بازدید 5203

افزایش قیمت جهانی طلا

کد خبر: ۳۹۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳ 14 April 2014
با بالا گرفتن تنش‌ها در اوکراین که تقاضا برای سرمایه گذاری مطمئن را افزایش داده است، طلا در بازار جهانی به بالاترین سطح در سه هفته گذشته صعود کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در ساعات اولیه معاملات بازار سنگاپور 0.8 درصد صعود کرد و به 1328 دلار رسید. همچنین هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن در ساعات اولیه معاملات بازار نیویورک با 0.6 درصد افزایش به 1327 دلار رسید.

این فلز گرانبها هفته گذشته برای دومین هفته متوالی صعود کرد. افزایش ناآرامی در اوکراین و آمارهایی که ضعیف بودن احیای اقتصاد جهانی را نشان می‌دهند کمک کرد طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 11 درصد رشد قیمت داشته باشد و کاهش 28 درصدی سال گذشته را تا اندازه ای جبران کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در بازار فلزات ارزشمند دیگر پالادیم برای تحویل فوری با 1.3 افزایش به 815 دلار در هر اونس رسید که بالاترین قیمت از اوت سال 2011 به حساب می‌آید. قیمت‌های این فلز از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون با تهدید مختل شدن صادرات روسیه و همچنین اعتصاب معدنچیان آفریقای جنوبی که بزرگترین کشورهای تولیدکننده هستند، 14 درصد صعود کرده است.

پلاتین نیز با 0.7 درصد افزایش به 1467 دلار در هر اونس رسید که بالاترین قیمت از 18 مارس است و نقره با 0.5 درصد افزایش، 20.0981 دلار در هر اونس معامله شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست