بازدید 9289
۵

نجات سرنشینان قایق غرق‌شده از جزیره متروکه

سرنشینان قایق غرق شده‌ای در آب‌های استرالیا، با نوشتن پیام کمک روی صخره‌ها، از مرگ نجات یافتند.
کد خبر: ۳۹۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲ 24 April 2014
سرنشینان قایق غرق شده‌ای در آب‌های استرالیا، با نوشتن پیام کمک روی صخره‌ها، از مرگ نجات یافتند. این قایق که سه مرد و دو زن سرنشین آن بودند در فاصله دوری از سواحل «کوئینزلند» در آبهای اقیانوس از کار افتاد و هر پنج تن در میان امواج گرفتار شدند.

به گزارش ایران، این سرنشینان پس از یک روز تلاش، قایق از کارافتاده و سرگردان در میان امواج را در مسیر باد دریایی قرار دادند و به جزیره دور افتاده و متروکی رسیدند و پیاده شدند.

آنها آب و غذایی که در اختیار داشتند تنها برای چند روز زندگی‌شان را تضمین می‌کرد بنابراین به فکر چاره‌ای افتادند و با اسکان در بلند‌ترین نقطه جزیره با استفاده از شن‌ها پیام «کمک» را با حروف بزرگ نوشتند به طوری که از فاصله چند ده‌متری امکان دیدن آن وجود داشت.
نجات سرنشینان قایق غرق‌شده از جزیره متروکه
تأخیر چند روزه این قایق، باعث نگرانی خانواده این مسافران شد و آنها گم شدن این قایق را به گارد ساحلی کوئینزلند خبر دادند. از آنجا که محل دقیق ناپدید شدن قایق مشخص نبود دو هلیکوپتر جست‌وجو‌گر در منطقه به پرواز درآمدند اما اثری از قایق پیدا نشد تا این که در روز دوم جست‌وجو هلیکوپتر‌ها بر فراز اقیانوس به پرواز درآمدند و این بار خلبان هلیکوپتر متوجه نوشته عجیبی روی ارتفاعات یک جزیره دور افتاده شد. وقتی هلیکوپتر نزدیک‌تر رفت پیام کمک را دید و چند کیلومتر جلوتر متوجه قایق شد.

هلیکوپتر با این سرنخ ارتفاع کم کرد و امدادگران با استفاده از تجهیزات لازم در جزیره فرود آمدند و به جست‌وجو در میان این جزیره متروک پرداختند.

با شناسایی محل استقرار سرنشینان قایق، هلیکوپتر پایین آمد و این پنج تن را سوار کرد و به نزدیک‌ترین مرکز درمانی رساند. به‌گفته پزشکان این افراد آسیب‌زیادی ندیده‌اند اما به خاطر سرما و تغذیه نامناسب نیاز به درمان دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵
ايول
چه عکسای واضحی... قشنگ از این فاصله میشه پیغام کمکشون رو خوند... خدا اجرتون بده!!!
چه جالب
شد مث سریال arrow :D
یه کارتون بود زمان بچگی ما به همین مضمون!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار