در خصوص مباحث دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی می‌پردازد.

این سفر همچنین در راستای فراهم ساختن مقدمات سفر «هاینتس فیشر» رئیس جمهور اتریش به تهران انجام می‌شود.

رئیس جمهور اتریش قرار است به زودی و در پاسخ به دعوت حسن روحانی به ایران سفر کتد.

دفتر ریاست‌ جمهوری اتریش اواسط فروردین ماه سال جاری اعلام کرد که «هاینتس فیشر» رئیس‌جمهور اتریش با پذیرش دعوت همتای ایرانی خود، به تهران سفر خواهد کرد ولی به زمان دقیق این سفر اشاره‌ای نکرد.

وین پایتخت اتریش تاکنون میزبان سه دور گفت‌وگوهای ایران و 1+5 درباره گام پایانی توافقنامه ژنو (برنامه اقدام مشترک) درباره برنامه هسته‌ای ایران بوده است. پایتخت اتریش قرار است برای چهارمین بار از 23 اردیبهشت ماه سال جاری میزبان این گفت‌وگوها باشد.

«سباستین کورتز»  وزیر امور خارجه اتریش دومین وزیر اروپایی است که در سال جدید شمسی مهمان دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است.

او که متولد 27 آگوست 1986، از سال 2013 به عنوان وزیر امور خارجه و امور‌بین‌المللی این کشور منصوب شد. وی عضو حزب مردم  (ÖVP) است.

این سیاستمدار جوان اتریشی که نخست وارد مدرسه نظامی شد، در سال 2009 به سمت رئیس جوانان حزب مردم انتخاب شد.

او در فاصله سال‌های 2010 و 2011 نیز عضو شورای شهر وین بود.

کورتز در‌ آوریل 2011 مسئول همگرایی در امور داخلی کشور شد. در طی انتخابات عمومی سال 2013، او به عنوان یکی از اعضای پارلمان انتخاب  و در دسامبر 2013 نیز عهده‌دار وزارت امور خارجه کشورش شد.

کورتز هم اکنون جوانترین عضو دولت اتریش از زمان تشکیل جمهوری در این کشور است و همچنین جوانترین وزیر خارجه در اتحادیه اروپاست.

ادگار رینکویچ وزیر خارجه لتونی پیش از وزیر خارجه اتریش مهمان ظریف بود.

جین اسلبورن وزیر خارجه لوکزامبورگ نیز سومین وزیر اروپایی است که در سال جدید شمسی به تهران سفر می کند. او قرار است اواسط خرداد به ایران بیاید.

به گزارش فارس، پس از توافق ژنو موسوم به برنامه اقدام مشترک که در تاریخ سوم آذر ماه 1392 مورد توافق وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 (آمریکا، فرانسه، روسیه، چین، انگلستان و آلمان) قرار گرفت و در دولت یازدهم، تهران میزبان چند تن از وزرای خارجه اتحادیه اروپا بوده است. وزرای خارجه ایتالیا، سوئد، بلژیک، لهستان، یونان و اسپانیا و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سال گذشته شمسی (1392) به تهران سفر کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان