بازدید 21993

یادداشت دردآور یک کارمند

کد خبر: ۳۹۶۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵ 26 April 2014
کارمند هستم و همیشه چشم و گوش به اخبار دارم که دولت فخیمه گوشه چشمی به ما داشته باشد و با الطاف کریمانه گرهی از انبوه گره های مالی زندگیم باز کند.

در ادامه یادداشت خواننده الف آمده است: البته ماه اسفند خبرسازترین ماه برای کارمندان است چرا که فروردین در راه است با همه شیرینی ها و تلخی هایش! و دیر گذشتن این فروردین، خود درد دیگری است. القصه در اسفند ماه سال گذشته خبر رسید که دولت تدبیر و امید، میزان افزایش حقوق کارمندان برای سال جدید را ۲۰ درصد تعیین کرده است؛ با خود گفتم ۲۰درصد؟! مگر نه اینکه تورم اعلامی بیشتر از ۳۵ درصد است و طبق قانون دولت باید حقوق کارمندان را مطابق تورم افزایش دهد؟

این دولت که شعار قانون گرایی را محور کارهای خود قرار داده پس چرا در پرداخت حقوق کارمندان خبری از قانون و قانونگرایی نیست؟ و از سوی عده ای از دولتمردان و صاحبنظران پاسخ آمد از آنجایی که می دانیم این دولت وارث مشکلات عدیده ناشی از مدیریت جهانی دولت قبلی است و خزانه خالی است و... پس چاره ای جز قناعت کردن به این ۲۰درصد افزایش حقوق نیست و انشاءالله با تدبیرهای این دولت در طول سال شاهد بهبود اوضاع اقتصادی و کاهش تورم و افزایش قدرت خرید مردم خواهیم بود.

من هم همانند دیگر کارمندان گفتم انشاءالله ! اما این دلخوشی دیری نپایید، امروز که فیش حقوق فروردین ماه را دیدم (با اینکه ۳۰فروردین است هنوز از پرداخت حقوق خبری نیست) دود از کله ام برخواست. خود را آماده کرده بودم که با دریافت افزایش ۲۰ درصدی حقوق فروردین ماه لااقل اندکی از بدهی های کمرشکن فروردین ماه را جبران کنم اما زهی خیال باطل! چرا که در فیش مبلغ ۲۱۶هزار تومن بابت مقرری ماه اول از حقوق بنده کسر شده در حالی که کل افزایش حقوق بنده ۲۶۰هزار تومان بوده است .

علاوه برکسر مقرری ماه اول با افزایش میزان مالیات و... کل اضافه دریافتی فروردین ماه بنده فقط ۳۳هزار تومن است! اینکه دولت محترم با یک دست به کارمندان بدهد آنهم با کلی تبلیغات و اعلام در رسانه های گروهی و با یکدست دیگر بی سر و صدا از جیب آنها بردارد جای سوال دارد. چرا در سنوات قبل یک سوم حقوق فروردین ماه تحت عنوان مقرری ماه اول کسر می شد اما امسال بیشتر از ۸۵درصد آن؟ آیا مصوبه قانون است یا تدبیر دولت؟ اگر مصوبه است چرا ما بی اطلاع هستیم؟ اگر تدبیر است، این چه تدبیری است که دود از کله کارمند بی نوا در می آورد؟ البته از گوشه و کنار می شنویم که دولت به دنبال رفع کسری بودجه خود است و سوال این است که آیا دیواری کوتاه تر از دیوار کارمندان وجود ندارد؟ آیا این اجحاف نیست؟ امیدوارم گوش شنوایی وجود داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست