بازدید 4644

انتقاد اتحادیه عرب از برگزاری انتخابات در سوریه

کد خبر: ۳۹۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰ 22 April 2014
رئیس اتحادیه عرب امروز سه شنبه ضمن انتقاد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه مدعی شد: برگزاری این انتخابات تنها منجر به شکست تلاش های بین‌المللی برای حل و فصل درگیری های داخلی این کشور خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب در شرایطی از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه انتقاد کرده است که دولت بشار اسد اعلام کرده است قصد دارد انتخابات ریاست جمهوری را 3 ژوئن برگزار کند.

بر اساس این گزارش العربی افزود: این اقدام دولت سوریه موجب توقف تلاش های بین المللی برای ادامه مذاکرات و دستیابی به راهکاری سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه خواهد شد. کشورهای غربی و عربی که از شبه نظامیان مخالف دولت سوریه حمایت می کنند از تصمیم دولت دمشق برای برگزاری انتخابات به شدت انتقاد کرده اند.

سازمان ملل و اتحادیه عرب از مذاکرات ژنو که در ماه فوریه به شکست منجر شد حمایت کرده اند. العربی گفت: به طور خاص، یک انتخابات دموکراتیک، معتبر و عادلانه در شرایطی که کشور با فاجعه انسانی روبرو است و بیش از 6 میلیون سوری آواره هستند، برگزار نخواهد شد.

از آغاز بحران داخلی سوریه در مارس 2011 میلادی تا کنون بیش از 140 هزار نفر جان خود را از دست داده و میلیون ها نفر نیز در داخل و خارج مرزهای سوریه بی خانمان و آواره شده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان