بازدید 117105

رفتاری که با «چرا رفتی» باران کوثری شد، منصفانه بود؟ + ویدئو

قطعاً آنچه منتشر شد، یک کلیپ بود و نمی‌توان با کلیپ نخواندنش، از نقدهای وارده شانه خالی کرد؛ اما این دلیل نمی‌شد که برخی نقد‌ها را به ویژه در حوزه نوشتاری‌‌ که با توهین همراه بود، ‌شایسته این کلیپ دانست و گفت، یا ‌وجود این، برخی از طنزهای تصویری که خلاقیت مردم را نشان می‌داد، در نوع خود محل توجه بود و قریحه و طبع متفاوت ایرانی‌ها را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۳۹۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳ 14 April 2014
کمتر از چند هفته از رونمایی آلبوم بین‌المللی «نه فرشته‌ام، نه شیطان» ساخته تهمورت پورناظری با صدای همایون شجریان می‌گذرد و این آلبوم برای اهالی موسیقی، فضای تازه‌ای ایجاد کرده؛ اما در افواه عمومی آنچه بیش از این آلبوم مورد توجه قرار گرفت، کلیپ «چرا رفتی» است که ‌روی یکی از قطعات همین آلبوم توسط باران کوثری ساخته شد و واکنش‌های طنز آباد فراوانی در پی داشت؛ واکنش‌هایی که به نوبه خود، با واکنش همایون شجریان و تهمورث پورناظری و سکوت کارگردان کلیپ همراه شده است.

به گزارش «تابناک»، در مراسم رونمایی از آلبوم «نه فرشته‌ام، نه شیطان» که بیستم اسفندماه با حضور گروهی از فرهیختگان برگزار شد، کلیپی پخش شد که روایتگر حال و هوای این آلبوم متفاوت باشد و در واقع پخش نمونه‌ای از قطعات این آلبوم در رونمایی، صرفاً به صوت محدود نشود. نسخه اصلی این کلیپ پس از پخش احتمالاً توسط یکی از سازندگانش با کیفیت ۷۲۰ در یوتیوب قرار گرفت و سپس دست به دست شد.

به رغم آنکه در آغاز کلیپ تذکر داده شده بود تنها برای مراسم رونمایی ساخته شد، ابتدا سایت‌های خبری و موسیقیایی نسبت به انتشار این آلبوم تأکید کردند و سپس در شبکه‌های اجتماعی، شاهد اشتراک گذاری‌اش بودیم و حتی از شبکه‌های ماهواره‌ای نیز پخش شد و به شهرت این آلبوم افزود تا آنجا که اکنون بحث بر سر پایان ۵۰ هزار نسخه نخست این آلبوم و ارائه چند ده هزار نسخه تازه از این اثر به بازار است.

این قطعه که روی شعری از سیمین بهبهانی ساخته و دیوید گارنر امریکایی آن را تنظیم کرده بود، به سرعت با نقدهایی همراه شد؛ نقدهایی که از سطح جامعه و نه لزوماً از سوی منتقدان بود، ولی نخستین جرقه‌ای در مراسم رونمایی زده شده بود؛ در این مراسم کم‌سابقه برای رونمایی از یک آلبوم، محمد رحمانیان که برای ‌سخنرانی، روی صحنه دعوت شده بود، گفت: «از باران كوثري، سحر دولتشاهي و مهرداد صديقيان تعجب مي‌كنم. اين‌همه اُور- اكت (بازي اغراق‌شده) را نمي‌فهمم. به خدا ما تئاتري‌ها هم مثل مردم معمولي موسيقي گوش مي‌دهيم و احساساتي مي‌شويم. اين‌ همه سر تكان دادن‌ها و اداهاي اضافه براي چيست؟»

رفتاری که با «چرا رفتی» باران کوثری شد، منصفانه بود؟ + ویدئو

نقدها پس از اشتراک‌گذاری این کلیپ که در قالب Tiny desk concert ساخته شده، نخست در فضای مجازی‌ در قالب نوشتاری بود. برخی این کلیپ را تلاش شکست خورده سرمایه‌های انسانی برای عرضه اثری دانستند که کیفیتش از چنین تبلیغ اگزجره‌ای معافش می‌ساخت و برخی دیگر نیز اتفاقی را که برای این کلیپ افتاد، ‌با اتفاقی که در زمان اکران «شیرین» روی داد، مقایسه کردند که پس از اکران، برخی از تماشاگران اعتراض‌های بسیار شدیدی کردند و در واکنشی بی‌سابقه خواستار دریافت پول بلیتشان شده بودند.

اما اندکی بعد برخی برای آنکه ثابت کنند این کلیپ ارزش خاصی نداشته که در انتهایش عنوان کارگردان و تدوینگر نیز ذکر شده، از نقد قلمی فراتر رفتند و کلیپ‌هایی در نقد کلیپ «چرا رفتی» ساخته شد و موجی بلند شکل گرفت که باران کوثری ترجیح داد مقابلش نایستد و در قبالش سکوت پیشه کرد و پناه بگیرد! پورناظری و شجریان نیز واکنش مشابهی ‌نشان داده بودند تا اینکه سرانجام سکوتشان شکست و حال تنها به تذکراتی بسنده کرده‌اند تا اندکی فضا تعدیل شود!

تهمورث پورناظري سفارش‌دهنده اصلي كليپ در يادداشتی در موسیقی ما یادآور شده: «از آنجا كه مراسم رونمايي اين آلبوم در نوع خود بي‌سابقه بود (از نظر تجربي)، تصاويري براي اين اثر تهيه شد كه تنها و تنها براي خالي نبودن صحنه «تالار وحدت» به هنگام پخش كارها به آنجا رسيد و به هيچ عنوان قصد ما ساختن كليپ نبود... واكنش‌هاي بسياري به اين تصاوير [داده] شد كه در نوع خود كم‌نظير بود. بخشي بسيار خوشايند و بخشي سازنده و بخشي ديگر بسيار غم‌انگيز. اين آهنگساز در آخر باز هم تأكيد مي‌كند كه اين يك كليپ نيست‌».

همایون شجریان نیز در این‌ باره به شرق گفته است: «بسیار متعجب شدم وقتی فهمیدم کلیپ رونمایی همه‌ جا پخش شده است و شبکه‌های ماهواره‌ای آن را نشان می‌دهند. چون این‌ کار به پیشنهاد تهمورس پورناظری، تنها برای استفاده در مراسم رونمایی ساخته شد و من از پخش غیرمنتظره آن در شبکه‌های ماهواره‌ای کاملا غافلگیر شدم؛ هرچند پخش این کلیپ به دیده‌شدن و فراگیرشدن این اثر مخصوصا در نزد جوان‌ترها بسیار کمک کرد».

هرچند قطعاً آنچه منتشر شد یک کلیپ بود و نمی‌توان با کلیپ نخواندنش، از نقدهای وارده شانه خالی کرد، آنچه مسلم است، رفتاری که با «چرا رفتی» باران کوثری شد، چندان منصفانه نبود و به هر حال هرچند بدسلیقگی در طراح این کلیپ موج می‌زد. با این حال این دلیل نمی‌شد که برخی نقدها را به ویژه در حوزه نوشتاری‌ ـ که با توهین همراه بود ـ شایسته این کلیپ دانست و گفت؛ با ‌وجود این، برخی از طنزهای تصویری که خلاقیت مردم را نشان می‌داد، در نوع خود محل توجه بود و قریحه و طبع متفاوت ایرانی‌ها را نشان می‌دهد.

اصل این کلیپ و برخی از کلیپ‌های طنزی که در این باره ساخته شده را در «تابناک» تماشا کنید.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۹
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۲۳۶
این گروه منتقد منو یاد خودم میندازه که به دلیل حسادت و تنگ نظریم همیشه همسایه ی مهمان نوازم که درش روی همه باز هستو ادم فاسدی میدونم و به همه میگم این همسایه ی ما و خانوادش فساد اخلاقی دارن !!! اما همیشه خودم رو که در خونم رو همه بسته هستو انسانی مومن و مسلمان و پایبند به ارزش های دینی و اخلاقی میدونم !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
خودت خندت نگرفت از این نظره ... که گفتی.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
بیشین بینیم بابا.
مطمئنم تو همونی هستی که در خونه ات بازه. ولی اینجا، جاتو با همسایه پایینی عوض کردی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
مردم برای زیر سوال بردن مذهبی ها چه کامنت هایی که نمی ذارن...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
ناشناس محترم باید این رو بدونی که همه منتقدین بی انصاف نیستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
ناشناس 13:12 حالا ایشون اگه خندشم گرفته باشه از نظرش شما باید گریه کنی به حال خودت! که اصن مفهوم حرف به این سادگی رو هم نمیگیری
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
در پاسخ به ناشناس
خودت خندت نگرفت از این نظره ... که گفتی.

اخوی شما فهمیدی دوستمون منظورش چی بود این حرفو زدی!!!
كيان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
درود بر شما كه موضوعي را بهانه كرده ايد براي انتقاد از خود. كاشكي من هم چنين شجاعت، انصاف و سلامت روحيه اي داشتم. ايران امروز نيازمند چنين روحيه اي است.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
ساده نباش کیان جان. گفتم که. این همون همسایه بالاییه.
داش حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
با این نوع نظر دادنت به صورت نا محسوس توهین کردی به کسانی که مومن هستند حالا چه در ظاهر و چه در باطن.
در واقع خواستی توهین رو کادو پیچ کنی.
مردم
| Australia |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
چرا خود زنی می کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
اشتباه اومدی زنگ بغلیو بزن!
ناشناس
| Singapore |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
آخه چه ربطی داشت؟ من نمی دونم از این متمدنانه تر میشه یه کلیپ رو نقد کرد؟ فقط با ساختن چند کلیپ در واکنش به اثری که یه سری ازش خوششون نیومده چرا انگ بی انصافی می زنید؟ مگه با چوب حمله کردن به خانم کوثری؟ یا خشونتی حتی کلامی به خرج داده شده؟ اصلاً اگر کسی انتقاد داشت و خوشش نیومد چه کاری باید بکنه که مرز بی انصافی رو رد نکنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
چه ربطی داشت تو هم از هر راهی که شده یه ایرادی به مذهبی ها بگیر
حمید
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
الان خواستی مذهبیارو زیر سوال ببری،توکل بر خدا،ولی خودت دوباره نظرتو بخون دوست من
خبر خوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
اصلا خودت فهمیدی چی نوشتی .......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
تو که راست میگی!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
مشکل داری با
ناشناس
| France |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
با توهین به افراد مومن نمیشه نچسبی و زشتی این کلیپ رو پنهان کرد. در ضمن توهینی درکار نبوده یه عدن نشون دادن بدون امکانات و اسم رسم خیلی خوش قریحه تر هستن و بدون بابا و ننه معروف هم نمیشه کاره ای شد تو این مملکت همین
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
خب که چی؟؟؟؟؟چی کار کنم الان؟؟؟؟
تو چرا استاد علم اخلاق نمی شی؟؟؟؟؟!!!!!
آفرین به توووووو!!!!!
من شنیدم افتضاح این چه موزیک ویدیویی ...زده به اهنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
قبول دارم که کلیپ خوبی نیست اما نباید توهین کرد.

البته کلیپ از این بابت خوب نیست چون برخی دنبال بهانه‌اند تا موسیقی ایرانی را موسیقی دوری از خود بدانند.

امیدوارم متوجه منظورم شده باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
شما شنیدی فقط...ندیدی که...پس چرا نظر هم میدی در مورد چیزی که اطلاع دقیق نداری؟
ایران من
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
ما ایرانیها آنقدرها هم ساده نیستیم تا این آدمای شبیه سازی شده رو نشناسیم . یک عده ... جمع شدن تا یک فرهنگ و به بهانه ضعیف بودن کلیپ تخریب کنن. به دهنمکی و شاگرداش تبریک می گم ؟!
ساکت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
خوب تو بهترش رو بساز.
همش گیر میدین .یکی پیدا نشد تبریک بگه. اه
در کشور من آدمهایی هستند که هر صبح بیدار میشوند که گیر بدن.حالا به هرچی .متاسفانه بدتر از اون کسانی هستند که به گیر اونها توجه میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
تو خودت یکشون

اما ب طریق دیگر
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
موافقم - بعضی ها یه جوری نظر دادنو بد و بیرا گفتن انگار تو هر کاری که خودشون میکنن آخرشن .
چرا رفتی چرا من بی قرارم؟ هان؟ چرا؟!!!!!
پاسخ ها
علش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
من که خودم نرفتم اومدن منو بردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
ای خدا این هم وطنان رو از ما نگیر
خبر خوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
بالاخره به طریقی مردم باید سرشون گرم بشه دیگه اینم یک مدلشه
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
يه دقيقه رفتم جلو درو و اومدم چرا تو طاقت دوري منو نداري

خيلي مصنوعي و بي انصافانه خودشون رو اهل هنر و موسيقي نمايش دادن
اما يادمون نره كه اين فقط واسه يه مراسم رونمايي بوده
اما بيرون دادن اين كليپ خيلي مسخره بوده
خدا شفا بده راه دیگه ای نبود که اینا احساساتشون رو بروز بدن؟ چرا این موزیک رو خراب کردن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
آخه مگه نمیدونی تماشا کردن چهره هنرمندان خودش یک سعادته !!!
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
حالا چه عیبی داشت ؟ وای از این ملت تنگ نظر !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
اشتباهی منفی دادم. واقعا خیلی سطحی و تصنعی است.
زنده باد هنرمندان ایران زمین

کاری به کلیپ ندارم اما موسیقیش بسیار زیبا بود
نظر من کلیپ زیبایی بود شاید خیلی کاستی داشت اما ما ایرانیها عادت داریم همه چیزها را مسخره کنیم شاید بخاطر باران کوثری ساخته اینگونه بهش هجوم میاریم
قبلا خارجیها را سوژه میکردیم حالا گیر دادیم به خودیها
اینم از فرهنگ ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
عزیزم. کلیپ را دیدی؟
کاملا مشخصه حتی یک ذره فکر هم پشتوانه ساخت ا ین کلیپ نبوده. من مطمئنم خود همایون هم وقتی تو مراسم این کلیپ را دیده، سرخورده شده.
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
اره من کلیپ دیدم بهرحال نقدهم بایدمنصفانه و با احترام باشه خب بنده خدا میخواسته نواوری کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
هرکس توانایی ساخت یک کلیپ مسخره دیگه که فقط خلاقیت توش داره بیاد نظر بده
شمایید که جملاتتون رو بدون منطق می نویسد اگرنه هر کاری فکر پشتش هست و البته کارای هنری فکر و احساس
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
خوب منم فکر میکنم با این کلیپ با احساس و بی منطق برخورد شده وگرنه این همه احتیاج به سروصدا نداشت یکاری کرد تمام شد این همه موضعگیری بی منطقیه و ضمنا به اصل کارهم صدمه وارد نشده و با نقدهای شما فکر کنم دیگه سمت ساخت این کلیپها نره
من یک آهنگ ساختم به نام : بیخود کردی اومدی
به نظر من، این کلیپ بیشتر به درد اون آهنگ میخوره.
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
به کف مرتب.
خوشمزه نمکدون ای باحال بامزه، کمدین ای نکته سنج..
من فکر می کنم تو بدون آهنگ سازی هم با این طناری یه پا هنرمندی حواست به خودت باشه تو تنها مال خودت نیستی با این همه استعداد تو سرمابه ایرانی....خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
خخخخخخخخخخخخخ
حیف از این آهنگ من منظور این ادا اطوارای بیجا رو نفهمیدم.مثلا ایجاد حالت تعجب و برانگیختگی ها و خنده های بی مورد چه مفهومی داشت در ولی درکل آهنگ زیبایی بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
حق درای نفهمی کار نویی هست /نو اوری است و طبیعی است که با واکنش روبرو بشه اگر مثل کلیپهای بی خاصیت سیما چند تا پروانه و کویر وستاره و ... به هم میچسبوندن اینهمه انتقاد نمیشد /دمشون گرم که کار نو کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
هر کار نویی اگرحتی نچسب هم باشه خوبه؟
ای بابا تابی جون تو خودتم بیخیال نمی شی ها!!! چقدر تیتر زدی تو یه هفته از این موزیک ویدیو!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
آخه خداوکیلی خیلی بی معنیه. خیـــــــــــــــلی
خداییش خودشون خجالت نکشیدن همچین کلیپی بازی کردن؟
مهمترین ویژگی یک اثر هنری، برداشت های متفاوتی است که می توان از آن داشت، یعنی هرکس به اندازه دانش و آگاهی خود برداشت متفاوتی می نماید. به قولی می گویند یک اثر هنری به تعداد بینندگانش منتقد دارد که برخی موافقند و برخی مخالف!
اما اتفاقی که در ایران به کرات به وقوع می پیوندد نقدهای بی محابا، غیر کارشناسی و تخریبی است!!
بنده از این کلیپ بسیار لذت بردم بخصوص عکس العملهای برخی از دوستان در این کلیپ کاملا مطابق با من بود. چرا برخی توقع دارند که نقدهای ایشان باید مورد قبول همگان باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
چطوره عکس العیل افراد موقع غذاخوردن و عطسه کردن را هم تبدیل به کلیپ کنیم. آخه خیلیهاشون شبیه به عکس العمل منه!
آخه این هم شد توجیه؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
توروخدا یکی به من بگه چه هنری تو این کلیپ بود؟؟؟ توروخدا منو توجیه کنید...
زیاد جدی نگیرید، یه عده از جوونای ما بیکار تشریف دارند... از خروس خون صبح تا گرگ خون شب تو شبکه های اجتماعی می چرخند... کارشون لایک زدن و نظرهای بی خود نوشتنه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
بیکارتر از خود شما !؟ که این موقع روز کامنت گذاشتی
همان بهتر که رفتی و شیرین بودنت به تلخی گرایید. خدا غنی و حمید است! تبم را در شهرم ریختم اگر بدانی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
الآن که چی؟!!
سیر دااآااااغ ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
مخالفای کلیپ یا موافقا!!! برای کدومشون استعمال میشه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
برررره
دانشجو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
این یه جورایی معادل "بشین بینیم بابا" است.
والا من چیز بدی ندیدم این هم یک کلیپ بود مثل میلیونها کلیپ دیگه .شما از آهنگ لذت ببرید . کار ما شده نقد جهت خراب کردن درود بر همایون شجریان خانم کوثری دست مریزاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
همینو کم داشت: دست مریزاد !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
نه تورو كم داشت قشنگ!!!
هر کسی میتونه نظر خودشو داشته باشه همون جور که هر کسی می تونه هنر و دیدگاه خودشو داشته باشه این کار خانوم کوثری به نظر من یک کار تازه و نو بود و من خوشم اومد و بعضی ها گفتن تو این کلیپ اقرا شده اصلا هنر یعنی اقرار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
هنر ؟!
کار نو ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
فکر کنم منظورشون " اغراق " بوده امرتضی خان .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
خودت فهميدي چي گفتي اصلن!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!@@@@@@@@@@@$$$$$$$$$$$$$،
كليپ بسيار مسخره اي بود .

آخه برو اهل موسيقي سنتي رو ببين كدوموشون اينطوري با موسيقي سنتي حال ميكنن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
مثلا یک کلیپ پست مدرن بوده.
حتما با خودشون فکر میکردن الآن ملت از دیدن این کلیپ کف میکنند و به به و چهچه راه میندازن.
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
منکه خوشم اومد
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
چون شما خوشت نیومده دلیل نمیشه کلیپ بدی باشه . شما این کاره ای - بفرما خودت درست کن - همچین بعضی ها نظر میدن انگار تو هر کاری که میکنن بهترینن - این ادبیات ماله یه انسان متمدن نیست : کلیپ مسخره ای بود -
مارال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
موسیقی سنتی تنها در یک قالب تموم نمیشه! اون تصویرها به نظر من قرار نبود متن شعر رو پیاده کنه احساس من این بود که حس جند نفر دوست رو از شنیدن موسیقی نمایش می داد. مسئله سختی برای درک نبود. مسخره نبود. شما دوستش نداشتی یا شما حس مشابهی ازش دریافت نکردی
چیزی که از دل برآیدلاجرم بر دل نشیند ,موسیقی و آهنگ و شعر بسیار زیبا و از دل برآمده ولی بازی این بازیگران هیچ حسی را منتقل نمی کند و یک بازی ناهمگون با شعر و آهنگ و ما رو به شک میاندازد که شاید اینا برای یه آهنگ دیگری این کلیپ رو بازی کرده اند و من ترجیح میدم این کلیپ را بدون دیدن تصاویرش, فقطگوش بدم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
خلاصه اینکه: هر کسی را بهر کاری ساختند.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
دقیقا. سطح این آهنگ و آلبو م خیلی بالاتر از این کلیپه و اصلا برا لذت بردن از اون به اینچنین تصاویری نیاز نیست. حتی این تصاویر لذت گوش کردنشو کمتر می کنه....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
به خدا منم...
خنده های هیستریک باران کوثری در نقطه اوج آهنگ چه مفهومی رو متبادر میساخت؟
خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
تو خوبي!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چه ترانه قشنگی ...
اصلا همه اینها تقصیر همونیه که گذاشته رفته.
اصلا رفت که رفت. بری دیگه برنگردی.
پاسخ ها
بهمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
آقا دمت گرم
ناسزایی را که بینی بخت یار عاقدان تسلیم کردند اختیار چون نداری ناخن درنده تیز باددان به که کم گیری ستیز هرکه با پولاد بازو،پنجه کرد ساعد مسکین خود رارنجه کرد باش تا دستش ببندد روزگار پس به کام دوستان ............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
هانه ؟؟!
علی ابراهیمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
خوب میشی تو نگران نباش!!!!
اللهم صل علی محمد و آل محمد
عجب!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
والا با این نوناشون
اگر شخصی دیگری به جای این خانم که آقازاده سینمایی هستند این کلیپ رو می ساخت بعضی از هموطنان به همین صورت از این کلیپ دفاع می کردند.
اون کچله از همه بهتر بازی میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
موافقم , حداقل بهتر از بقیه بود
در هر کلیپ حداقل گوشه ای خواننده را نشان میدهند اخر این کجاش کلیپه که اینقدر مورد هجمه قرار گرفته اگر ۱ نفر مخالف هست به هر دلیل هزاران موافق هم دارد که نیاز به اظهار نظر ...نمی بینند.
این دیگه چی بود!!!ما یه عمره فقط موسیقی سنتی گوش میدیم این مسخره بازیا رو کی دراوردیم.موسیقی سنتی رو ادم گوش میکنه روحیش شاد میشه کلی کیف میکنه ولی اینا الکی سر تکون میدادند.بیشتر ادمو زده میکنند تا جذب.
انقدرنظرات سیاسی ندیدلطفا!کاری به خانم کوثری ندارم اما درست نیست که کسیوانقدر مسخره کردالبته کلیپ خیلی جای نقد داره اونم برای همچین اثر زیبای استادهمایون شجریان.بنظرمن موسیقی بسیارزیباست ولی با این ویدئو نه.ولی کارطنزگروه دوم هم زیبابود فقط ازلحاظ طنزبودنش !!
يك كليپ متوسط بود...اينهمه ننم واي ددم واي هم نداشت...نه بد بود نه خوب...كاملاً متوسط و مشابه اش را هم در موسيقي دنيا كاملا مي شه ديد ...مثلاً من يك كليپ روسي با آهنگ پاپ ديدم درباره زنان يا يكي ديگه كه خواننده در متنه و نشسته و خانم هاي ديگر در كنارش در فرم هاي مختلف نشسته اند...بهرحال در بين كليپهاي ايراني نسبتا جديد بود...ولي فاجعه اي هم نبود كه يك عده جوگير شدن اينمه كامنت دادن...درضمن گيريم كه يكي از اساتيد و بزرگان بگه ما اينطوري موسيقي گوش نمي ديم و اور اكته...خوب اين نظر ايشونه...دليلي نداره همه بخصوص نسل جوون پشت سر ايشون صف بكشن و احساساتي شوند...
اور اكتي هم اگر هست از جانب آقايون هنرپيشه هاست....بعدشم يك عده دانشجو حال كردن باهاش شوخي كنند ...اشكالي دارد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
اتفاقا من با دیدن بازی(بخوانید ادا) خانوما بیشتر حالم بد شد
یکی به من بگه ماجرا چیه!
کلیپ قشنگی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
چشمات قشنگ میبینه !
عي بابا يكي خونده يكي فيليم بازي كرده يكي كليپ گذاشته اتفاق مهم نيوفتاده كه زمين و زمون رو بهم ريختيد اصن بود و نبود اين كليپ و ترانه و بازي و بازيگرش چه فرقي مي كنه وقتي آدم گرسنه باشه ها!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
بعضی‌ها مثل تو فقط شکمشون گرسنه میشه و هیچ درکی از گرسنگی روح ندارن... شما برو به همون شکمت برس، چرا میای خبر میخونی اصلا؟!
!!! هنر فقط موسيقيه و بس !!!
...
من تا امروز این کلیپ و ندیده بودم ولی فکر میکنم هدف ساخت این کلیپ از ابتدا هم یه طنز اجتماعی بوده و دلیل پخشش در مراسم افتتاحیه رسیدن به همین هیاهو از طرف تهیه کنندگان آلبوم بوده تا به فروش خوبی برسن.
هم پخش این طنز به پخش آلبوم کمک کرد و هم بلعکس :)
آهنگ و موسیقی بسیار زیبا است بخصوص صدای همایون که بی نظیر بود...
همایون شجریان محشـــــــــــــره
الا همه مشکلات مملکت حل شده مونده این... بازیا!!
خداییش ضایع بود دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
حالا کاش ضایع بود.
بنظرم بسیار اثر بی کیفیت بود و حتی ارزش نقد هم نداشت. نمیدونم چه نقدهایی به اون شده ولی درکل نقد نباید شامل بی احترامی و تمسخر باشه و فقط باید نقاط ضعف گفته بشه (و حتی راه حلش). حرکات بازیگرها در 90درصد موارد با آواز همراه نبود و احساسی که انتقال میدادند خیلی ساختگی بود. بنظرم این سروصدا بیشتر برای تبلیغ این سبک کارهاست و اصلا کیفیت موردنظرشون نیست. متاسفانه ...
بسیار کلیپ زیبایی بود من متوجه نشدم بد سلیقگی که در آن موج! میزد کجایش بود!
تابناک یک خبری هم گذاشته بودی در باره ی اینکه چرا فقط کار شهرام جهانی شده
چه جوری باید جهانی بشیم وقتی یک خواننده که فقط خواننده نیست استاد صدا است و مهمتر از همه پسر کسی مثل محمد رضا شجریانه نمیتونه با خیال آسوده یک کلیپ بده
اونم کلیپ به این زیبایی
مشکل ما اینه که کسایی که به این داستان انتقاد میکنن متاسفانه نمیدونن ۳تار واقعا ۳ تا تار داره یا ۴تا
و وفتی میفهمن ۴ تا تار داره خیال میکنن ۲تار مشهدی هم ۳ تا تار داره
آقا همایون وقتی یه کسی که سواد نداره انتقاد میکنه نشنیده بگیر از روی ندونستن گفته
فکر کنم در مورد رفتن یارانه خونده ها !!! چرا رفتی من بی قرارم ....

اما من که لذت بردم، هم از آواز هم از نمایش. زیاد سخت نگیرید. بالاخره محدودیت هایی هم وجود داره برای ساختن و موضوع کلیپ. اونم برا کلیپی که به این سرعت فراگیر میشه ممکن بود به محتواش ایراد گرفته بشه. جالب بود.
من این آلبوم رو تهیه کرده بودم امروز کلیپ رو دیدم.
طرف امده توی کوچه به مردم گفت سر کوچه دارن اش میدن همه دویدند برا گرفتن اش گوینده وقتی دید همه در حال دویدن هستند چند لحظه با خود فر کرد بعد به خودش گفت نکنه وااقعا سر وچه دارند اش میدن و خودش هم شرو به دویدن کرد اینها روشنیدید . تا ته ماجرا حتما باید دستگیر تان شده باشد . ماجرا چیست
omidvaram lezat bordane az harchizi tabdil be cilip dorost karadn rajebe un mozo nashe....mifahmi ke??
اولش که کلیپ اصلی رو دیدم به خودم گفتم که کلیپ مناسبی نیست ولی بعدش که دو کلیپ بعدی رو دیدم، واقعا شرمنده شدم که چرا باید این طوری نقد بشه این کلیپ در حالی که اصلا نمی خواستن به طور رسمی پخش بشه. البته من که اسم اینو نقد نمی ذارم، بیشتر به سخره گرفتن یه اثر هستش. مسخره کردن تو جامعه ما رایجه در عین حال که ریشه ذوق و هنر رو می خشکاند.
شعر و موسیقی عالی بود. کلیپ هم هرچند میتونست خوش ساخت تر باشه اما در مجموع خیلی خوب بود. چند جوون رو میبینیم که از شنیدن یک موسیقی عاشقانه لذت میبرند. چه چیزی بهتر از این؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
عجب روح لطیفی داری تو !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
یکی یه نظر قشنگ داد بالاخره
سلام و عرض ادب
موزيك ويدئوي زيبايي بود
متفاوت و جالب
اما يادمان باشد كه درگير ظاهر نشويم
هر كسي از ظن خويش شد يار من!!!!
من به شخصه این کار را هربار که میشنوم ناخودآگاه مانند برخی از این دوستان از روی شوق و احساس به حرکت دادن سر و دست مشغول میشم. حس میکنم اگر کلام یا موسیقی را با گوش جان بشنویم تاثیر به سزایی میزاره . ...
هم آهنگ زیبایی بود و هم کلیپ بسیار بدیع زیبا بود' کسانی که از عکس العمل احساسی بازیگران کلیپ انتقاد می کنند، در واقع معتقد به عدم تاثیرگذاری این آهنگ زیبا و صدای اهورایی وارث بالحق استاد شجریان، همایون عزیز هستند. بهرحال اگر بازی یکی دو هنرمند در این اثر هم کمی اغراق آمیز باشد اما بهیچ وجه زیبایی و سادگی دلنشین کلیپ را زیر سوال نمی برد
بسیار حرکات کلیشه ای و مصنوعی بود که چی ؟ یعنی اینا خیلی موسیقی می فهمند؟!!!
کار نوی بود.خوشم اومد.هیچ چیز بدی درش نیست.واکنش ها هم طبیعی است.اینکه برخی ها هم کلیپ طنز ساختن اشکال نداره بسازن.ولی کار خانم کوثری جالب بود.واکنش چند نفر رو نسبت به این موسیقی نشن داده خیلی چیز پیچیده ای نیست.حالا ممکنه من دوست داشته باشم یا نه.کارشون خوب بوده. ازشون متشکرم.
کلیپ رو دیدم، این آهنگ را دوست دارم ولی کلیپ را خیر. توهین نمی کنم اما. دست خانم کوثری درد نکنه. به دوستانی که فحش و فضیحت کشیدن به کار ایشون باید گفت: "بستان بزن گر بهتر می زنی"
تصاويري كه خانم كوثري براي رونمايي آلبوم نه فرشته ام نه شيطان تهيه و تدوين كرده اند بسيار زيبا بود. حس خلوت صميمي آدمي را نشان مي داد. شايد هميشه نشان دادن شور و خروش و حالات روحي و دروني انسان دشوار بوده باشد. اگر من از چيزي لذت نمي برم يا معنايي (نمي گويم نميفهمم) براي آن قايل نمي شوم توجيه كافي براي تمسخر نيست. شوخي اشكالي ندارد. اما حيف است وقت و انرژي خود را صرف عيبجويي و گير دادن و لجبازي بكنيم. من به سهم خودم هم از موسيقي و شعر و آواز و هم از تصاوير بسيار لرت بردم. دست مريزاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
خعـــــــلی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
چیزی که نداشت دقیقا همین خلوص بود .
با تشکر
واقعا این کلیپ ارزش این اثر را نزد من بی ارزش کرد. چرا فکر میکنیم بازگیر تافته جدا بافته ای است که باید اجساس وی در این اثر به رخ همگان کشیده شود ؟ آیا احساس سایر مردم در گوش دادن به این اثر مهم نیست ؟ در ثانی به چه دلیل اینقدر این اثر را بزرگ کرده ایم .آیا این با این همه هزینه و ادعای حضور بزرگان در ساخت این اثر قابلیت رقابت با آهنگ کاروان با صدای استاد بنان که با هیچ امکاناتی 40 سال قبل ساخته شده دارد؟
این کلیپ نه تنها در حد همایون شجریان نبود که در حد خود باران کوثری هم نبود. راه چاره یک عذرخواهی ساده است. که ما اصلا بلد نیستیم.
پاسخ ها
نگار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
من معذرت می خوام ... :)
جالبه ما ایرانی ها خودمون بلد نیستیم کاری کنیم . اما استعداد عجیبی در مسخره کردن کارهای دیگران داریم.
خيلي خنديديم
دمشون گرم
پاسخ ها
هنرمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
خداییش اینایی که منفی دادن انگار مشکل حسی دارن...
به نظر من هم که بازی افراد متفرقه از خود به اصطلاح بازیگران بهتر بود...
لازمه یه تست بازیگری ازشون بگیرن
کار زیبای آقای شجریان به جای خود اما کلیپ متاسفانه صفر...این چه کلیپی که ساخته؟ این بازیگر محترم همان کار بازیگری انجام بدند بهتره ..کلیپ و فیلمسازی پیشکش...جو هنرمندی خانوادگی گرفته ایشان را...
كليپ هموزن با اهنگ نبود اگر واقعا هدف نما اهنگ بود . با نقد سازنده موافق ترم تا مسخره كردن و كوبيدن شخصيت ديگران.
بدترین کلیپ تاریخ بشریت بود..باید مدرک بازیگری اینا رو پانچ بگیرن تا دفعه دیگه اینقد ابکی نقش بازی نکنن
پاسخ ها
نگار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
شما خودتو کنترل کن، پیگیری میشه ... :))
در این که به کلیپ باران کوثری نقدهایی وارده شکی نیست.
اما یه کار نو و جدیدی بود.
در نوع خودش کاملا قابل احترامه.
بعضی از دوستان به جای نقد قصد تخریب دارن و این اصلا کار اخلاق مدارانه ای نیست . . .
بنده به صدای آقای همایون شجریان بسیار علاقه دارم و آرزو داشتم که فرزندان جوانم هم به صدای ایشان گوش بدهند و نه موسیقی رپ و یا موسیقی های جاز و جدید ولی توجه نمی کردند و علاقه نداشتند. پس از مشاهده این کلیپ غیر هنرمندانه خانم کوثری دختر 23 ساله من به صدای آقای همایون علاقه مند شده و تصنیف را دانلود کرده است و گوش می دهد. از این نظر از خانم کوثری متشکرم
آلبوم بین المللی!!!؟
سلام بنده اول نظرات دوستان رو در مورد کلیپ خوندم سپس کلیپ رو دیدم و نتونستم جلوی خودمو بگیرم و نظری ندم: در جواب دوست عزیزی که پیغامی داده بود و پای دین و اعتقادات رو به میان کشیده بود واقعا بعضی ها از هر فرصتی برای غده گشایی با مذهب و اسلام دریغ نمی کنند دوست عزیز اسلام تاکیدات زیادی در صله رحم کرده و سفارشات و روایات زیادی مبنی بر انجام و احسنت بودن دید و بازدید و مهمانداری نموده است مشکل خودتی نه دین آقا یا خانوم محترم

آهنگ فوق العاده زیبا دل نشین و روح انگیز بود ولی کلیپ یسیار ضعیف و مبتدی بود و شنیدن آهنگ همراه با تماشای کلیپ حالت بدی در انسان ایجاد می کرد و توهین به خواننده و آهنگ ساز محترم این آهنگ به حساب می آید البته در جواب دوستمون که گفتند این فقط یک کلیپ بود باید بگم که این یک کار هنری به تعبیر سازندگانش و خانم کوثری هست نه ی کلیپ معمولی و مردمی حیف نیست چنین شاهکار هنری که بایستی مایه افتخار و غرور ایرانی ها باشه باید دستمایه ساخت چندین کلیپ ... قرار بگیره

درضمن در جواب دوست دیگرمون که گفتن یک اثر هنری می تونه به تعداد بینندگانش منتقد داشته باشه ولی تعریفتون رو از اثر هنری چی قرار دادین که یک کلیپ سطحی بدون هیچ احساس و هنری رو در سطح یک کار هنری قرار دادین ضمنا یک اثر هنری باید یک بار معنایی و هدفی در القای معنای خاصی در قالب هنر و زیبایی دارد که در این کلیپ ردی از آن دیده نمی شود

در جواب به دوست دیگرمون بزرگ نمایی هم اصول و فنون خاصی دارد مثال آثار حکیم فردوسی
و در آخر نظر حقیر بهتر بود چنین کلیپی در چنین سطحی از یک بازیگر مطرح برای یک شاهکار هنری ساخته نمی شد و امیدوارم در آینده از خانم کوثری آثاری بهتر ببینیم

ضمنا نقد برای تخریب کردن نیست برای پیشرفت کردن و رفع نقایص و فهمیدم نظرات موافق و مخالف دیگران می باشد
پاسخ ها
نفس آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
دوست عزیزم
وقتی آقای شجریان و آقای پورناظری خودشون اجازه دادن که این کلیپ در رو نمایی از آلبوم پخش بشه یعنی اینکه این کلیپ مورد تایید این بزرگوارانه.
نمیدونم شما بر چه اساسی میگید که کلیپ توهین به خواننده و اهنگسازه.!!!
اما بین نقد و تخریب فاصله هست.
نقد صحیح باعث پیشرفت میشه.
اما تخریب یه مقوله جداست و اصلا اسمش رو نمیشه نقد گذاشت.نقد خیلی هم خوبه.بعضی از دوستان دارن به شدت خانوم کوثری رو تخریب میکنن و گاهی توهین میکنن که این خیلی بده و اشتباهء
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
دمت جیزززززززز
روشنفکر واقعی تویی
کلیپ که واقعا بی معنی و کم ارزشه اگه نگیم بی ارزشه. اما خب یه تجربه ای بوده. میشه نقدش کرد. اما چرا حالا باید اینقدر مهم شه؟؟؟ یعنی فضای رسانه ای کشور اینقدر بیکاره به این چیزا بپردازه؟؟ یه جور نوشتین انگار فاجعه ی فرهنگی رخ داده ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
هنر مندش سیاسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
ببین تو رو خدا کی شده واسه ما هنرمند سیاسی ...
از همه انتقادات تعجب می کنم. فیلم های وحشتناکی ساخته می شوند. فروش می رن و برای اون ها کف و سوت و هورا کشیده می شه هنر و سلیقه و ذایقه هنری هیچ آسیبی نمیبینه. ولی یک قطعه ویدیویی بسیار صمیمی در یک مراسم پخش می شه و اولین واکنش های عادی خودت رو در زمان شنیدن یک قطعه موسیقی فوق العاده برای اولین بار در دوستانی صمیمی می بینی باید این همه انتقادات عجیب و غریب بشنوی. آخه اون چیزی که من دوست ندارم الزاما نباید مورد نفرت بقیه هم باشه. می شه گفت خوب من باهاش ارتباط برقرار نکردم نه اینکه این چیه دیگه!؟!؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
یکم وحشتناک بود
این کارایی که اینا توی کلیپ برای ابراز احساسات با سر و چهره انجام میدادن اگر کسی ببینه از فردا کلا سنتی غیر مجاز اعلام میشه . آهنگ بود دیگه ، قشنگ هم بود اما این کارا چیه تهش خیلی قشنگه آدم چشمش رو میبنده ...
پاسخ ها
حلاج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
كارهايي كه هجو سازان محترم انجام دادند كه مي تواند كلا ساخت كليپ و فيلم و موسيقي را ممنوع كند. هجويه هايي كه به عنوان نقد ساختند واقعا مبتذل نبود. تعرف الاشيا به اضدادهم. برائت از اين رفتارهاي زننده واجبتر است يا ابراز لذت نبردن از تصاوير ساخته خانم كوثري؟
خداییش همایون صداش عالیه،حرف نداره. بی خیال کلیپ از آواز لذت ببریید. درود بر همایون شجریان،محمدرضا شجریان و خدا رحمت کند استاد بسطامی را.
بازیگرا چرا فقط سر تکون دادن تو اوجا پا میشدن خلاصه یه حرکتی چیزی ...
میگم تابی جون بیا یک نظر خواهی تو سایت بذار ببینیم چند درصد خوششون اومد و چند درصد نه.
با این روش می تونیم بزنیم تو دهن منتقدها.
مردم دو دسته اند: يه عده كه به عقايد پايبندند و يه عده كه پايبند نيستند. اما دسته دوم فكر ميكنند مردم سه دسته اند: 1- يه عده كه خشك و مقدسند و 2- يه عده كه متوسط و ميانه رو (خودشان) و 3- دسته سوم هم به عقايد پايبند نيستند.
به نظرم هیچکی مثل خود باران کوثری فیلم بازی نکرد نصف کارهای ملت ما واقعی نیست و ادا دراوردنه
هم کلیپ عالی بود هم صدای اقای همایون شجریان.به خانم باران کوثری هم تبریک میگم.وای بر بهانه جوی طعنه زن.اونایی هم که بار هنری کلیپو زیر سوال بردن رزومه کار هنریشونو لطفا بنویسن
مجبور بود کلیپ بسازه؟ با اون اداهای نچسب!
من فقط بخاطر سحر دولتشاهي ميبينم خيلي ويديو را جذاب كرده
با سلام
سوالی که برای بنده که متعلق به هیچ گروهی نیستم این است که آیا دختران و پسران هنر پیشه باید فارغ از حجاب و مدل مو هر گونه که دوست دارند در منظر دیگران ابراز احساسات کنند پس حجب و حیا ئی که ما جوانان نه چندان قدیمی داشتیم کجا است ؟
با سلام
من هم كليپ خانم كوثري را ديدم هم بسياري از كليپهاي ديگر را كه سايرين به طنز يا بصورت جدي براي اين آهنگ ساخته اند خانم كوثري تلاش كرده اند با تقليد از فضاي بنمايش در آمده در فيلم "شيرين" ساخته آقاي عباس كيارستمي اين كليپ را بسازند كه موفق نبوده اند دليلش هم تفاوت تجربه و دانش ايشان با آقاي كيارستمي است در نقطه مقابل بعضي از كليپ هايي كه ساير عزيران ساخته اند نشان از استعدادهاي خوب آنهابراي ساخت فيلمهاي كوتاه داردكه بايد تشويق شوند هر چند كه بسياري از آنها عجولانه ساخته شده است ميماند موجي كه در فضاي مجازي براي اين كليپ بوجود آمده كه جاي شكر دارد كه محيطي بوجود آمده كه ميتوان همه توانمنديها را بصورت ديدن و ارايه كار عملي به قضاوت نشست نه شعار دادن و حرف زدن فكر ميكنم اين موج براي خانم كوثري هم مفيد باشد واز اين پس قبل از ارايه هر كاري خودشان اول از همه منتقد كار خودشان شوند اما در مجموع آهنگ ارايه شده توسط هنرمند جوان كشورمان آقاي همايون شجريان و كليپ ارايه شده توسط خانم كوثري ارزش هنري چنداني ندارند
میشه دوستان فضا رو متشنج نکنند. میشه محترمانه تر برخود کرد دوستان
جناب رحمانيان ، ممكنه اهالي تئاتر اينجوري موسيقي گوش ندن ولي من و خيلي از دوستانم كه عاشق موسيقي سنتي هستيم دقيقا همينجوري موسيقي گوش ميديم و لذت مي بريم. دم خانتم كوثري گرم كه با صرف كمترين انرژي و هزينه چنين ويدئويي را توليد كردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
بله ... ولی وقتی به ادم میگن ی کاری رو انجام بده نباید تقلیدی باشه باید خودشون ابتکار به خرج میداد
شنیدم
بسیار بسیار لذت بردم
وانهایی که انتقاد غیرمنصفانه میکنند معنی لذت واقعی از موسیقی را درک نمیکنند...
به نظر من كار زيبايي بود. اين كليپ باعث شد تا آهنگ زيباي آقاي همايون شجريان به گوشه همه ايرانيها در جهان برسه و به زيباييهاي موسيقي سنتي پي برده بشه و به طرفدارانش افزوده بشه. واعقا محشره.
ما...نقد کردن رو هنوز یاد نگرفتیم، اونوقت دنبال آزادی بیان هستیم!! اصلا فرض بگیریم خانم کوثری با این کلیپ گند زده به دنیای هنر!! حالا باید حتما بهش توهین کنیم؟! یعنی اگه محترمانه بهش بگیم گند زده اسمش نقد نیست. حتما باید عقده‌هامون رو سر این بیچاره خالی کنیم؟! چطوره بریم دم خونه‌اش و رو دیوار خونش هم چند تا فحش بنویسیم و خواستار تخریب خونه‌اش بشیم؟!!!
خدایا این نفسها ابدی باشند عده ای در ایران همه چیز رو می خوان از مردم بگیرن...
موسیقیش خوبه ولی کلیپش ...
به جز چند حرکت غلو شده که یکی از مرد ها نشون میداد بقیه اش مشکلی نداشت
ما بجای لذت بردن از یک اثر همش دنبال این هستیم که نه بخاطر دلسوزی برای هنر بلکه برای نشون دادن اینکه چیز حالیمونه هی راه وبیراه ایراد بگیریم غافل از اینکه لذت بردن بهترین کارکرد هنره وواقعا من از این کلیپ وآهنگی که بیشتر از کلیپ بچشم میامد لذت بردم وهمین مرا بس .....
از آقای پور ناظری تعجب می کنم چرا اجازه پخش چنین کلیپ بی محتوایی رو دادند؟؟
منم این آهنگ رو گوش دادم ولی قیافم اینجوری نشد! مثل اینا که انگار اول زدنشون بعد نشوندنشون(اصلا خوب حس نگرفتن)

صدای دلنشین آقای شجریان رو (روی تصاویر گل و بلبل های همیشگی کار میکردن یا تکه هایی از فیلمها )بهتر جواب میداد.
شعر بسیار زیبا با صدای زیبا خونده شده ولی اصلا به قیافه این آقایون و خانم ها نمی اومد که اهل موسیقی سنتی باشند چنان تو حس رفته بودند که نشون می داد این حس مصنوعیه بیشتر حسشون شبیه آهنگ های پاپ می موند تا سنتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
موسيقي سنتي به قيافه است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من کلیپ را بطور کامل همراه با کلیپهای انقادی دیدم، متاسفانه کار بسیار ضعیف خانم کوثری باعث شده که یک اثر درجه 1 هنری با عرض معذرت ... بشود. آقای همایون شجریان بایستی یک مشاور هنری کار بلد و درجه 1 داشته باشند که کارهای ضعیف اینجوری به ایشان ارائه نشود. واقعا حیف که یک آهنگ خوب ، یک آواز خوب، یک تنظیم عالی ، همه به خاطر یک کلیپ ضعیف خراب شده است.
آلبومش که حرف نداشت، کلیپ هم عالی مشکلی نداشت حتی اگه مصنوعی و تصنعی باشه
حالا اگه جای همین یه ذره شادی، همه هنرمندا نم نم گریه میکردن و اشک می ریختن همه تعریف می کردن ازش.
یکی آهنگو تو سکوت گوش می کنه یکی هم خوانی می کنه، یکی با دهن آهنگ می زنه ...
آهنگش واقعا زیبا بود اما کلیپش اصلا جالب نبود.
به نظرم همه دوستانی که در مورد شکل ومحتوای کلیپ مذکور نظر داده اند با تعریف کلیپ آسنا هستند . از این رو خواهش می کنم با توجه به ابهامی که برای بنده وجوددارد یک تعریف مشخصی از کلیپ برای من ارائه دهند. کلا کلیپ یعنی چه آیا معادل فارسی هم دارد . آیا در کلیپ می توان بازی کرد یا باید فقط حس وحال طبیعی رابه نمایش گذاشت .
خداییش اگه کلیپش نبود این همه آدم کار آقای شجریان رو گوش میکردن...ابزار تبلیغات یعنی این...اینکاره نیستین
به نظر من عالی بود.
واقعا متاسفم برای تنگ نظرها
چرا نمیتوانند عکس العملهای طبیعی جوانان را درباره یک نوای لطیف ببینند.

از همه تهیه کنندگان و زحمت کشان این کلیپ سپاسگزارم.
مهم نیست که بد دلان چه میگویند
من نمیدونم مگه خانم کوثری مجبور بود کلیپ بسازه، واقعاً خنده های مسخره وسط این آهنگ به این زیبایی چیو میخواست ثابت کنه، که مثلاً ما به عمق شعر بهبهانی پی بردیم و شما عوام متوجه این آهنگ نمیشین
آخه چرا ساختی؟
من دفعه اول که این کلیپ رو دیدم از حرکات هنرپیشه ها خوشم نیومد و به نظرم ساختگی اومد ولی وقتی یکبار کامل آهنگ رو با صدای مسحور کننده آقاب شجریان گوش دادم حرکات اونها بنظرم طبیعی اومد و برام جالب بود.
اصل کلیپو کاری ندارم ولی کلیپ دوم ایول داشت کلی خندیدیم
من از اقای محمد رحمانیان تعجب میکنم که احساسات یک شخص رو هنگام شنیدن موسیقی اور اکت میخونه !

بنده هم با شنیدن این اهنگ ناخداگاه شروع کردم به تکان دادن بدن و سر و وقتی اوج کار رو که شنیدم ناگهان هم لبخند به لبم اومد و هم حرکت دست هم کمی به حرکت بدن و سرم اضافه شد !

این به معنای نمایش و بزرگنمایی و اور اکت و امثالش نیست !

چرا ماها فکر میکنیم دیگران هم باید مثل ما واکنش نشون بدن؟ یک نفر ممکنه با دیدن تاثیر گذارترین سکانس ها و موسیقی ها و صداها هیچ عکس العملی نشون نده یکی ممکنه عکس العمل های خاص و عجیب و غریب نشون بده
یه فیلم کوتاهی از کیارستمی هست که واکنش های چند بازیگر خانم به نمایش رومئو و ژولیت رو به تصویر کشیده. به عقیده من خانم باران کوثری به کپی ضعیف از اون فیلم کوتاه رو در این کلیپ آورده...
پاسخ ها
atieh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
البته فیلم آقای کیارستمی که اسمش شیرینه واکنش بازیگرا به فیلم خسرو و شیرین رو نشون میده
محمد 14:21
شما این طوری هستی ؟ برای خودم متاسفم نمی شناسمت
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
دوست عزیز . منظورت چی بود؟ حقیقتش نگرفتم چی گفتی؟
الآن ناراحتی از دست من؟
کاملا هم با معنی بود .دست همشون درد نکنه . از باران کوثری گرفته تا ....بعضی ها همینجوری و الکی انتقاد میکنن . به اینا میگن بیسواد و امی .. اونایی هم که رفتم واسش طنز ساختن از رو این کلیپ خودشون واقعا مسخره کردن ...
خیلی همش خنده داره
آهنگش فوق العاده بود در کلیپ هم با توجه به محدودیت ها باز خوب بود دستشون درد نکنه که برای فرهنگ تلاش میکنن انشا الله دفعه بعدی شاهد اثر بهتری باشیم
آقا این کلیپ چه مشکلی داشت که انقدر شلوغش کردین. من اصلا متوجه چیزی نشدم.
دقیقا کدام قسمتش با روحیات لطیف شما سازگار نبود؟
این کلیپ بیان احساسات و برداشت شخصی هر انسانی از شنیدن یک موسیقی بود.
در هنر مبحثی وجود داره که البته با فلسفه هم مرتبط هست که میگه به تعداد تمام انسانها حقیقت وجود دارد. این مبحث در نقاشیهای کوبیسم نمایان میشه.
بابا عجب ملتی هستیم ما ...
همایون که کارش بیسته...
خانم کوثری هم ان شاء الله تجربه کسب میکنه و بعدی ها را بهتر میسازه ، اینکه دیگه اینهمه آسمون یه ریسمون بافتن نداره ، ولی من به شخصه از کلیپش خوشم اوم ، خداییش من هم که موسیقی گوش میدم دقیقا" همین حالتی ام و دقیقا" با هدفون هم گوش میدم ، هر کسی سلیقه ای داره خب .
جالب این جاست که آنهایی که به خیال خودشان طنز ساخته اند، جز تقلید کاری نکرده اند. به قول شاعر:
گر تو بهتر می زنی بستان بزن.
نقد فقط بد و بیراه گفتن نیست. بهتر است چیز بهتری در مقابل ارائه کرد. وگرنه 75 میلوین نقاد در کشور داریم. بس است. بیشتر ارزوانی خودتان.
بزرگی می گه :
برای خراب کردن یک حقیقت خوب بهش حمله نکنید ، بد ازش دفاع کنید
تمامي اهالي هنر و منتقدين محترم طرفداران موسيقي سنتي از دو استاد بزرگ استادان شجريان ياد بگيريدببينيد انها ايراد گرفته اند حرفي زده اند صاحبان اصلي اين اثر" اولا ايرادات را بايد كسي بگيره كه خودش اين كاره باشه دوستان هميشه به هنرمند و اثرش احترام بگذاريد مرسي از باران عزيزدرود بر استاد شجريان كه هنرمند واقعي هستند و ما هميشه ازايشون درس هاي بزرگ در زندگي گرفتيم .
لطفا به نظر هم احترام بگذاریم . خدا باید ظرفیت انتقاد و افتخار را بدهد . ادمها در کلام خیلی راحت میگویند ما از انتقاد خوشحال میشویم ولی نقد مغرضانه نباشد بهرحال نقد همه جور هست شما نباید قضاوت کنید که مغرضانه است یا منصفانه . البته نوع کلام و جمله بندی در نقد میتواند آن را تا حدودی تلطیف و خوشایند کند. خدا به همه ما معرفت و ظریفت عطا نماید. هر کسی از ظن خود شد یار من .....
قبول کنید واقعا اور اکت بودن و این خودش به کار ضربه می زنه و به خود افراد باید کلیپ رو یه حرفه ای می ساخت
تولید کلیپ برای جلب توجه به این اثربوده و ظاهرا باران کوثری در این جلب توجه بسیار موفق بوده است.
با سلام
به نظر من ایده باران کوثری خیلی خوب بود و کلیپ هم دوست داشتنی بود
موسیقی و آواز همایون شجریان هم که فوق العاده بود
, Over temperature
این طرز انتقاد کردن که کسی رو مسخره کنیم درست نیست! بهتره انتقاد سازنده باشه و به طرز درست انجام بشه.
spoof یا parody نوعی نگاه طنزه که تو تمام دنیا جا افتاده و هیچ کس هم ازش ناراحت نمیشه. این کلیپها هم از همون دسته هستند و تولیدشون نه تنها اشکالی نداره بلکه مفید هم هست اگر به عنوان یک ابزار انتقاد بهش نگاه کرد
آقا موسیقی بی نظیر بود ولی خوب کلیپش خوب نبود که نبود به نظرمن هم این کلیپ ی کار تقلیدی بود و هیچ نوآوری نداشت این کار قبلا توسط کسانه دیگر روی موسقیهای دیگری در خارج از کشور انجام شده بود ایشون باید ی کاری میکردن که از خودشون باشه نه تقلید
من اين ترانه رو بارها گوش كرده ام چندبار بدون كليپ و چند بار هم با كليپ . بنظر من كليپ نه تنها اثر منفي نگذاشته بلكه به جذابيت ان افزوده است . من اينجوري بيشتر پسنديدم . اين سليقه منه ممكنه با خيلي سليقه هاي ديگه متفاوت باشه ولي بنظرم حق توهين نداريم .
اهنگ توپه
کاش به قولی این کار نوشان را روی یه آهنگ دیگر اجرا میکردن!
من آهنگ چرا رفتی و اولین بار از طریق همین کلیپ شنیدم؛ درسته که احساسات بازیگرا خیلی اغراق آمیزه ولی به عقیده من اگه این کلیپ ساخته نمیشد خیلی از جوونای ما که اساسا اهل موسیقی سنتی نیستن اصلا سراغ این آهنگ نمیرفتن. چقدر خوب میشد اگه همه هنرمندان ما امکان تهیه کلیپ هرچند ضعیف برای معرفی آثارشون داشته باشن.
من نمی دونم چه اشکالی وقتی از یه چیزی خوشمون نمیاد اداشو در بیاریم. اینکه از یه چیزی خوشمون نیاد چه ربطی به تنگ نظری داره؟؟!!! قرار نیست که همیشه همه چیو بپسندیم.
اعتماد به نفس
like
همه این حرفها به کنار. این بحثها درسی است برای امثال خانم کوثری . چرا تو این جامعه یکی معروف میشه فکر می کنه تو همه عرصه ها باید ورود کنه؟
این کلیپ نبود اما به نظرم کار خوبی بود و به هدفی که داشت رسید . مهم این بود که این کار که برای رونمایی ساخته شده دقیقا کارکرد داشت و حداقل باعث شد صدای جوندار همایون عزیز و شعر بسیار زیبای بانو سیمین بهبهانی ، بیشتر مورد توجه قرار بگیره . کار باران عزیز هم خوب بود . مشکل اینجاست که اکثر ماها این کار رو مثلا با ویدئو موزیک های لیدی گاگا مقایسه میکنیم و توقع دیدن همچون چیزی رو داریم . ربطی به انصاف و مذهب و... این چیزهایی که دوستان میگن نداره. یه کاره و به اندازه خود کار باید بهش نگاه کرد . تصور میکنم خارج از نوع بازی ها و احساسات رهاشده ای که تو ویدئو باران هست ، این ویدئو کارکرد خوبی داشت . خیلی از ماها وقتی موسیقی گوش میکینم اگه کسی پیشمون نباشه ادا هامون ازینم بیشتره ، در واقع این ویدئو نیم نگاهی داشت به احساس تک تک ماها تو خلوت و به هنگاکم گوش دادن به یه تراک موسیقی فارغ از هر چیزی . به نظرم سعی کنیم هر چیزی رو به اندازه خودش بسنجیم و با چیز دیگه ای مقا یسه نکنیم . نقدی هم اگه داریم به شیوه نقادان همگام با تئوری مولف عمل نکنیم ، تصورم بیشتر اونایی که نقد داشتن نه به ویدئو که به باران کوثری نقد داشتن . بهر حال ، باران عزیز خسته نباشی .
مهم اینه که آلبوم مجانی تبلیغ شد
ديكه بااين همه محدوديت كليب بهتري نميشد ساخت فقط من نميدونم اين خنده هاي جالب باران كوثري دقيقا جه معني ميده وقتي شاعر ميكه جرا رفتي؟
همایون شجریان یک نابغه ی موسیقایی هستن.باران کوثری هم هنرمند ارزنده ای هستن.کلیپ یا هر چیزی که شما اسمشو میزارید هم بسیار عالی بود.به نظر من افرادی که عادت دارن همه چی رو نقد میکنن,باید برن به سوژه هایی مثه یارانه و اختلاص و .......بپردازن که بیشتر به کار مردم میاد.میشناسم کسی رو که استاد دانشگاه هستن در رشته ی معارف و 120 دقیقه سخنرانی از خودشون رو (که ضبط شده بود رو سی)که در مورد مضررات موسیقی بود سرکلاس میفروشن.من تعجب میکنم که کسی که حتی تو عمرش به قول خودش موسیقی گوش نکرده,چطور میتونه این همه اطلاعات در مورد موسیقی و مضرراتش بدونه.
به نظرم کلیپ یا هر چیز دیگه ای که بود، خوب بود. خوب روحیه طنزپردازی ما ایرانیها هم هستش. در کل منم جای خانم کوثری بودم این کلیپ های طنز رو میدیدم و میخندیدم. بذارین هم از کلیپ خانم کوثری لذت ببریم هم به کلیپ طنز بخندیم. تنگ نظر نباشیم لطفاً...
شما اگه نسبت میزان استقبال از دیدن این کلیپ را به هزینه ساخت پایین این کلیپ را بسنجید میبینید که با عدد بسیار بزرگی روبرو میشوید.
پس این کلیپ واقعا طوفانیه...
فقط کوثر بارانی !!
یکی بمن بگه لیلی مرد بود یا زن
این و بذارین پای شوخ طبعی مردم
آفرین بر باران ،بسیار بسیار زیبا بود و ایده ساده و خلاقانه بود .آفرین
يه نفر يه كاري دوست داشته كرده. من نميدونم به منتقدان چه ربطي داره. فيلم سينمايي يا سريالامونم اينجور نقد ميشن كه همه به يه كليپ گير دادان؟
فقط این دوست کچلمون خوب بازی کرد. یعنی در حقیقت بازی نکرد....
خیلی هم خوب بود
دم باران کوثری گرم
هم کلیپ و هم موسیقی زیبا بود دست همه شون درد نکنه. کسی هم دوست نداره می تونه نبینه.
واقعا کسانی که میگن سر تکان دادن و حس گرفتن در مقابل این آهنگ یا آهنگهایی از این قبیل که توی موسیقی سنتی ما وجود دارن می خوام بپرسم تا حالا توی گوش دادن همچین آهنگی نشده که به همین صورت سر تکون بدن و به چیزی غیر از جذابیت و زیبایی آهنگ فکر کنن؟!؟! اگه تا حالا این حالت واسشون پیش نیومده دیگه نظر ندن که این یک اور اکت بود. بشینن و دست از نظر دادن بردارن چون این مشکل از درک پایین خودشونه و خیلی ها توی خلوت خودشون وقتی این اهنگ یا از این قبیل رو گوش میدن به همین صورت سر و بدن خودشون رو تکون میدن.نه برای اغراقی که شما از از اون حرف می زنید.
سلام به نظر من آهنگش فوق العاده بودولی کلیپش....... انشا الله دفعه های بعدی شاهد اثر بهتری باشیم
کار خانم کوثری در عین سادگی ، کاری ابتکاری و نو بود که به شهرت و محبوبیت این آهنگ بسیار کمک کرد . این موج مخالفت یکی به دلیل نو بودن این کار و دیگری جو ضد زن در فرهنگ ما و دیگر حسادت بعضی محافل به دلیل موفقیت این آهنگ و موزیک ویدئو است .
خیلی زشت که مسخره بکنیم یک کاری رو هر چقدر بد باشه متاسفانه این تو فرهنگ ما ایرانی ها جا افتاده؟مگه به قیافه است که ادم میتونه بفهمه طرف چی گوش میده؟در ضمن کلیپی که بیانگر احساسات کجاش مسخرگی داره؟من خودم وقتی اهنگ رو گوش میدم همینجوری میشم مسخرگی هم نداره؟
اگه برای رونمایی بود میتونست صحنه هایی از زحماتی که آقایی پورناظری و گروه نوازنده و آقای شجریان برای این آلبوم کشیدن رو به تصویر بکشه ...بسیار آماتور بود
با سلام
به نظر من هم اشعار خانم بهبهانی عالی در سطح ممتاز بود
هم صدایی جناب اقای همایون شجریان مثل همیشه تک و بی نظیر بود
در کنار این دو هم کلیپ بسیار زیبا و دلنشین خانم بران کوثری علای بود
جایی هیجکونه بحثی هم نداره همه جی عالی بود حتی این کلیپ باعث شده این شعر و اهنگ بیشتر ار پیش دیده شود
در اخر هم نمیشه کار جناب پورناظری رو نادیده کرفت ایوال مثل همیشه خوب عالی
ممنون از همه چی
به نظر من خيلي ايده جالبي بود. متاسفانه ما ايراني ها فقط منتظريم كه مسخره بازي دربياريم و سريع كيليپ مسخره بسازيم اگر اين استعدادمون و تو چيزاي ديگه استفاده مي كرديم مطمئنا جهان سوم نبوديم !!!!!!!!!!!!!! البته اين كليپ مسخره كردن خيلي مسخره و بي مزه بود واقعا حالم بد شد از بي مزه بودنش :(
نوکر آقا شجریان هم هستیم.
به نظرم واقعا قابل مسخره کردنه...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار